Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Els1984 schreef:De aansprakelijkheidsverzekering is omgezet naar een ongevallenverzekering.
Ik rijd zelf heel veel buiten (ook in verschillende gebieden) en heb hem al jaren. Ik snap niet waarom iedereen het over de kosten heeft. Misschien is het prijzig om hem te halen, maar als je hem al hebt, is het ongeveer 30-40 euro per 2 jaar en daarbij ben je dan gelijk lid van de KNHS. Dat moet ik toch zijn, om lid van mijn rijvereniging te zijn. En zou ik dus anders ook moeten betalen. Plus dat als op een gegeven moment in meer gebieden verplicht word, het veel meer kost om opnieuw examen te moeten doen.
Els1984 schreef:Plus dat als op een gegeven moment in meer gebieden verplicht word, het veel meer kost om opnieuw examen te moeten doen.
Eirikur schreef:Els1984 schreef:Plus dat als op een gegeven moment in meer gebieden verplicht word, het veel meer kost om opnieuw examen te moeten doen.
Daar schermen ze al jaren mee, maar inmiddels zijn terreinbeheerders er ook wel achter dat het bezit van een ruiterbewijs geen enkele garantie biedt dat de houder ook daadwerkelijk kan paardrijden. Dus in plaats van dat er méér gebieden komen waar het ruiterbewijs verplicht wordt, zijn het er alleen maar minder geworden.
. Bij elkaar opgeteld kost het halen van het Ruiterbewijs bij ons 237,50. Alles leuk en aardig maar dat ga ik er niet voor betalen
. Bij ons (Flevoland) wordt er nooit gecontroleerd en voor die ene keer dat ik een buitenritje maak.
Eirikur schreef:Els1984 schreef:Plus dat als op een gegeven moment in meer gebieden verplicht word, het veel meer kost om opnieuw examen te moeten doen.
Daar schermen ze al jaren mee, maar inmiddels zijn terreinbeheerders er ook wel achter dat het bezit van een ruiterbewijs geen enkele garantie biedt dat de houder ook daadwerkelijk kan paardrijden. Dus in plaats van dat er méér gebieden komen waar het ruiterbewijs verplicht wordt, zijn het er alleen maar minder geworden.
kokkielover schreef:Dit is interessant om te volgen. Ik heb al meer dan 10 jaar mijn ruiterbewijs en bijna 10 jaar mijn koetsiersbewijs. En blijf iedere 2 jaar braaf alles betalen. Maar echt nut ervan heb ik nooit gehad, behalve extra studiepunten voor mijn studie.
Nu hebben ze na AL die jaren het geld eindelijk een beetje gebruikt voor een makkelijker pasje en in combi met de FNRS.
Hebben jullie ook die adverentie in de Paard&Sport gezien voor het "vernieuwde" ruiterbewijs?
Weet iemand waar onze contributie voor gebruikt word?
(vind ik) darkadia schreef:@bridgetf ik weet niet of er n opzegtermijn aan zit. Volgens mij niet. Wordt zover ik weet stilzwijgend verlengd, dus als je morgen belt denk ik niet dat je nog hoeft te betalen.