Moerdijkbrug over met je paard?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:40

Ik zou het niet in mijn hoofd halen. En ik ben niet bang, paard is makkelijk. Je hebt de verantwoording over je dier, die je hiermee in gevaar brengt. Plus de andere weggebruikers.
Er kan van alles gebeuren, je paard is geen robot maar nog altijd een vluchtdier. Je zoekt hiermee bewust een situatie op dat wannéér je beest schrikt of op dat lange eind spanning opbouwt, je niets anders kan dan ongelukken veroorzaken. Het argument "kan altijd gebeuren" gaat in mijn ogen niet op: dit is bewust een levensgevaarlijke situatie opzoeken.

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:44

imaudy schreef:
Moerdijkbrug
[ Afbeelding ]

Jemig, dit zou ik echt niet aandurven. Mijn paard loopt bijna overal langs zonder angst maar hier kan wel heel veel mis gaan!

De foto met de Fjord, die situatie zou ik wel aandurven.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:52

Ik zou de haringvliet pakken, dat is stukken veiliger.

speurneusc

Berichten: 5447
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:53

Amanda schreef:
Via de Haringvliet.
Eerst door de Kiltunnel naar 's-Gravendeel en dan via Numansdorp de Haringvlietbrug over.
Kiltunnel heeft een fietsersbuis inderdaad. Maar werkt dat niet met roltrappen? Zo niet, zou het helemaal super zijn :j


nee das daar een extra baan waarover ook langzaam verkeer gaat

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:55

Ik ga over een anderhalf uurtje de moerdijkbrug op. Als je wil kan ik het begin tot eind wel filmen voor een impressie?

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:00

speurneusc schreef:
Amanda schreef:
Via de Haringvliet.
Eerst door de Kiltunnel naar 's-Gravendeel en dan via Numansdorp de Haringvlietbrug over.
Kiltunnel heeft een fietsersbuis inderdaad. Maar werkt dat niet met roltrappen? Zo niet, zou het helemaal super zijn :j


nee das daar een extra baan waarover ook langzaam verkeer gaat

In de Kiltunnel? Daar gaat langzaam verkeer gewoon over de rijbaan. Er ligt een fietsstrook naast. Maar volgens mij is er ook een aparte tunnelbuis voor fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:07

Bij de Kiltunnel moet je volgens mij ook met je paard over die fietsstrook langs de snellere auto's. Fietsers kunnen op een roltrap vanuit die fietsstrook.

https://www.youtube.com/watch?v=KCBQc3XlEV0
Daling van 5% op (nat) asfalt.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:10

De Heinenoord tunnel heeft een aparte buis voor langzaam verkeer en een aparte buis voor fietsers. De Kiltunnel heeft alleen een fietspad naast de rijbaan.
Overigens is de Moerdijkbrug ontzettend druk en is het fietspad erg smal. Die brug is al geen pretje om te fietsen, laat staan met een levend dier wat kan panikeren.

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:35

Mijn vriendje is per fiets zowel over de Haringvlietbrug als de Moerdijkbrug gereden.

Hij kan bevestigen dat er alleen maar een vangrail is tussen jou en het fietspad, en dat de weg/ ondergrond beweegt.
Ik was verbaasd over de lengte van 1 kilometer, ik zou gezegd hebben dat-ie 3 kilometer lang was.

De Kiltunnel is veel plezierig: er zit geen wand tussen jou en het snelverkeer, maar wel een verhoging. Het is een tolweg en er mag niet geraced worden.
(Op de ventweg bij het Hellegatsplein rijden ook nog auto's.)

Sowieso de route eerst op de fiets verkennen kan geen kwaad, sommige wegen zijn matig bewegwijzerd.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:40

LinSa schreef:
De Heinenoord tunnel heeft een aparte buis voor langzaam verkeer en een aparte buis voor fietsers. De Kiltunnel heeft alleen een fietspad naast de rijbaan.
Overigens is de Moerdijkbrug ontzettend druk en is het fietspad erg smal. Die brug is al geen pretje om te fietsen, laat staan met een levend dier wat kan panikeren.


En het kan dus zijn dat je dat fietspad ook nog moet delen met wielrenners en brommers, lijkt me. Dan kan je toch geen kant op! Zou mezelf en mijn paard niet vrijwillig in zo'n situatie begeven.
Ik heb mijn vriend (professioneel ruiter) even gevraagd of hij het zou doen.
Afhankelijk van het paard zou hij het wel doen als het moest. Maar hij zou niet om niks het risico nemen, ook verzekering technisch en als je paard gek gaat doen en over (of in) de vangrail springt en je een (dodelijk) ongeval veroorzaakt, dat wil je niet op je geweten hebben.

Ik ben nog steeds benieuwd wat de reden überhaupt is dat je het zou willen doen? Als je een lange trektocht zou willen maken zijn er wel leukere routes te bedenken lijkt me?

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:21

Grrr, had hem gefilmd voor je, maar hij heeft hem niet opgeslagen :+

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:45

Haringvliet brug zou ik niet aanraden, daar loopt alleen een paralel weg langs waar ook gewoon al het verkeer over heen mag, hier is geen appart fiets pad.Daar rijden ze vaak als gekken.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 01:00

Volgens mij kunnen tractoren ook over dat fietspad van de Moerdijkbrug.
(Of het ook mag weet ik niet, ik weet wel dat het gebeurt - in elk geval wel eens een ongelukje gezien van een tractor die een stuk van de brugleuning er af gereden had) (en toen was de brugleuning dus echt laag!)

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:59

De moerdijkbrug is altijd heel erg druk, het waait er ook nog eens heel hard en het fietspad vind ik smal. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt daar met het paard overheen te gaan :) ik zou het niet verstandig vinden

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:35

Zou niet mijn keus zijn.. Maar mocht je het echt echt willen doen, kijk dan eens naar de file historie op de brug en kies dan een moment dat er file staat... Dan heb je in ieder geval geen langsrazend verkeer en kun je de situatie veel beter overzien.

Majolen

Berichten: 1064
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:44

Het mag wel... Maar als je een gevaarlijke situatie veroorzaakt ben je wel nat..

Zoek naar een andere veilige route. Je brengt niet alleen jezelf en je paard in gevaar maar ook je mede mens.

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:04

Het wegdek van de moerdijk bestaat uit platen.
Dus behalve de trillingen zijn er ook nog de knallen iedere keer dat het snelverkeer de volgende plaat oprijdt.

Ik heb een keer in de file gestaan op de Moerdijkbrug: er waren werkzaamheden. Ik vond het prachtig: lekker kijken naar het Hollands Diep.
Maar in de ochtendspits is het gewoon racen daar.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Moerdijkbrug over met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:11

Antwoord op de vraag is dus: Ja het kan, maar het is geen aanrader. ;)

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:38

Majolen schreef:
Het mag wel... Maar als je een gevaarlijke situatie veroorzaakt ben je wel nat..

Of dood. En je paard ook. En met een beetje pech onschuldige medeweggebruikers ook.
Totaal onverantwoordelijk.

Petrichor

Berichten: 10582
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:45

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik was opzoek naar tips om met een paard het viaduct over te gaan toen ik dit topic tegen kwam. Ik vraag me af ts: ben je nog over deze brug heen gegaan met je paard of heb je toch voor een andere oplossing gekozen? :)