. Ik hoop ooit ook is zo iets te mogen doen,
. Mooie paarden ook,
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
senna21 schreef:Wat een mooi avontuur.. Petje at.
Zoals je het beschrijft, lijkt het appeltje eitje.. :![]()
Maar het lijkt mij dat de paarden/ pony en amazones wel een goede conditie nodig hebben. Hoe hebben jullie dit voorbereid?
Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen en foto's.
.
. Ik (51) ben eerlijk gezegd niet zo'n sporter, ga verdwaald nog wel een stukje hardlopen ( nou ja meer een beetje sjokken) en het zelfde geldt ook voor Cathelijn (46). Wel hebben we allebei een niet-zittend beroep dus op het werk ( en dat doen we allebei nogal veel) staan en lopen we wel heel regelmatig.
. Maar blijkbaar is dat dus zo. Wel hebben we het draf tempo heel laag gehouden, bewust heel weinig gegaloppeerd en voldoende pauze genomen. De paarden waren ook de laatste dag nog best fit. Zelf had ik wel zware benen maar dat was het eigenlijk. En normaal kan ik zonder problemen van de grond opstappen maar dat lukte me na 2 dagen met die 1.62m hoogte van Alegro al echt niet meer
. Gelukkig was er altijd wel een muur, steen of hekje in buurt om me te helpen dus dat was geen probleem. Wat natuurlijk ook wel echt verschrikkelijk mee zat was het weer. Niet te warm, niet te koud en maar 1 keer 2 uur in de regen gereden. maras schreef:Wat een leuk verslag! Is de bonte een IJslander? De Shetlander doet ook goed mee! Krijgt de dame op de sulky geen last van haar rug zo zonder leuning?
Vroeg me al af of het misschien bokkers waren. Wat een prestatie zeg!
Wij deden er 6 dagen over, en dan overwegend stappen. Kan eigenlijk niet anders met zo'n grote groep!
maessie schreef:Bij ons was het vanuit het stamboek georganiseerd. En toevallig vertrokken we vanaf onze buren in Rinsumageest. Ik weet nog wel heel goed dat we na een paar dagen al onze gewrichten voelden haha! Konden ook echt verschil zien bij de paarden die vooral op de weg liepen en die veel in de berm. Benen liepen dan meer op op het harde. We sliepen in de maneges tussen de paarden, paarden langs de kant, en wij op luchtbedden in de midden. En dan ging er snachts ook weleens 1 losWij deden er 6 dagen over, en dan overwegend stappen. Kan eigenlijk niet anders met zo'n grote groep!
Midden op het toen nog oude zaailand kreeg de hele groep hun kruisje van de burgemeester.
Hele belevenis, en stempelkaart en kruisje zijn toch wel heel bijzonder! Ooit wil ik nog een x!
Blijven spammen hoor!

Marveld schreef:MissToseland schreef:Super! Ik kwam jullie tegen toen jullie net de 100km weg over waren gestoken richting Bolsward. Realiseerde me te laat dat jullie dat waren..
Fijn dat de missie geslaagd was. Ik kon niet meer even langskomen in lutje Lollum, kwam die dag terug van de Veluwe haha
Nog bedankt voor de tip hè! Super overnacht daar en de paarden waren dolgelukkig met het lange gras. Leuk gehad op de Veluwe?