wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:30

Ik heb daar een erg plezierige rit gemaakt hoor

DeNIse997

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:13

Even een verslagje van afgelopen zondag.

We gingen met een groepje van 7 gevorderden meiden rijden. Er waren ook minder ervaren mensen bij. De begeleider was een hele aardige gezellige man die goed oplette, de paarden waren braaf en we hadden een plezierige maar natte rit! :P

Ik zat op een jong friesje genaamd Zara (4 jaar) Er zijn een paar incindentjes voorgekomen tijdens de rit.
Mijn friesje schrok van een paar dingen dus die keert dan in een keer om. Aangezien ik op een arabische ruin rijdt die dezelfde schrikacties had, was het prima uit te zitten. Het was trouwens echt een schat van een beest die merrie!!
Op t strand konden we een klein rustig galopje doen, maar een van de minder ervaren dames haar paard ging in een relaxed tempo voorbij ons, terwijl er nog gewaarschuwd werd om achter elkaar te blijven rijden. De begeleider zei: Stuur naar rechts stuur naar rechts! En dat ging niet of iets dergelijks. Dus duurde het even voordat er reactie kwam.
Vervolgens toen de paarden weer relaxed waren en wij zeiknat van de douchebui waren schrok mijn friesje van een mevrouw die bij een prullenbak haar regenjas stond uit te schudden. Dus liet ik even zien aan de dame wat een echte reactie is als de begeleider zegt NAAR RECHTS!..
Voor de rest een prima relaxte rit, gezellige gesprekken gehad met de begeleider. Een rol incidentje, en een afstap-voor-zweep- incidentje.
Wij hebben ondanks de buien een geweldige middag gehad! Leuke paarden, lekkere relaxte rit en goede begeleiding! Kortom een dikke pluim voor manege Bakker en tot volgend jaar!

celinaaaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:43

heee, ik zie dat er op deze topic allang niet meer is gereageerd, maar ik heb een pony op manege bakker staan.
van de buitenritten weeet ik wel wat. niet van iedereen, maar bij Renate, Marcel en Annebel is het altijd wel leuk. Meestal gaan ze wel met tweee begeleiders naar buiten (1 vooraan 1 achteraan), maar soms gewoon met een. Ze vragen voordat je naar buiten gaat op wat voor soort paard je wil, en hoelang en hoe goed je ongeveer rijd. en degene die op mickey had gereden kon waarschijnlijk wel tegen een paard die een bokje kan geven. Verderrest, ze gaan niet zomaar twee uur naar buiten, maar daar kan je voor kiezen als je reserveert. En die paarden zijn het gewend. Ik weet niet hoe het bij manege smit gaat, maar bij bakker mag je op het strand ook in het water lopen als je dat wilt, en als het van de voorrijder mag. En er lopen zoals idd Zara wat meer jonge paarden mee, maar dat zijn hele leuke beestjes! :)
nou hopelijk heb ik wat meer informatie gegeven.
ps; als je onderweg niet meer kan rijden omdat je moe bent ofzo kan je altijd terug, want dan gaat er een van de twee begeleiders mee, of er word iemand van de manege gestuurd.
groetjeess en tot snel hopelijk xD!
/3 /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:19

En ook ik zie dat er al lang niet meer is gereageerd maar wil toch wat kwijt. Ik was zelf opzoek naar een leuke manege in de buurt en kwam bij Manege Bakker terecht. Na wat reviews gelezen te hebben was ik toch bijna afgehaakt. Maar ik dacht: ach, dat is al zo lang geleden, misschien is het veranderd en het ziet er toch best leuk uit. Dus toch de stap genomen om het een keertje te gaan proberen.
De eerste keer was nog even slikken. Het was een SUPER drukke rit en tijdens de rit is er een meisje afgevallen en die is met de ambulance weggehaald (het paard voor het meisje struikelde, waardoor haar paard schrok en een paar gekke bokken, in een bocht, in de galop maakte).
Na het ongeluk is de helft van de groep afgehaakt waardoor de rit lekker rustig was, maar ik had toch zo iets van: mmmh, lekkere binnenkomer dan. Uiteindelijk toch nog een keer gegaan omdat het toch overal en iedereen wel kan overkomen.
Ben ondertussen nu 3 keer geweest en heb het er erg naar me zin! Alle 3 de keren op het zelfde paard gezeten (Zwanette, niet al te grote fries). Begeleiding is best aardig! Tot nu toe 2 verschillende begeleiders gehad, eentje aardig en van de ander heb ik nog vrij weinig meegekregen.
Ik heb in die 3 ritten nog nooit een rengalop gedaan en ik denk ook eigenlijk niet dat ze dat doen.
Het is een lange rit van 2 uur en het zal zeker zwaar zijn voor de paarden, maar ze zijn het gewend, lopen niet al te hard en als we terug komen staat er meestal een box met eten voor ze klaar.
Ik ga trouwens altijd alleen en voel me best op me gemak daar in me eentje. (En ik las volgens mij ook ergens dat de paarden er slecht uit zien maar dat is echt niet waar
Ik zou zeggen, oordeel zelf en probeer gewoon een keertje!

Ess98

Re: wie heeft ervaring met buitenritten van manege bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:44

ik ben er ook heen geweest. Het was een leuke rit, maar de paarden zijn verschrikkelijk sloom.. Vooral de fries Zara is niet vooruit te branden.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:29

Ik heb daarnet een buitenrit gemaakt, echt helemaal geweldig,super gave paarden,niet schrikachtig@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:36

EsraKirstie schreef:
ik ben er ook heen geweest. Het was een leuke rit, maar de paarden zijn verschrikkelijk sloom.. Vooral de fries Zara is niet vooruit te branden.

Zara niet vooruit te branden, hahahahahahahaha.
Bedoel je niet toevallig Zwanet? Die staat tegenover Zara.

Ik rij trouwens deze hele zomer al bij Bakker en ben erg over ze te spreken!
Onder tussen op meerdere paarden gereden en wat een schatjes zijn het! En begeleiding is ook hartstikke aardig! :)

danique13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:55

scoobydoo schreef:
ik ben er ook geweest maar nooit meer.
ze geven je gewoon maar een paard mee waarvan het veulen er net af is en de hele tijd op de wei heeft gestaan en lang niet meer gereden is.
later moest dat paard ook terug want dat was gevaarlijk.
zelfs de begeleider wilde er niet meer op.
en de paardne/pony's vind ik er oo kniet echt goed uit zien en de huisvesting laat oo kaan de wensen over.
maar goed dat is mijn mening.
dit was wel een jaar of 2 terug

weet je nog hoe dat paardne heette ik.rij zelf ook op manege bakker en het is een leuke.manege de paarden.mogen vaak.niet langer dan 4 uurtjes per dag lopen