Wat leuk! Waar zit je nu? Als je langs Eemnes komt kan ik wellicht een stuk Groeneveld/Lage vuursche met je meerijden als je dat leuk vindt
Hilli
Geplaatst: 20-04-19 09:53
Wat een leuk plan, ik hoop dat het allemaal goed verloopt. Succes op dag 2.
reina
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 10:53
Dag 2 (weesp-baarn) ging ook top.
Net begonnen aan dag 3
Anoniem
Geplaatst: 21-04-19 11:12
Oeh, het is met foto's, dan geniet ik mee Fijn dat het zo voorspoedig gaat, nog veel plezier!
Anoniem
Geplaatst: 21-04-19 11:57
Wat leuk en stoer zeg, dat je dat zo doet! Heel veel plezier weer vandaag, je hebt in ieder geval een lekker zonnetje erbij !
ikke
Geplaatst: 21-04-19 12:55
Jaja, zo zijn trektochten. De N324 is een tikkie saai, maar zo'n spoorwegovergang geeft dan weer wat leven in de brouwerij (of niet natuurlijk ) Mooi stuk heide.
Ik ben verder helemaal niet jaloers op je of zo hoor maar goede reis weer.
Ziet er fantastisch uit. En wat een braaf paard heb je.
reina
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-19 17:50
En hierbij het fotoverslag van de laatste dag. Op het eind best even doorbijten, het was wárm.
En aangekomen op zijn nieuwe plekje:
En dit was (globaal) onze route:
ikke
Geplaatst: 22-04-19 17:55
Die foto van je etende pony; jij snapt het helemaal!!
Maarre, vertel, hoe krijg je zo'n lege winkelstraat voor elkaar? Bommelding gedaan?
Je route was een goede mix van mooi en efficiënt. Dit is niet het simpelste stukje NL om doorheen te reizen. Bedankt reiziger, voor de inspirerende foto's. Geeft motivatie om zelf ook weer te gaan.
Anoniem
Geplaatst: 22-04-19 18:02
Even langs de escape room Leuke foto's weer. Je zult wel trots zijn op je paard, hij is braaf zeg!
Ik vind het knap hoor vooral die foto's langs de weg dat zijn toch saaie stukken. En de foto waar je naast je paard zit met bordje verboden voor ruiters
reina
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 08:45
Het was echt heel erg leuk! Grappig ook hoe de mensen onderweg verschillend reageren. Over het algemeen heel positief. In Amstelveen veel totale verbazing en nieuwsgierigheid "wat doet dat paard hier?", op de brug bij de Amstel bij een aantal weggebruikers irritatie "Wat doet dat paard hier?" en vooral het beroepsverkeer zo enorm correct en voorzichtig met je. Echt bijzonder.
Leuk ook om zo'n duidelijk doel te hebben. Ongelooflijk hoeveel ruiterpad er ligt op de meest gekke plekken (tussen Amstelveen en Weesp bijvoorbeeld, ononderbroken, langs de snelweg).
De eerste dag was Ed fit. Erg. Fit. Dat was soms best vermoeiend . Leuk om te merken ook dat hij meteen relaxt was zodra hij op zijn overnachtingsplek (manege Bleijenberg) aankwam. "Oh, andere paarden? Prima". Superlieve mensen, fijne box, royaal eten.
De volgende dag was Ed ervan overtuigd dat we terug naar huis zouden rijden, maar na 20 meter was hij relaxt met verder trekken. Hij was die dag lekker ontspannen, maar voldoende impuls. Ik had wat opgezien tegen het eerste stuk (saaie N weg), maar het was heel leuk rijden. Veel te zien, genoeg afwisseling in het landschap en de berm prima geschikt voor stukken draf. Toen we in Hilversum aankwamen waren de ruiterpaden een verademing. Al reed ik daar eerst fanatiek in goed tempo totáál de verkeerde kant op. Pauze gehouden bij theehuis t Hooge Erf. Daar was hij wat onrustig. Ik denk dat hij bang was daar te moeten overnachten, zonder andere paarden. Wel goed gedronken en gegraasd. Daarna heerlijk door het bos naar de 2e overnachting, manege Zonneveld. Ook daar weer heel fijne verzorging, goed eten, zeer royaal stro en superlieve mensen. Hij was meteen relaxt en heeft daar, net als de vorige nacht, heerlijk liggen slapen.
Dag 3 vertrok hij ook monter. Het eerste stuk provinciale weg was een kadootje: een super fijne berm waar we flinke stukken galop konden doen. Ik merkte dat Ed dat ook echt fijn vond. Maar dag 3 was zo mogelijk nog warmer dan dag 2 en dat werd naarmate de dag vorderde steeds voelbaarder. Ed werd dan ook wat trager en ik moest daarbij aan Ikke denken (dag 3 of 4 kunnen ze een dipje krijgen). "Zou het een dip zijn, of loopt hij gewoon economischer omdat hij het principe trektocht begint door te krijgen?". Kortom stukken er naast gelopen, regelmatig graaspauzes ingelast en 2x gekoeld onderweg. Het laatste stuk was afzien, de berm was qua bodem onbetrouwbaarder. De zon fel. En weer later was de weg glad en de berm nèt te smal.
Maar goed, toen de finish in zicht was en het asfalt ruwer was dat snel vergeten! Hij kwam fit en vrolijk aan. En kon meteen lekker rollen, drinken en eten.
Ps het centrum van Nijkerk was idd zo stil omdat het zondag was
Wat leuk om je reisverslag te lezen. Ik vroeg me wel af die foto's die van jou en je paard van afstand zijn genomen... Wie deed dat? En had je spullen bij je voor je overnachtingen en hoe had je die mee?