Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:19

Heb vorig jaar net laten verlengen....wacht dus ook nog even,nog 1,5 jaar te gaan.

Vond verplichte lidmaatschap sowieso belachelijk...doe er niets mee...kan er niets mee en wil er niets mee.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:28

Hmm interessant! Dit ga ik ook eens even uitzoeken. Is wel al een hele tijd geleden dat ik mijn ruiterbewijs heb gehaald maar is toch het proberen waard! Voor eenmalig 17,50 onbeperkt geldig is toch ideaal.

Ondertussen heb ik contact gehad en het is inderdaad mogelijk. Ik heb nu een mail gestuurd met mijn naam en adres (waar ik toen woonachtig was toen ik het ruiterbewijs heb behaald). Dan kunnen zij dit terughalen.

cissy

Re: Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:45

Ik heb ook al mail terug met bevestiging dat een verlopen SRR bewijs omgezet kan worden.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 00:47

Mijn pasje word komende week opgestuurd :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:51

Maarre... als je hem al hebt laten verlopen en dus niet gebruikt, waarom dan weer aanvragen? Puur voor de "heb" is verspilling van 17,50 lijkt me.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:51

Dit ruiterbewijs heeft toch helemaal geen officiële legale status?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 01:17

nee, maar in sommige natuurgebieden moet je hem wel hebben om daar te mogen rijden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 07:47

manzano schreef:
Maarre... als je hem al hebt laten verlopen en dus niet gebruikt, waarom dan weer aanvragen? Puur voor de "heb" is verspilling van 17,50 lijkt me.

Niet helemaal. Ik heb m laten verlopen omdat ik destijds geen geld (over) had voor de verzekering.
Ik studeerde toen en had aan t einde van het geld nog wel eens een stuk maand over.
Inmiddels woon ik vlakbij een gebied waar het ruiterbewijs verplicht is. Ik heb er nu nog niet gereden en opnieuw examen doen had ik er niet voor over.
Maar met mijn jonge paard zal ik de lengte van mijn bosritten gaan uitbreiden en kan dan wel in het gebied komen waar het ruiterbewijs verplicht is.
Dan kan ik maar beter die 17,50 nu wel een keer uitgeven.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 08:40

Ik hoop mijn paard op termijn naar Arnhem te verhuizen. In de bossen van gemeente Arnhem is het ruiterbewijs verplicht.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:00

manzano schreef:

Eens. Ik heb mijn paard verkocht en omdat ik hierdoor niet meer buitenrijd heb ik hem vanwege het bedrag opgezegd.

Nu heb ik de kans om voor 17.50 hem weer in bezit te krijgen en daarmee af. Net als een gewoon rijbewijs, gehaald is gehaald en wat je er daarna mee doet moet je zelf bepalen. Dat vind ik een fijne constructie dus ik pak die mogelijkheid wel aan. Je weet nooit wat de toekomst brengt!

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:46

Mijn pasje wordt ook komende week opgestuurd! Je hebt het toch gehaald en inderdaad ik heb het al die tijd niet nodig gehad. Maar je zou maar eens een keer ergens willen gaan rijden waar het wel verplicht is. Toch fijn als je dan je pasje in je bezit hebt!

Is er trouwens een website waar je kunt zien waar een ruiterbewijs verplicht is?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:23

jessicadewit schreef:
Mijn pasje wordt ook komende week opgestuurd! Je hebt het toch gehaald en inderdaad ik heb het al die tijd niet nodig gehad. Maar je zou maar eens een keer ergens willen gaan rijden waar het wel verplicht is. Toch fijn als je dan je pasje in je bezit hebt!

Is er trouwens een website waar je kunt zien waar een ruiterbewijs verplicht is?

Hallo Jessica,

Op de R&M-routeplanner staat deze informatie voor de betreffende gebieden onder Info-icoontjes vermeld.
Een overzichtje bij de toeristische informatie op de R&M-website zal zeker ook handig zijn. Ik zal ervoor zorgen dat dit overzicht zeer binnenkort daar te vinden is.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:34

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:40

Ik heb een pasje van de KNHS, maar blij wel lekker lid daar bij. Want dan zit er ook een verzekering aan vast. (Alles wat je op/om het paard doet)

Dat is wat ik er uit begreep iig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:53

Ik ben zelf verzekerd voor ziektekosten en mijn AVP dekt ook schade aan derden veroorzaakt door mijn paard.
Zadel etc ligt thuis en is dus meeverzekerd bij mijn inboedelverzekering.
Heb dus geen extra verzekering nodig, 1x verzekerd is voldoende naar mijn mening.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:02

ik heb net een nieuw pasje van de KNHS, zal blij zijn als ik van die nutteloze blaadjes af ben die ze zo af en toe sturen, heb er niets mee.
Maar..... ik wacht even af wat het Goois Natuur Reservaat gaat doen, want het is niet ondenkbaar dat die weer een ruiterbewijs van precies die club gaan eisen en als ik mijn hek uit ga met een paard, zit ik al op hun terrein

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:12

Ik heb én ruiterbewijs, én menbewijs, alleen zijn ze pas verlengd..
Dat zou dus betekenen dat ik nu weer 17,50 moet betalen terwijl ik net voor de verlenging van beide heb betaald (weet zo snel niet wat dat gekost heeft)?

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:18

Yvette01 schreef:
Hallo Jessica,

Op de R&M-routeplanner staat deze informatie voor de betreffende gebieden onder Info-icoontjes vermeld.
Een overzichtje bij de toeristische informatie op de R&M-website zal zeker ook handig zijn. Ik zal ervoor zorgen dat dit overzicht zeer binnenkort daar te vinden is.

Bedankt voor je informatie!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:37

Steffiee_ schreef:
Ik heb én ruiterbewijs, én menbewijs, alleen zijn ze pas verlengd..
Dat zou dus betekenen dat ik nu weer 17,50 moet betalen terwijl ik net voor de verlenging van beide heb betaald (weet zo snel niet wat dat gekost heeft)?

Je kan toch wachten tot de termijn afloopt en dan overstappen.... dat zou ik doen. Het hoeft niet per direct lijkt me.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:53

Yvette01 schreef:
jessicadewit schreef:

Hallo Jessica,

Jessica en andere geïnteresseerden,

Het overzichtje met gebieden waar ruiter-en menbewijzen verplicht zijn staat inmiddels op de website
van R&M onder hoofdstuk 4: Reisverhalen en toeristische informatie. Je kunt in het overzichtje tevens zien in welke gebieden er betaald moet worden om er te mogen rijden en wat het kost.
Hierbij de link ernaar toe: http://www.ruiterenenmennen.nl/C140-Waa ... ritje.html

Heel misschien dat er nog een enkel gebied ontbreekt, mocht dat zo zijn dan passen we de informatie natuurlijk direct aan.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:03

Wat fijn Yvette01! Dank je wel voor het overzicht :)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:22

Morrie schreef:
ik heb net een nieuw pasje van de KNHS, zal blij zijn als ik van die nutteloze blaadjes af ben die ze zo af en toe sturen, heb er niets mee.
Maar..... ik wacht even af wat het Goois Natuur Reservaat gaat doen, want het is niet ondenkbaar dat die weer een ruiterbewijs van precies die club gaan eisen en als ik mijn hek uit ga met een paard, zit ik al op hun terrein

Ik ook..... Maar ik lees net dat je toegang hebt via je ruiterbewijs. Zou je dan niet meer apart ieder jaar je kaart moeten betalen?
Geef het geld ook liever uit aan een leuk blad over paarden..........

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:28

Bellatrix schreef:
Mijne is idd al jaren verlopen...maar als ik het dus goed begrijp kan ik hem gewoon weer aanvragen zonder opnieuw examen te doen? Maar ik heb geen ruiter- of menpasnummer...

Heb jij toevallig al contact gehad?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:28

Ik snap hem even niet meer....
Afgelopen jaar heb ik zowel mijn ruiter- als menbewijs bij de knhs verlengd. Hierin zat voor zover ik weet die verzekering. Blad van de KNHS boeit me niet zo en verder heeft een KNHS lidmaatschap voor mij weinig meerwaarde, omdat ik niet in gebieden rij die alleen voor ruiterbewijshouders zijn.

Nu zie ik op die site waar naar verwezen wordt, het volgende:
Via uw Men/Ruiterbewijs was u altijd verzekerd voor de schade die uw paard aan anderen toebracht.
Deze verzekering werd achter de schermen voor u geregeld door Hippo International, via SRR en KNHS.
Voor bewijzen die na 1 oktober 2014 verlengd zijn is deze verzekering vervallen.

Betekent dit nu dat ik feitelijk voor niets betaald heb voor de verlenging van zowel ruiter- als menbewijs en verzekering?

Op de site van de KNHS kan ik er zo snel niets over vinden.

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:30

wyoming schreef:
Bellatrix schreef:
Mijne is idd al jaren verlopen...maar als ik het dus goed begrijp kan ik hem gewoon weer aanvragen zonder opnieuw examen te doen? Maar ik heb geen ruiter- of menpasnummer...

Heb jij toevallig al contact gehad?

Ik had hetzelfde als hierboven beschreven staat en ik heb contact gehad met SRR. Je kunt een mail sturen met daarin je pasnummer (als je die nog weet.. ) je naam, adres etc. Dan maak je 17,50 over en dan wordt het pasje toegestuurd! Ik verwacht mijn pasje ieder moment, zal het laten weten als ik 'm daadwerkelijk heb ontvangen.