Op zich rijdt er een groep voor en een groep achter de kudde, alleen wanneer het te steil of gevaarlijk was (zoals een keer op een erg oneffen pad dat erg smal was langs een steile afgrond) mag je de paarden laten lopen waar ze willen. Ook grappig om te zien hoe elk paard zijn manier heeft van omgaan met het landschap. Heel vaak heb je een soort van dijken van algauw een meter diep en een meter en nog wat breed. Sommige paarden lopen erdoor, anderen springen erover. Het leukste was toen ik er eentje had die er in liep en volledig tegen mijn verwachtingen eruit SPRONG

Verder leer je er wel een end rijden vind ik, zo helemaal in het midden van nergens, echt in de bergen, door rivieren, ...
Tussendoor hielden we ook een stop aan een warmwaterbron waar je lekker kon baden (met een carlsbergblikje in je hand

Ik heb er zoveel zalige momenten gehad, het was echt onbeschrijflijk. Er werd goed gezorgd voor de paarden. Paarden waren ook erg voorwaarts, zeker op de ene dag waar je net een korte tocht hebt (18 km). Dat werd 18 km in een rustige handgalop, net op mijn favoriete merrie, zaaalig

Het berg af vond ik vaak vet eng, dan moet je echt leren je paard een eind bij je houden

Info op
www.eldhestar.is, dan english klikken, dan wilderniss tours, dan landmannalaugar.
Foto's op www.eldhestar.is, dan english, dan participants own pictures, en dan klikken op de link Landmannalaugar 9-17 juli 2005, enjoy