Ben vandaag wel gegaan, 15 km op grotendeels onbekend terrein. Had een deel van de route al eens gedaan met een ex-stalgenoot, maar dat was 1 keer en al lang geleden. Dus is altijd afwachten hoe je paard het dan gaat doen als die alleen is. Maar hij ging echt super!
Had wel het idee dat hij halverwege een (mentale) dip had, het ging ineens niet meer, was net of die moest plassen maar geen geschikte plaats vond. Nu moet ik zeggen dat hij dat gisteren op exact dezelfde afstand blijkbaar (net gekeken) ook had. Is precies toch iets waar hij doorheen moet ofzo? Dat we normaal rond die tijd weer richting huis zitten en nu niet en dat hij dat even moet verwerken? Nu, vandaag heb ik hem gewoon even 5 minuten laten grazen terwijl ik er naast stond te bedenken of we niet toch de "kortere" route moesten doen (was juist op het punt waar ik daarvoor moest kiezen, omdat hij zo goed ging was ik dat eigenlijk niet van plan). Ben dan weer opgestapt en het was precies van hem af, heeft toch de 15 km gedaan en totaal geen problemen meer gehad met hem. Heel gek.