Alleen op lange rit/trektocht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:23

Hij is 21 jaar nu :)

Ben vandaag wel gegaan, 15 km op grotendeels onbekend terrein. Had een deel van de route al eens gedaan met een ex-stalgenoot, maar dat was 1 keer en al lang geleden. Dus is altijd afwachten hoe je paard het dan gaat doen als die alleen is. Maar hij ging echt super!

Had wel het idee dat hij halverwege een (mentale) dip had, het ging ineens niet meer, was net of die moest plassen maar geen geschikte plaats vond. Nu moet ik zeggen dat hij dat gisteren op exact dezelfde afstand blijkbaar (net gekeken) ook had. Is precies toch iets waar hij doorheen moet ofzo? Dat we normaal rond die tijd weer richting huis zitten en nu niet en dat hij dat even moet verwerken? Nu, vandaag heb ik hem gewoon even 5 minuten laten grazen terwijl ik er naast stond te bedenken of we niet toch de "kortere" route moesten doen (was juist op het punt waar ik daarvoor moest kiezen, omdat hij zo goed ging was ik dat eigenlijk niet van plan). Ben dan weer opgestapt en het was precies van hem af, heeft toch de 15 km gedaan en totaal geen problemen meer gehad met hem. Heel gek.

Oppad2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:10

Hoi, ik ga dit jaar drie weken trekken, alleen met paard & tentje, van camping naar camping. Ik heb een paard met een goede conditie, ze is bomproof en kan goed zonder andere paarden zijn. Rij tijdens mijn trektocht afstanden tussen 8 - 40 km per dag, met regelmatig een rustdag. Heb kaarten, een kompas, mijn telefoon met google maps :) en een gratis app die Topo GPS heet, waar kun je via ruiterenenmennen routes in kan zetten. Ben benieuwd of ik ga verdwalen (vast wel haha), maar het is Nederland, waar je om de 500 meter iemand tegen komt. Dus ik zou zeggen: gewoon lekker doen!

Anoniem

Re: Alleen op lange rit/trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:20

Klinkt goed! Wel iets te uitgebreid voor mij, haha. Maar ben wel benieuwd naar je ervaringen!

Ik heb ondertussen al 2x 15 km en 1x 20 km met hem gereden en dat ging super goed! Heb mezelf voorgenomen om elke keer dat ik ga (uitzonderingen daargelaten) minstens 10 km te rijden en wanneer tijd & mogelijkheid richting 15 - 20 km. Heb ook al wat routes verder weg uitgestippeld (met pauzeplaats dan) maar moet even zien wat haalbaar is want ik moet dan een weg over en daar zijn ze nu volop aan het werken met omleidingen (net op dat punt waar ik over moet) dus dat is niet zo handig want daardoor druk & moeilijk verkeer. Werken zouden nog tot het einde van het jaar duren dus daar baal ik wel van :+

Grootste route die ik tot nu toe de bedoeling heb om te doen is zo'n 27 km. Maar daarvoor moet ik eerst wat vaker rond de 20 gaan rijden dus dat is nog niet voor meteen. Vandaag ga ik wel weer eens een andere richting uit (vroeger veel geweest maar sinds de stal van locatie verhuist is was het net te ver om zomaar even te doen, maar nu moet het wel kunnen). Niet volledig ruiterroute maar denk dat ik ergens rond de 18 km ga zitten. Dus dat is alweer mooi meegenomen :)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:37

Ik heb een paar jaar terug met mijn pony 2x een tocht naar de Drunense Duinen gemaakt, die 40km verderop liggen van waar mijn pony gestald staat. Inmiddels is mevrouw veel te oud, en fungeert als dure grasmaaier, maar die 2 tochten waren keihard genieten en ik ben zó blij dat ik het gedaan heb.

Eerste keer heb ik met al mijn bagage gereden en de heenweg opgedeeld in 2 dagen. Tweede keer werd de bagage gebracht, ben ik met iemand anders heen gereden in een dag. Terug werd ik telkens opgehaald met een trailer. Beide keren heb ik in de Drunense Duinen op een camping gestaan en daar nog dagtochten gemaakt, ben telkens een kleine week onderweg geweest. Er zijn altijd beren op de weg, je kunt altijd verdwalen, maar dingen komen ook altijd weer goed. Niet vergeten dat je in NL bent he, altijd mensen in de buurt als het nodig is. Ik zou het zeker doen, ik vind het onwijs jammer dat het voor mij niet meer kan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:16

Dat is waar, ik zit wel niet in Nederland maar uiteraard zit ik ook niet in de middle of nowhere, desnoods kan je nog richting een straat en daar zijn altijd wel huizen etc. (en de staleigenaar is er ook nog altijd natuurlijk bij problemen).

Ga er zeker naartoe werken en wie weet in het najaar, nu is het sowieso niet leuk met de dazen etc.

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:45

@oppad2017
Hoe doe jij dat met al je spulletjes. Ben ik wel benieuwd naar. Jij heb zeker een heel klein tentje. Het lijkt mij ook geweldig om te doen maar ik heb geen paard.