Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:57

Fijn zeg! Welkom allemaal! Er gaat nog heel wat gewandeld worden hier zo te lezen :)

Ik moet eens even kijken naar Endomondo, ik track namelijk mijn wandelingen ook als rijden voor andere challenges en weet niet of je 1 wandeling dubbel kan tracken. Hoe zou ik de challenge het beste opzetten, als wandelchallenge neem ik aan?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:03

Ik wandel ook veel. Heerlijk om meer dan een uur rond te trekken. Langzaam breid ik het ook naar 2+ uur uit.

Afbeelding
Afbeelding

Zomaar 2 rondjes :)

Afbeelding

lfrwinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:31

Hier ook een wandelaar! Aangezien mijn pony's shetlanders zijn valt er niet zoveel te rijden, maar eigenlijk vind ik grondwerk ook leuker. Wij hebben heerlijke plekken zoals een strandje en een uitgestrekt bos om te wandelen. De pony's vinden het ook altijd heerlijk.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:43

Als je een Endomondo wandelchallenge maakt wil ik er ook wel in =) Al mijn wandelen is (op een heel occasionele keer joggen na) eigenlijk altijd pony uitlaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:51

Fijn! Moet eens even bekijken hoe je zoiets doet, kunnen we nog zien hoeveel animo er voor is ;)

Ik denk alleen niet dat je dingen dubbel kan registeren, dus dan heb ik een probleem ... en moet ik keuzes maken :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:41

Hier nu al even niet meer weg kunnen gaan maar hier wandel ik best veel met de pony's. Ze zijn te klein om op te rijden sowieso en verder men ik ook maar vind het beide fijn om te doen.

Langste afstand was denk ik 20km maar meestal is het rond de 7km maximum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 01:53

Heb even zitten kijken naar het aanmaken van zo'n challenge ... Vanaf wanneer zouden jullie hem willen? Vanaf begin dit jaar? Begin deze maand? Vandaag? Volgende maand? Alles kan :Y)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 02:28

Omdat ik de kilometers per paard bij wil houden, en dus ook onder het zadel rij, is het voor mij niet mogelijk om mee te doen helaas :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 02:57

Je kan in Endomondo je activiteit opslaan (pijltje bij je workout en dan Export).
Als je deze dan als .gpx opslaat en daarna "Add workout" dan kan je via file importeren deze er nogmaals inzetten, en dan via Edit de activiteit veranderen.

Dan staat die zowel onder rijden als wandelen, je ziet wel niet alle gegevens maar de meest belangrijke wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:52

Ik heb geen paard meer maar met m'n vorige paardje heb ik wel veel gewandeld, dit was vooral ook om haar verkeersmak te krijgen en geen hele wandelingen van kilometers lang ofzo maar ik vond het heerlijk lekker wandelen, ze vertrouwde me overal naar toe aan de hand, zelfs uiteindelijk naar de snelweg vlakbij (daar langs is een fietspad, zit wel gras enz. nog tussen dus niet direct tegen de snelweg aan) maar onder het zadel was ze altijd veel onrustiger, wat dat betreft hadden we een betere band vanaf de grond dan in het zadel.

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:05

Hier nog een wandelaar! Rijden doe ik ook, maar soms heb ik geen zin om op te zadelen en gaan we een stuk wandelen. Het heeft mijn pony geholpen meer zelfverzekerd te worden, want eerst kon ik niet alleen met haar op stap (dan was het na 500 meter omdraaien en zonder rem terug galopperen). Nu is ze met rijden buiten ontspannen en hartstikke betrouwbaar.

De laatste tijd ben ik werken aan de hand meer aan het oppakken en aan het oefenen dat ze zich langer kan concentreren. Daarvoor is naar het bos gaan en daar wat oefeningetjes doen met alle afleidingen ook een goede training :)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:30

Ik wandel ook minimaal 1x per week aan de hand. 2016 noodgedwongen begonnen toen paard aan een sarcoid behandeld werd en niet onder zadel belast kon worden, en eigenlijk hebben we dat volgehouden. Beide paarden vinden het heerlijk, lekker ontspannen aan de hand op pad. Hier heeft het ook enorm geholpen bij vertrouwen van vooral de jongste, aan de hand is hij super cool, onder zadel is veel nog wel eens eng.

Voor de challenge, zou je trailrunning er dan ook onder willen zetten? Ik schrijf de rondjes onder zadel weg als rijden, rondje polder (=harde bodem) onder wandelen en rondjes in het bos (=over de ruiterpaden in de blubber ploeteren, ook voor mij :Y) ) onder trailrunning. Zo houd ik voor mezelf overzicht.
Je kan hem per 1 januari laten starten, of gelijk laten lopen met de BokkersBokaal, maar weet niet of je hem zo ver terug kan laten starten?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:51

De bokaal is alleen altijd zo onhandig getimed; half ene jaar half andere. Persoonlijk dan liever vanaf 1 jan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:25

Ik moet eens zien, volgens mij kan je maar 1 soort activiteit zetten bij een challenge. Het maakt mij op zich niet uit welke het is .. moeten we even eensgezind over worden ;)

Ik zou hem inderdaad willen laten starten vanaf 1 januari :j Lijkt mij persoonlijk het fijnst. Vanaf deze maand kan ook, maar zo halverwege het jaar hoeft niet zo nodig, haha.

Edit; oh, je kan wel meerdere activiteiten toevoegen ... Zullen we wandelen & trailrunning nemen dan? Nog verzoeken? :P

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:39

[***] schreef:
Ik moet eens zien, volgens mij kan je maar 1 soort activiteit zetten bij een challenge. Het maakt mij op zich niet uit welke het is .. moeten we even eensgezind over worden ;)

Ik zou hem inderdaad willen laten starten vanaf 1 januari :j Lijkt mij persoonlijk het fijnst. Vanaf deze maand kan ook, maar zo halverwege het jaar hoeft niet zo nodig, haha.

Edit; oh, je kan wel meerdere activiteiten toevoegen ... Zullen we wandelen & trailrunning nemen dan? Nog verzoeken? :P

Joepie, kom maar op met de challenge! Leuk zeg! **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:45

Haha, ga proberen om het vandaag nog in orde te maken maar ben nog even aan het eten. Zal het hier plaatsen als die aangemaakt is ;)

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:06

hier nog een wandelaar in combinatie met fietsen XD
Met de dartmoorpony rij ik natuurlijk niet, dus fietsen / wandelen we vaak. Helaas hebben we hier niet echt leuke routes behalve 1 zandpad.. Verder is alles een woonwijk.. (Herkennen jullie die opmerkingen: 'Ha, ben je de hond aan het uitlaten?' of 'Het gaat makkelijker als je erop zit hoor' ha ha origineel :p

We wandelen meestal een uurtje, 1x in de 2 weken omdat we veel afwisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:13

Leuk! Ga je ook meedoen met de challenge? :)

Iemand die toevallig nog een leuke naam weet? :+
Wil iets dat duidelijk maakt dat het om wandelen met paarden gaat (eventueel Bokt erbij).

Heb het nu op BoktPaardenWandelingen maar als iemand nog iets weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:25

De challenge is er *\o/*
Kan eventueel nog dingen aanpassen indien nodig, dan geef maar een gil, want ik heb er geen ervaring mee.

Dit is de link: https://www.endomondo.com/challenges/35937953

En jullie moeten even allemaal vriendjes worden van mij want heb hem op niet-publiek staan ;)
Ik ben daar [***] 3989

Alvast vele fijne wandelkilometers gewenst! **\O/**

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:26

"Er naast op pad" oid.
Wandelen is in BE vaak de term voor buitenrijden en dus verwarrend.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:26

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:31

Oh, nog even .. als jullie een vriendenverzoek sturen op Endomondo, laat dit dan even weten (via een pb hier ofzo, weet niet wat het makkelijkst is) zodat ik even de aanvragende namen aan de boktnamen kan linken. Niet dat ik ineens allerlei vreemden zit toe te voegen :')

Ik wandel ook gewoon hoor ... in België ... :P
BoktNaastJePaard ofzo kan ook ... hoewel dat ook fietsen kan inhouden dus dan is iets met wandelen in wel duidelijker, niet?

En geen wandelclubs, dan voel ik me zo oud om 1 of andere reden :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:53

Hier niet echt een wandelaar. Pony vindt het stom, pensioenado wordt te enthousiast. Wel goede oefening voor het jonkie, maar voor die ene km per maand ga ik hier niet mee praten.

Maar even een losse tip voor je challenge. Hou bokt uit de titel als je gedoe achter de schermen wilt voorkomen. Ik werd destijds dringend verzocht de naam te veranderen naar bokkers (was dus in het prille begin bokt bokaal), dat 'mag' dus wel. Misschien is het beleid ondertussen aangepast hoor, is natuurlijk al wat jaren terug dat het begon. Maar het beheer is/was bang dat mensen denken dat de challenge door bokt zelf is opgezet.

Veel wandelplezier verder! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:55

Ah ok, merci, dan ga ik even wat aanpassen :P
En van mij mag die km per maand gewoon meetellen hoor :Y)

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:57

Ja leuk! Ik meld me aan :P