Ruitervakantie buitenland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Ruitervakantie buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:44

Ik betaalde voor mijn ijslandtrektocht 1600 euro geloof ik, dus ze zijn flink prijzig ja. je krijgt wel flink wat uren in het zadel, en natuurlijk ook een flinke hoop paarden, die ik allemaal fijn te rijden vond. Sommige paarden zijn best goed opgeleid maar zijn dan meestal ook weggelegd voor de betere ruiter.
Op zich rijdt er een groep voor en een groep achter de kudde, alleen wanneer het te steil of gevaarlijk was (zoals een keer op een erg oneffen pad dat erg smal was langs een steile afgrond) mag je de paarden laten lopen waar ze willen. Ook grappig om te zien hoe elk paard zijn manier heeft van omgaan met het landschap. Heel vaak heb je een soort van dijken van algauw een meter diep en een meter en nog wat breed. Sommige paarden lopen erdoor, anderen springen erover. Het leukste was toen ik er eentje had die er in liep en volledig tegen mijn verwachtingen eruit SPRONG Haha!
Verder leer je er wel een end rijden vind ik, zo helemaal in het midden van nergens, echt in de bergen, door rivieren, ...
Tussendoor hielden we ook een stop aan een warmwaterbron waar je lekker kon baden (met een carlsbergblikje in je hand Haha! ).
Ik heb er zoveel zalige momenten gehad, het was echt onbeschrijflijk. Er werd goed gezorgd voor de paarden. Paarden waren ook erg voorwaarts, zeker op de ene dag waar je net een korte tocht hebt (18 km). Dat werd 18 km in een rustige handgalop, net op mijn favoriete merrie, zaaalig Lachen

Het berg af vond ik vaak vet eng, dan moet je echt leren je paard een eind bij je houden Knipoog Berg op bracht me dan weer enorm veel respect bij voor die paardjes, die beesten blijven echt gaan, echt ongelooflijk. Ook hun stapvastheid over die oneffen oppervlakken (denk maar aan een keienstrand, of smalle stenige paadjes) echt ongelooflijk.
Info op
www.eldhestar.is, dan english klikken, dan wilderniss tours, dan landmannalaugar.
Foto's op www.eldhestar.is, dan english, dan participants own pictures, en dan klikken op de link Landmannalaugar 9-17 juli 2005, enjoy Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:40

Ja balen hoor dat het altijd dure reizen zijn, maar ja ze zijn zo leuk heh. Is die 1600 euro incl . of excl. vlucht? Ziet er trouwens erg leuk uit, met die ijslanders!
Het was inderdaad de kiskunsagtrektocht in Hongarije. Op zich best een aanrader, de eigenaar is beetje eigenaardig ( hij meet nog geen 1,40, werd ook altijd op t paard gezet), maar wel super voor zijn paarden, er ging een grote bak met medicijnen en ehbo spullen mee, en hij had voor elk dingetje wel een zalfje spraytje enzo.
Dat was wel wat anders dan een reis in frankrijk, alweer vier jaar geleden, toen stonden we midden in de pyreneen, en het paardje waar ik mee reed, kreeg last van voedselvergiftiging, t arme beest had t erg moeilijk. Maar goed, je staat in de middle of nowhere, zonder bereik of wat dan ook. Gelukkig konden we de volgende dag verder rijden, maar t zag er even niet best uit...
In Hongarije mochten we ook niet zelf zadelen en poetsen, daar was de knecht voor, gelukkig op de laatste dag mochten we zelf het hoofdstel in doen!

Ik ga niet naar polen hoor, maar zie onderschrift.. Bloos

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:02

Tja, dat krijg je er van, als je nog even snel een berichtje wil typen terwijl je ook aan het bellen bent, sorry Eevita
Maar 4 weken naar Canada Kwijl , wow! Wat kost dat ongeveer als ik het vragen mag? Dan kan ik vast gaan sparen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:25

nee nee, geen vier weken ( zo rijk ben ik helemaal niet Lachen nog vier weken, en dan ga ik voor twee weken. Maar ik denk, dat je voor dat geld ,wel vier maanden naar polen kan gaan Lachen
Tja, het ticket is ong. 700 euro, als je vroeg boekt ( ik had december al geboek) de ranch had ik ook met vroegboekkorting ca 1200 euro. Ik ga ook nog even drie dagen met een huurauto de bergen in, dat maakt t ook wel prijzig, hotel autohuur enzo. Maar goed het is het allemaal onwijs waard, het is zo mooi daar!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:41

Het is exclusief vlucht, voor de rest is alles inbegrepen geloof ik. Er gaat een kok mee die smiddags de lunch brengt (op de dag dat er een platte band gereden werd kregen we lunch om 16u30 Haha!
Als een paard kreupelde werd die achtergelaten op één van de overnachtingsplekken. De gids haalt de paarden uit de kudde voor je en doet het hoofdstel om, je mag er zelf je zadel opleggen (poetsen doe je door met je hand even te wrijven Knipoog ). Ik had een super zadel, ze worden ook gebruikt zonder dekje, en geen enkel paard had drukplekken, dat vond ik toch wel knap. Hoefijzers opnieuw opzetten werd door de gids gedaan.
Soms wisselde je 4 keer per dag van paard, hing ervan af hoe moe ze waren, hoe ver het was, etc. Dat vond ik juist het leuke en spannende: iedere keer je een paard een beetje gewend hebt, mag je weer op een volledig nieuw paard. De gids kende de paarden wel goed, en wist ook perfect in te schatten wie op welk paard mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:40

Leuk heh, om te zien hoe ze in t buitenland met hun paardjes omgaan ( zolang t goed is natuurlijk) Wij gooien hier met vijf graden al een deken om, in bv canada staan ze met min veertig en in de sneeuw dag en nacht buiten... (krijgen ze lekker wintervachtje)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:40

Nou waar ik rijd worden ze ook wel vrij basic behandeld en staan ze toch allemaal in topconditie. Ik heb soms de idee hoemeer frul je eraan hangt en hoe meer soorten mengeling je ze geeft hoe teerder ze worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:53

poes schreef:
Nou waar ik rijd worden ze ook wel vrij basic behandeld en staan ze toch allemaal in topconditie. Ik heb soms de idee hoemeer frul je eraan hangt en hoe meer soorten mengeling je ze geeft hoe teerder ze worden.

Zo zie ik het ook graag, begrijp me niet verkeerd! tis alleen waar ik woon, waar ik rij en kom, zie ik het. Mijn ideale omgeving voor een paard is 24 uur per dag -365 dagen per jaar in de kudde in de wei..
Maar ja, woon in de randstad, ken helaas genoeg paardjes die geeneens gras zien...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:01

Das iidd jammer ja. Ik vind dat ze idd in kudde op wei horen, in de winter toch min. een uur of 5 en vanaf dat het weer het toelaat zoveel mogelijk buiten. Waar ik rij gaan een paar paarden snachts altijd naar binnen (merries met veulen, oudere merrie en pony die anders snel mager wordt). De rest staat zoveel mogelijk buiten, zonder deken en dat zijn geen teddyberen hoor.

RideForLuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:28

Ik loop op dit moment op island view riding stables in Ierland mijn stage. Geweldige landschap en super brave paarden dus is ook bij ieder rit ten minste een guide erbij. :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:12

Inmiddels zijn er al wat nieuwere topics over rijvakanties in het buitenland. Omdat dit een erg oud topic is plaats ik hier een slotje.