Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pebblea schreef:Ik heb ook een beetje het idee dat je denkt dat paardrijden zo makkelijk is.. Zo moeilijk is het toch niet? Beetje gas geven en sturen. Dat is alles denken de meeste niet-paardenmensen.
Zoals hierboven al iemand zei: Wacht maar tot je echt begint met rijden. Dan zie je misschien in dat deze droom een droom is die niet haalbaar is.
Edit: En dit is alleen nog maar paardrijden. Ik rijd nu ruim 8 jaar en we hebben eigenlijk op 2 jaar na in mijn leven altijd wel paarden gehad, en ik kom zelfs nog dingen tegen waarvan is denk: wat is dat (qua medische dingen)
dereizger schreef:Bunn schreef:Wat TS ook zou kunnen doen is als nomade gaan leven. Je weet wel, alles verkopen, een wagen kopen en zo door Europa en Azië trekken. Maar dan moet je minimaal een tiental jaar nemen om deze afstand af te leggen. Deze droom is simpelweg geen 'reis' die je even kan maken, dit moet dan echt je leven worden.
Ik leef al 12 jaar op deze manier met reizen, wandelen, werken etc. Het is inderdaad mijn manier van leven. Ik heb al 12 jaar geen huis meer slechts wat winter en zomer kleding. Dus ik heb echt alle vrijheid en als deze reis van Nederland naar Mongolie 10 jaar duurt is dat helemaal geen probleem voor ons.
Maar voor nu zou ik eerst kijken of je reis theoretisch gezien haalbaar is. Kom je de grens uberhaupt wel over? Als dat niet het geval is hoef je ook geen tijd en energie te steken in alle andere dingen. Deze energie kun je dan beter gebruiken voor een andere droom die wel haalbaar is. Monster_tos schreef:Helaas is het heel erg moeilijk om aan niet paardenmensen uit te leggen wat een paard nodig heeft om gezond en gelukkig te zijn.
Hier op Bokt zitten allemaal paardenmensen, en een plan zoals jij het nu schetst is voor ons paardenmensen niet een manier om met je paard om te gaan.
Dit kan ik je nu niet echt kwalijk nemen, omdat je geen paardenmens bent, en dus gewoon nog niet beter weet. Ik geloof echt wel dat je een dierenvriend bent, en dat je goed voor je dieren zorgt. Alleen de intentie kan nog zo goed zijn, zonder de juiste kennis blijft het sneu voor je paard.
Voor paardenmensen is het heel moeilijk om een beginner te horen praten over dingen waar ze nog geen verstand van hebben en waarmee ze dus een paard schade kunnen aandoen, vandaar de soms wat harde reacties. Echter bedenk je altijd dat dit is in het belang van het paard, en niet om jou of je plan de grond in te boren.
Beginnen met paardrijden is altijd een goed idee, en kun je natuurlijk mee doorgaanMaar voor nu zou ik eerst kijken of je reis theoretisch gezien haalbaar is. Kom je de grens uberhaupt wel over? Als dat niet het geval is hoef je ook geen tijd en energie te steken in alle andere dingen. Deze energie kun je dan beter gebruiken voor een andere droom die wel haalbaar is.

Ik zou, met 15 jaar eigen paarden (waarvan 4 jaar aan huis en de volledige verzorging) echt niet aan zoiets durven beginnen. De belasting op je paard is enorm op zo'n afstand, en goede (medische) zorg bieden is in mijn ogen echt heel erg moeilijk.
Naysayers heb je altijd en ik zou ook zeker over de haken en ogen die ze bespreken nadenken. Maar laat ze je droom niet afpakken! BeSen schreef:Euhm, het is natuurlijk wel erg ver hè? Ik denk niet dat het heel verstandig is. Zeker als je niet kan rijden. Je moet wel echt goed kunnen rijden wil je een lange rit maken.
En dit is niet zomaar een 'lange rit'.
Ik zou het risico niet nemen, zeker niet als je niet kan rijden.
Danielleeee_ schreef:Klinkt als een mooie droom, en hopelijk blijft het daarbij als ik eerlijk ben. Of maak deze droom waar zonder dat je er paarden in betrekt.
Rijden is te leren ja in 2 tot 5 jaar. Maar al het medische waar paarden mee te maken kunnen krijgen niet. Paarden zijn dan wel sterke dieren, maar ook zij kunnen gebreken krijgen en als je daar geen verstamd van hebt, is de kans groot dat je het als onwetende niet eens door hebt.
Paarden kunnen echt wel lange ritten aan, maar een paard twee jaar lang meenemen en kilometers per dag laten rijden? Zonder de nodige kennis en ervaring?
Wat wil je doen? Hier even twee paarden vandaag plukken en die meenemen naar Mongolië?
Klinkt als een prachtig plan, maar ik hoop dat je in dit plan de paarden erbuiten laat.
Nathalie18x schreef:BeSen schreef:Euhm, het is natuurlijk wel erg ver hè? Ik denk niet dat het heel verstandig is. Zeker als je niet kan rijden. Je moet wel echt goed kunnen rijden wil je een lange rit maken.
En dit is niet zomaar een 'lange rit'.
Ik zou het risico niet nemen, zeker niet als je niet kan rijden.
Ts is van plan om te gaan leren rijden. Ik neem aan ook echt intensief les nemen bij een goede instructrice?
Het lijkt me ontzettend gaaf om het te gaan volgen, mocht het echt gaan gebeuren! Of het haalbaar is, kan ik niks zeggen. Ik zeg altijd waar een wil is , is een weg maar we hebben het over een heel ambitieus plan. Ik zou zeggen, ga intensief met paarden aan de slag zowel de verzorging als het rijden en laat je goed informeren door mensen met veel ervaring!