Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:56

Jamezy schreef:
Ben wel meer op mijn hoede, heb helaas e.e.a meegemaakt met onverantwoordelijke mensen... de volgende die me lastigvalt krijgt zonder pardon een fikse roei in het gezicht!

Let op hier komt superwoman! Haha!

Ik rijd ook regelmatig alleen buiten, Levi is dan wel wat drukker, alerter dan met andere paarden erbij, maar verder wel braaf gelukkig.
Ik zorg wel voor een mobiel met volle batterij, cap op (maar die heb ik eigenlijk altijd op), zweep mee etc...

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:57

Ik rijd zeker 1x in de week alleen buiten. Gevaarlijk is het altijd wel, maar dat is ook zo in de bak.
Gelukkig is mijn paard redelijk braaf alleen buiten, heb ook altijd mijn mobiel bij me voor het geval dat er eens wat gebeurd

angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:49

rianne1987 schreef:
Ik rijd zeker 1x in de week alleen buiten. Gevaarlijk is het altijd wel, maar dat is ook zo in de bak.

Vind ik ook, je hebt overal wel risico dat er wat kan gebeuren.
Nou zou ik niet op het drukst van de dag met je paard de weg op gaan want dan is de kans wel wat groter dan je pony ergens van kan schrikken.

Vind het altijd een goede oefening om alleen te rijden, dan leren ze ook om zelfstandig te lopen en niet achter elkaar aan.
Succes! Cool

Duvel91
Berichten: 873
Geregistreerd: 25-11-04

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:19

Vroeger deed ik het ook regelmatig, nooit wat gebeurd.

Tot ik op het gegeven moment midden in de polder in de sloot lag, met een paard die terug naar huis rent. Dat was echt even enorm schrikken en sinds die tijd ben ik niet meer alleen naar buiten geweest.

Je kan dus nog zoveel vertrouwen in je paard hebben, maar er kan altijd wat gebeuren, en in dit soort paniek situatie's is met z'n tweeën zijn zo fijn. Bovendien zijn met z'n tweeën de paarden vaak ook braver én is het veilliger in het bos e.d.

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:39

ik rij altijd alleen buiten, het is nog nooit verkeerd gegaan.
je moet het zo zien. Paardrijden is zowiezo een risico sport, of er nu iemand bij is of niet. het enige voordeel is dat als er iemand mee gaat , en er gebeurt iets kan 1 van jullie hulp verlenen.
Het hangt ook van je paard af. heb je nog een heel jong paard , dan lijkt het mij niet zo verstandig om tussen druk verkeer te gaan rijden, het lijkt me dan beter een rustig veld o.i.d op te zoeken. en natuurlijk je cap niet vergeten! voor de zeker heid ook een mobiel meenemen , maar zet het geluid en trilfunctie uit, omdat dat juist ongelukken kan veroorzaken Lachen
Als je een 100% verkeersmakke pony hebt, wil dat nog niet zeggen dat je geen ongeluk zult krijgen, alleen zijn de risico's kleiner. Groetjes van Ingrid

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:14

Ik rij het liefst alleen buiten!Heerlijk is dat.
Het paard is wel 500% bomproof maar op de vorige manège sloeg hij wel vaak op hol of deed hij vervelend maar ik heb er geen angst ofzo aan overgehouden

Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:22

Ik rijd ook alleen buiten. Doe dan alles wat ik ook met meerdere zou doen. Wel een cap op en mijn mobiel mee. Als er mensen op stal zijn dan meld ik altijd wel even tussen neus en lippen door hoelang ik weg denk te blijven.

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:16

Armaris schreef:
Ik rij het liefst alleen buiten!Heerlijk is dat.
Het paard is wel 500% bomproof maar op de vorige manège sloeg hij wel vaak op hol of deed hij vervelend maar ik heb er geen angst ofzo aan overgehouden

Lips are sealed Beetje dubbelzinnig........???

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:26

Moet kunnen vind ik.
Ik rijdt ook vaak alleen buiten. Af en toe lijkt het me ook fijn om vaker met iemand te rijden, maar al die dressuurkakkers bij mij op stal houden daar niet van en als ik met iemand van een andere ga rijden moet ik altijd eerst afspreken. Kan nooit even spontaan.
Meestal rijdt ik eenmaal in de maand met een maatje, en verder gewoon alleen met m'n paardje. Vind ik ook heerlijk. Lachen

Liezjuh

Berichten: 225
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Friesland

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:29

ik rijd zovaak alleen buiten, eigenlijk altijd zonder cap en ook eigenlijk nooit een mobiel mee..
vroeger had ik niet eens mobiel en in de bak rijden vond ik stom en ik reed toch geen wedstrijden toen, en van me vader moesten we maar het bos in. we mochten zover we wouden als we maar aan beide kanten een been hielden en tegeklijk weer thuis kwamen! Knipoog
ben er ook wel es afgedonderd en dan liep de pony wel naar huis en jah..ik dus ook Tong uitsteken
heb er heel veel van geleerd, want je leert jezelf te redden en boven te blijven Vork want ik ha dook niet de makkelijkste pony's Bloos

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:31

Ik heb ook altijd een SOS-kettinkje om, als je er in het bos afvalt dan weten ze wie je bent. Heb nu ook een 'honden'penning voor aan het zadel besteld, dan weten ze ook waar mijn pont thuishoort (staan ook 2 mobiele nummers op). Ze is gechipt, maar er is niet altijd een lezer voor een chip aanwezig.
En laat weten waar je heen gaat en hoe lang je wegblijft.

_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 00:32

ik ga altijd alleen naar buiten,
misschien enkele keren per jaar met een vriendin en haar paard...
tja... gsm in je zak en ervoor gaan... Knipoog

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:03

BitchyWitchy schreef:
Armaris schreef:
Ik rij het liefst alleen buiten!Heerlijk is dat.
Het paard is wel 500% bomproof maar op de vorige manège sloeg hij wel vaak op hol of deed hij vervelend maar ik heb er geen angst ofzo aan overgehouden

Lips are sealed Beetje dubbelzinnig........???


Wat is daar dubbelzinnig aan?Leg het me eens uit.
Bij dit paard kan je perfect naast optrekken met je auto,zware moto en brommer.
Gaat perfect.

Het op hol slaan heeft in mijn ogen niets te maken met het verkeersmak zijn,dit paard had toen te weinig respect en wou zo snel mogelijk thuis zijn

kellmon
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:15

hajj Lachen
ik rijd ook wel eens alleen buiten maar ook genoeg in de bak.
maar ja als ik jou was zou ik gewoon een keer gaan kijken hoe dat paard buiten is als je er mee buiten loopt (ernaast) en als hij dan niet schrikt van auto,vrachtauto's enz. dan kan je het een keer rijdend proberen, maar voor de eerste keer is het mischien handig als er eerst iemand anders dan met je mee gaat Lachen
maar ja in ieder geval veel succes Knipoog

Anoniem

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:00

Thnx, maar de eerste buitenrit zit er al 2 dagen op hoor Knipoog
Paard is 300% betrouwbaar, zowel in groep (al kan die wel eens hengst worden als er een andere hengst + merries in de buurt zijn .. lang hengst geweest Tong uitsteken Maar zelfs dan is die gewoon energiek terwijl hij anders lui is Clown) als alleen. Pony heeft een jaar of uhm, 4-5 alleen maar alleen met de eigenaar gereden omdat er nog geen andere paarden waren ..

Dus die schrikt van niks (maar echt niks .. we rijden op (of langs) een militair domein en daar mogen ze schietoefeningen aant houden zijn en met vliegtuigen schieten op platen e.d. en die pony hoort dat volgens mij nog niet eens, letterlijk bomproof dus Tong uitsteken, evenals auto's die met 70 km/u langsscheuren geeft die niks om ) dus dat was het probleem niet Knipoog

Het probleem was gewoon dat mijn ouders (vooral mijn moeder) het niet vertrouwde, niet dat ik het niet vertrouwde Tong uitsteken
Maar ik had afgesproken naar een bepaalde plaats te rijden en daar kon je ook wat gaan drinken enzo dus zijn mijn ouders met de auto naar daargereden en dan daar met het hondje gaan wandelen en ik ben dan met de pony naar daar gekomen (ongeveer een uur, altijd maar rechtdoor Tong uitsteken) en toen daarna ook weer gewoon terug .. Heb wat laten weten toen ik vertrok en wanneer ik terugwas en het was allemaal goed Lachen Er zijn ook foto's getrokken op de rustplaats Haha! (handig als je pa onverwacht het fototoestel meeneemt Tong uitsteken) maar ik weet niet of ik jullie daarmee wil lastigvallen, ik sta (zoals gewoonlijk) niet meteen charmant op de foto's Nagelbijten / Gniffelen

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:07

Armaris schreef:

Het op hol slaan heeft in mijn ogen niets te maken met het verkeersmak zijn,dit paard had toen te weinig respect en wou zo snel mogelijk thuis zijn

Lastig als je op buitenrit bent........... Haha!

ChrissiejJ
Berichten: 548
Geregistreerd: 01-01-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:12

ik ga sinds kort wel alleen naar buiten. Omdat ik de wei dus ook beu was en mijn moeder niet altijd mee kon. Ik mag alleen het bos is waar het niet zo groot is en ik niet echt verdwaal Tong uitsteken ook rijdt daar politie 's winters rond dus dat is veiliger. Dakota vertrouw ik wel en ze is braver zo alleen dan met een ander paard erbij Tong uitsteken.. En ik moet altijd mijn gsm mee nemen en mijn zweep van mijn vader hahahaah en dan niet voor dakota Bloos

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:28

[***] schreef:
Thnx, maar de eerste buitenrit zit er al 2 dagen op hoor Knipoog
Paard is 300% betrouwbaar, zowel in groep (al kan die wel eens hengst worden als er een andere hengst + merries in de buurt zijn .. lang hengst geweest Tong uitsteken Maar zelfs dan is die gewoon energiek terwijl hij anders lui is Clown) als alleen. Pony heeft een jaar of uhm, 4-5 alleen maar alleen met de eigenaar gereden omdat er nog geen andere paarden waren ..

Dus die schrikt van niks (maar echt niks .. we rijden op (of langs) een militair domein en daar mogen ze schietoefeningen aant houden zijn en met vliegtuigen schieten op platen e.d. en die pony hoort dat volgens mij nog niet eens, letterlijk bomproof dus Tong uitsteken, evenals auto's die met 70 km/u langsscheuren geeft die niks om ) dus dat was het probleem niet Knipoog

Het probleem was gewoon dat mijn ouders (vooral mijn moeder) het niet vertrouwde, niet dat ik het niet vertrouwde Tong uitsteken
Maar ik had afgesproken naar een bepaalde plaats te rijden en daar kon je ook wat gaan drinken enzo dus zijn mijn ouders met de auto naar daargereden en dan daar met het hondje gaan wandelen en ik ben dan met de pony naar daar gekomen (ongeveer een uur, altijd maar rechtdoor Tong uitsteken) en toen daarna ook weer gewoon terug .. Heb wat laten weten toen ik vertrok en wanneer ik terugwas en het was allemaal goed Lachen Er zijn ook foto's getrokken op de rustplaats Haha! (handig als je pa onverwacht het fototoestel meeneemt Tong uitsteken) maar ik weet niet of ik jullie daarmee wil lastigvallen, ik sta (zoals gewoonlijk) niet meteen charmant op de foto's Nagelbijten / Gniffelen


Klinkt als een geslaagde rit. Ennuh, kom maar op met die foto's!!! Val je niemand mee lastig hoor. De meeste mensen vinden het leuk om een ander te zien genieten van zijn/haar paard!!! Haha!

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:37

Ben ook benieuwd naar foto's !
Ik ga enkel buitenrijden met iemand anders om de omgeving beter te leren kennen,verder doe ik het lekker alleen Knipoog

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:39

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:44

Ik ga bijna altijd alleen. Heb wel altijd mijn foon bij, voor het geval dat. En ik zeg ook altijd op stal dat ik naar buiten ben.

Anoniem

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:53

Nou, niet verschieten hé Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
Z'n schattige koppie Tong uitsteken

Afbeelding
(weet niet wat ik hier aant doen was maar het gaat om het paard hé, gewoon hoe rustig en op z'n gemak die staat .. Die kan zo uren op dezelfde plaats blijven staan als het moet Tong uitsteken)

Afbeelding
En terug weg Lachen

Hopelijk komen er in de toekomst ook eens actiefoto's (er ligt daar een beetje verder een veld waar je mooie foto's kan trekken maar mijn ouders hadden nu geen zin om mee te komen omdat dat toch nog wel een stukje wandelen is Knipoog )

passieX
Berichten: 1346
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Nederland

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:58

nou ik heb dat zelf nog nooit gedaan maar het is wel heerlijk maar toch.. ik vertrouw die van mij ook maar ik zou wel bijvb.: dat iemand mee fietst en je dus in de gaten kan houden of met een andere pony.. maar ik zou niet stille wegen echt nemen waar weinig huizen zijn.. mar een keer proberen kan geen kwaad! het is net zo gevaarlijk als je samen rijd!!

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:00

Leuke foto's!!! En een helel leuke paanie ook!! Rijd je op een Barefootzadel???

Anoniem

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:01

Boomloos ja Ja
Of het een barefoot is heb ik geen flauw idee van Tong uitsteken