Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maximuss schreef:Jaren geleden reed ik met mijn merrie door een woonwijk met busroute. Er kwam een bus aan en omdat paard en ik maar redelijk nipt tussen de geparkeerde auto's en de bus gingen passen, heb ik haar dan ook gewoon even op de stoep gezet (liep niemand) tot de bus voorbij was. Een agent had mijn actie gezien en was heel lovend, volgens de letter van de wet mocht het niet maar ik had een potentieel gevaarlijke situatie vermeden en dat vond hij veel belangrijker.
Een goede agent kijkt dus nar het grotere plaatje en niet alleen naar de letter van de wet. En idd mss heeft hij nare ervaringen met paarden... Niet direct op oorlogspad gaan ts..
Dniez schreef:Hallo bokkers
zijn jullie weleens aangesproken door de politie?
Gisteravond liep ik door de straat met mijn paard naar huis met verlichting om word ik aangesproken of ik met hem op de stoep kan lopen want een paard kan ineens wild worden. Ik zei u bent de eerste die dat zegt en het mag bovendien niet eens en gaat u mij dan vertellen waar ik moet lopen het park is niet verlicht.
In mijn ogen deed ik dus niks verkeerd ik werd wel een beetje boos eigenlijk ik zei het is niet uw probleem wat mijn paard doet en u kent hem niet en ik ga nu via deze weg naar huis.
Ik heb de politie een mail gestuurd en de wijkagent neemt binnenkort contact op. Het is toch raar? Je mag toch op de openbare weg of ben ik nou gek.
Dniez schreef:Ja ik was niet netjes misschien maar vond dit ook niet erg leuk mijn paard stond braaf naast mij er was niks aan de hand dus vond dit ook erg onterecht van hem. Hij gaf de stempel dat alle paarden die er rond lopen wild zijn inclusief die van mij hee kom op zeg zou wat wezen.
Dniez schreef:Normaal aangesproken? Nou dat viel ook wel mee hoor mag mijn eigen toch wel verdedigen of niet zei gewoon waar het opstond heus niet te ver want anders kon ik inderdaad wel mee dat snap ik ook wel maar wil niet aangesproken worden alsof ik nog 14 ben door meneer agent.
_Dominique schreef:Wooow TS, calm your tits.
Meneer de agent wilde je graag even helpen! Ik ga mee met vele reacties in dit topic. Vraag me ook af waarom je nou de politie zo nodig moest mailen.
Dniez schreef:Normaal aangesproken? Nou dat viel ook wel mee hoor mag mijn eigen toch wel verdedigen of niet zei gewoon waar het opstond heus niet te ver want anders kon ik inderdaad wel mee dat snap ik ook wel maar wil niet aangesproken worden alsof ik nog 14 ben door meneer agent.