Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

bobbymp schreef:Ook al dik 20 jaar in het bezit van het rb en keurig blijven verlengen.....![]()
In de afgelopen jaren wel 2 accefietjes gehad,waarbij ik het op mn ruiterbewijs heb kunnen verhalen.
Was toch zo n slordige 5000,- schade......normale wa verzekering wou dit niet vergoeden,want huisdieren vallen onder je eigen verantwoordelijkheid......![]()
Geen gezeur,gezeik,gewacht.....werd direct overgemaakt naar de gedeputeerde.
Ik betaal dus liever voor het verlengen
Yessy schreef:Huisdieren zijn niet altijd meeverzekerd, en paarden vallen weer niet altijd onder de huisdieren. Dus het is inderdaad belangrijk om de voorwaarden van je verzekering goed door te lezen en als het niet heel duidelijk is even te bellen of mailen. Al is mijn ervaring dat ze het niet altijd direct weten. Toen ik een aantal jaar geleden mailde kreeg ik als eerste antwoord 'nee niet meeverzekerd' en toen ik daarop mailde 'prima dan wil ik per komende maand opzeggen' bleek het ineens toch wel meeverzekerd te zijn..

Cassidy schreef:Ik heb er ook een mailtje aan gewaagd. En ik kreeg als antwoord dat er geen restitutie mogelijk is. Heb zowel een koetsiersbewijs (net verlengd) en ruiterbewijs (vorig jaar verlengd). Geld nog niet terug gezien. Dus ik denk dat de klantvriendelijkheid afhankelijk is van de persoon die je mail beantwoord. De reactie naar mij toe was absoluut niet klantvriendelijk. Kortom, tot zover niet te spreken over de KNHS.
ikke schreef:Chouchou schreef:Hm was dat dan vroeger wel zo? Op mijn manege kon je paarden huren voor een buitenrit, maar dan moest er wel één iemand met ruiterbewijs mee omdat dat verplicht was in dat gebied, die persoon zou dan ook verantwoordelijk zijn over het groepje.
Als de manege die deal gemaakt heeft met de gebiedsbeheerder, dan kan het op die manier werken. Het is echter niet de standaard-methode.
deze Hoax komt waarschijnlijk voort uit het Belgische en Franse systeem waarbij je als begeleider van een groep aan een aantal voorwaarden (=cusussen) moet voldoen.