Helemaal waanzinnig of misschien toch een goed idee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Helemaal waanzinnig of misschien toch een goed idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:52

Volgens google maps kun je naast de A2 de lek over, loopt daar parallel ook een andere brug?

Wat een gaaf avontuur! Hopelijk lukt het je!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:40

miccamaaike schreef:
Volgens google maps kun je naast de A2 de lek over, loopt daar parallel ook een andere brug?

Wat een gaaf avontuur! Hopelijk lukt het je!

Yep, daar kun je prima de Lek kruisen, geen enkel probleem.

En vergeet niet, je bent op dat moment al twee keer de Maas en de Waal gekruist, dus hoe lastig kan het dan nog zijn.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:06

De ruiter/men routes in Belgisch Limburg gaan vaak over halfverharde zandwegen, wat inhoud dat er steenslag of granulaat op ligt. Blootsvoets kan dan erg pijnlijk worden voor sommige paarden en dat wil je je paardje niet aandoe lijkt me. Wil je geen ijzers, kies dan voor hoefschoenen. Het is een paardvriendelijke en goede oplossing, maar laat je paardje hier wel even aan wennen voordat je 6 of 7 dagen op trektocht gaat.

Op onze routeplannen staan zowel alle officiële routes in België als in Nederland, maar ook ongemarkeerde routes waar paarden welkom zijn.

Veel plezier en succes met je verhuisplannen.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:03

Wat een enorm avontuur. Gaaf plan maar als ik de reacties zo lees dan komt er nog best veel bij kijken zeg. Routes, overnachtingen, ijzers, obstakels. Ik ben benieuwd of het de trailer wordt of toch zelf reizen :)

winniedekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 02:59

Klinkt misschien gek maar is het geen idee om deels het pelgrimspad te nemen?
Deze is normaal gesproken om naar spanje te gaan natuurlijk, maar hij kan ook de andere kant op.
een linkje : http://wandelnet.nl/pelgrimspad-deel-2-law-7-2/kaart
Dan zit je toch al aardig een stuk in de buurt en hoef je geen hele route uit te stippelen.

Guusje113

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:55

Heel gaaf idee TS! Ik kom helaas niet uit de buurt, dus ik kan je verder niet helpen. Maar ik ben wel heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen en hoe de reis verloopt :)

Edit: te snel gelezen.. ik zie nu dat je al een besluit genomen hebt :)
Laatst bijgewerkt door Guusje113 op 06-08-17 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:17

lelijke_heks schreef:
We hebben iig besloten dat als we het nu niet doen, dat we dan volgend jaar in de vakantie een weekje gaan trekken... Ik te paard en vriendlief te fiets :Y)

Klinkt verstandig. :j
Een trektocht rijden is ontzettend leuk, maar als je verplicht van A naar B moet dan kom je automatisch ook langs minder handige/leuke stukken. De Lek is zoals je zelf al aangaf best lastig, tenzij je een pontje durft te nemen. Mijn stalgenote doet dat wel eens met haar supercoole Tinker, maar je weet pas of het kan als je het doet en als het niet werkt dan heb je vrij weinig speelruimte over, zowel op de boot zelf als op de rest van je route als je dan alle pontjes moet schrappen.

Een vakantietrektocht is dan een stuk makkelijker omdat je dan gewoon een superleuk paardengebied kunt zoeken en daar alle highlights af kunt rijden. Dat scheelt weer een hoop bruggen, pontjes en snelwegen. ;)

deeeemilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:46

Ik vind dit echt een enorm gaaf idee! Lijkt me ook goed om een relatie sterker te maken tussen jullie 2. Lijkt me heel leuk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:43

ikke schreef:
Ik kan helaas niet mee, geen geschikt paard beschikbaar.

Zal ik anders aansluiten met Modena? Neemt die jouw stippel wel even onder haar hoede om te laten zien hoe het moet. :j Word het nog gezellig ook. :P

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:51

Gaaf TS ben benieuwd, ik volg!
Mocht je je route af hebben/het gaat door krijgen we die dan ook te zien? Ik weet misschien een fijne rust/overnachtings plek voor je, maar weet niet of je daar echt langsaf gaat komen natuurlijk. Ligt wel tussen je vertrek punt en eindbestemming in, maarja dat liggen zoveel dingen. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:31

Gypsy schreef:
ikke schreef:
Ik kan helaas niet mee, geen geschikt paard beschikbaar.

Zal ik anders aansluiten met Modena? Neemt die jouw stippel wel even onder haar hoede om te laten zien hoe het moet. :j Word het nog gezellig ook. :P

Tja, dan moeten we nu TS nog zien te overtuigen :D

Zou ze mee durven met twee ervaren reizigers?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:37

TS heeft allang gezegd dat ze deze verhuis-rit nu niet gaan maken :P

Monique1963
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:35

Gewoon een waanzinnig goed idee, doen!
⚠️ Monique1963 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:19

pmarena schreef:
TS heeft allang gezegd dat ze deze verhuis-rit nu niet gaan maken :P

Waar zegt ze dat dan? Ik heb alleen het bericht gezien dat ALS ze het nu niet doen, ze later nog een keer een trektocht gaan maken.

Maar TS heeft verder nog niet laten weten het niet te gaan doen volgens mij. Lijkt mij nog steeds een super mooi avontuur!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:30

Hee wat gek, ik zou zweren dat er nog een bericht langs kwam van TS waarin ze zei dat het voor nu wat te kort dag / wat te overweldigend was of iets in die trant (erg begrijpelijk vond ik toen ik het las een poos geleden) maar ik zie het nu ook niet staan :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:39

lelijke_heks schreef:
Binnenkort gaat mijn paard verhuizen naar een andere stal... niet zomaar naar de buren maar 160 km verderop... de afgelopen weken ben ik op zoek geweest naar bedrijven die haar konden vervoeren (en deze heb ik ook gevonden) maar toch knagen de grapjes die gemaakt worden (voornamelijk door de niet paarden mensen) zoals "waarom rijd je haar er niet heen" en "voor dat geld kom ik lopend met haar".

En eigenlijk dacht ik... Ja waarom ook niet... waarom ga ik niet met haar op buitenrit (met 2 á 3 overnachtingen) ze is (redelijk) braaf met buiten rijden, heeft een goede conditie en mijn vriend heeft vrij en kan en wil wel mee met de fiets dus wat houd mij/ons nog tegen... Ze heeft een minder goede ervaring op de trailer gehad waardoor laden heel veel stress bij haar opwekt...

Dus nu ben ik benieuwd... verklaren jullie mij voor gek... of vinden jullie het wel een leuk idee. Waar moet ik goed over nadenken als we dit gaan doen... wat mag ik echt niet vergeten, hebben jullie nog tips en tricks voor onderweg... Ik zeg kom maar op!

Mochten jullie meer info willen dan roep maar... en ik ben erg benieuwd naar jullie meningen :Y)

een van mijn ruiters is met twee paarden naar zuid Frankrijk verhuist, heeft een vervoerder gehad die wist wat hij deed en de paarden zijn goed en gezond aangekomen (incl. de huisraad was in de zelfde auto mee)
voor jullie beide denk ik minder vermoeiend

mce

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:58

TS, je kunt ook eens bellen met Dorine Bosman van Stichting Hippisch Toerisme Nederland (0523 681 984). Dat is een paarden-vvv waar je heel veel gratis advies kunt inwinnen, over van alles en nog wat. Hoe te plannen, waar aan te denken, waar water over te steken, aardige overnachtingsadressen, etc etc. Ook verkoopt SHTN kaarten met ruiterroutes, zodat je heerlijk van te voren kunt plannen en een papieren back-up bij je kunt steken, voor het geval dat je telefoonbatterij leeg is of zo.
http://www.hippisch-toerisme.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:39

Dit stond onderaan de tweede pagina:

lelijke_heks schreef:
We hebben iig besloten dat als we het nu niet doen, dat we dan volgend jaar in de vakantie een weekje gaan trekken... Ik te paard en vriendlief te fiets :Y)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:10

Superleuk idee TS! Misschien zijn er hier nog wel bokkers op de route waar jullie een nacht kunnen pitten...of een stukje mee willen rijden als je de route hier uitstippelt..