Met mij vorige paard Flash stapte ik één keer af omdat ik de helling van de berg te stail vond.
Met het gevolg dat ze geen stap verzette totdat ik er weer op ging
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
RoyceMack schreef:Nee ik stap niet zomaar af. Want ik reed ooit een paard dat daar perfect op inspeelde en dan net deed alsof ze bang werd voor bijvoorbeeld een wapperend zakje aan prikkeldraad.. terwijl ze normaal bomproof was, was het nu opeens eng. Ik was de rit ervoor wel afgestapt omdat ze klem werd gereden tussen een grote dodge ram en een tractor op de dijk met aan beide zijden afrastering.
toen ging ze achteruit en dat werd zo gevaarlijk dat we bijna tegen het prikkeldraad zaten. Ik stapte toen af en ben met haar de andere kant op gerend en heb flink gevloekt op beide heren in de tractor en dodge.
Daarna maakte ze er een beetje een spelletje van met me.
Ik heb haar er weer doorheen gekregen door gewoon te blijven zitten als ze zich aanstelde. Ze was nooit bang voor tractoren of wat dan ook.
Ik stap alleen af als mijn gevoel zegt dat het gevaarlijk is.
Mizora schreef:rommulus schreef:9 van de 10 keer geeft paard er niets om en ik heb maar 1 keer in de sloot gelegen met hem omdat meneer weer eens te druk was met vanalles dan met mij.
Dat was 1 keer en niet weer(paard is wat slimmer geworden )
Jaloers op jouw paard. De keren dat mijn paard achteruit de greppel of zelfs een ondiepe sloot in zijn gelopen zijn niet meer op één hand te tellen. Gelukkig gaat het tegenwoordig beter met buitenrijden, maar die greppel/sloot deert hem niks.
Verder gelukkig nooit. Paard gaat overal langs/onderdoor met wat aanmoediging. Hij gaat alleen wat 'hoger' lopen.