Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:Ik rijd sporadisch in slechte weersomstandigheden (regen, wind zelfs een keer hagel) om te kijken hoe mijn paarden daar onder het zadel op reageren en indien ze daar niet ‘doorheen’ willen om ze te leren door te lopen. Op wedstrijd kunnen die omstandigheden ook voorkomen en dan moeten ze ook blijven luisteren.
Komt er onweer opzetten terwijl ik rijd stop ik ook niet. Heb op wedstrijd wel eens uit het niets een onweersbui gehad. De mijne was de enige die door liep.
Bij weer als vandaag train ik niet. Als dit voorspeld wordt ga ik nl. Ook niet op wedstrijd. Al valt het hier al bij al nog mee momenteel.
alice0cullen schreef:Ayasha schreef:Ik rijd sporadisch in slechte weersomstandigheden (regen, wind zelfs een keer hagel) om te kijken hoe mijn paarden daar onder het zadel op reageren en indien ze daar niet ‘doorheen’ willen om ze te leren door te lopen. Op wedstrijd kunnen die omstandigheden ook voorkomen en dan moeten ze ook blijven luisteren.
Komt er onweer opzetten terwijl ik rijd stop ik ook niet. Heb op wedstrijd wel eens uit het niets een onweersbui gehad. De mijne was de enige die door liep.
Bij weer als vandaag train ik niet. Als dit voorspeld wordt ga ik nl. Ook niet op wedstrijd. Al valt het hier al bij al nog mee momenteel.
Oeh met onweer rijden is echt wel gevaarlijk. Ik deed het vroeger ook altijd maar na een waarschuwing van mijn hoefsmid ben ik er mee gestopt. Die besloeg paarden voor de endurance in allerlei uithoeken en heeft al wel een paar keer gezien dat paard en ruiter werden geraakt door de bliksem. Had te maken met stapspanning die hoger is bij paarden versus mensen.
Petrichor schreef:Diehards die morgen gaan rijden, buiten uiteraard?