Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:F_Orumster schreef:Ik zou indd ook een proeftocht inlassen. Een trail bedenken over de veluwe, of het pieterpad ofzo.
Citaat:Heleennn schreef:Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar waar laat jij je paard dan slapen/drinken/eten? Gewoon onderweg naast je tent? Ik zou bang zijn dat hij er vandoor gaat. Dus zeker goed oefenen en hier in Nederland misschien als eens een aantal keer een weekje of langer op tocht gaan. De Ardennen zijn altijd leuk om in te rijden en te kamperen. In Nederland zelf ken ik niet meteen leuke gebieden.
Citaat:The Torsion saddle has no tree and therefore it should fit just about every horse. It is especially good for Gaited horses (such as the Icelandic horse) because the saddle does not hinder the movement of the shoulder. It is very popular with endurance riders, and it only weighs 3 kg. (about 6 pounds). The saddlebags have been cleverly divided into several pockets - although they are not waterproof.
Unfortunately the Torsion did not do well when tested by Long Rider Horst Hausleitner, who used one on his epic African journey from South Africa to Kenya in 2004 with his wife, Esther. She wrote to say, "I would not recommend it for a journey like ours. It is true that it fits on almost every horse and if you use it with the Torsion saddle pad, which is upholstered at the sides, it works quite well at the beginning. But after a while on such a Long Ride the pad flattens and the saddle caused bad saddle-sores along the whole backbone. I'd recommend the McClellan as the best saddle: in 11 months it not only did not cause any saddle-sores, but under it the saddle-sores caused by the Torsion were able to heal."
Seizu_sha schreef:Citaat:
Een proeftocht komt er zoiezo, en ja, ik ga mijn paard trainen om naast mijn tent te overnachten. Als het niet lukt, ga ik zoiezo slaapplaatsen regelen onderweg i.p.v. kamperen in de openlucht.
Trouwens,
Het was me een keer gevraagd qua zadel, maar ik denk dat ik een Barefoot Barrydale zadel ga nemen met een trail-pad eronder (natuurlijk eerst uitproberen hoe het rijd). Waarom? Omdat mijn paard qua (spier)omvang vast zal veranderen tijdens zo'n tocht en zo'n zadel beter blijft passen dan een met boom. Tevens neem ik een endurance hoofdstel met afklikbaar bit (een een extra touwhalster voor het geval dat...), welke weet ik nog niet precies, dus tips (met vooral uitleg van waarom juist dat merk etc) zijn meer dan welkom
pien_2010 schreef:Zijn er in Zwitserland veel vliegen/ muggen Sizzle, of hoeft daar geen rekening mee gehouden worden?
Sizzle schreef:pien_2010 schreef:Zijn er in Zwitserland veel vliegen/ muggen Sizzle, of hoeft daar geen rekening mee gehouden worden?
Yep, dazen, vliegen, knutten, teken en hertenluisvliegen zijn rijkelijk aanwezig.
Tekenziekten heb je hier behalve borreliose ook nog FSME, Soloturn is een hotspot. Bedenk op tijd of je je wilt laten enten.
Ga beter niet in Juli, vorig jaar was het 4 weken 30 graden zonder regen en dit jaar is het ook 3 weken bijna non-stop rond de 30 graden.
Ik zou wel ook gewoon een echte overnachting proberen te regelen bij stallen/mensen met paarden. Dan kan je paard tenminste bij eten (hooi en indien nodig krachtvoer). Water heb je ook niet overal en ik denk dat politie ook niet amused is van wildkampeerders met een paard.
Maak een lijst met dierenartsen en hoefsmeden en leer hoe je ijzers af moet halen. Hoefsmeden hebben niet altijd direct tijd.
Daarnaast vind ik de gemiddelde kwaliteit van de hoefsmeden hier en in Frankrijk echt om te janken. Daar ben je met ijzers echter wel aan gebonden.
Ik ben echt benieuwd hoe het uiteindelijk gaat zijn
Super spannend!
Monmaster schreef:Er is momenteel een dame die een reis voorbereid naar Zweden. Zij doet haar verslag mbt de voorbereiding, zadel, bepakking in het blad Ross... Wie weet kun je contact met haar zoeken...