Ruiterbewijs verlengen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bobbymp

Re: Ruiterbewijs verlengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:29

Met schade in /om huis zijn ze dan weer heel makkelijk.......Vorig jaar met de storm flink schade gehad
Zonder foto s of andere controle werd het bedrag zo uitgekeerd....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:39

bobbymp schreef:
Ook al dik 20 jaar in het bezit van het rb en keurig blijven verlengen..... :o
In de afgelopen jaren wel 2 accefietjes gehad,waarbij ik het op mn ruiterbewijs heb kunnen verhalen.
Was toch zo n slordige 5000,- schade......normale wa verzekering wou dit niet vergoeden,want huisdieren vallen onder je eigen verantwoordelijkheid...... :(
Geen gezeur,gezeik,gewacht.....werd direct overgemaakt naar de gedeputeerde.
Ik betaal dus liever voor het verlengen

Als een WA verzekering bij mij zou weigeren om uit te keren, dan schakel in mijn rechtsbijstand in....mogen de verzekeringen het onderling uit gaan vechten. Huisdieren en schade die ze aan derden toebrengen zijn toch normaal meeverzekerd?
Ik ben op dit moment bezig met het bekijken van mijn verzekeringen, denk dat ik daar even een telefoontje aan waag.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:44

Huisdieren zijn niet altijd meeverzekerd, en paarden vallen weer niet altijd onder de huisdieren. Dus het is inderdaad belangrijk om de voorwaarden van je verzekering goed door te lezen en als het niet heel duidelijk is even te bellen of mailen. Al is mijn ervaring dat ze het niet altijd direct weten. Toen ik een aantal jaar geleden mailde kreeg ik als eerste antwoord 'nee niet meeverzekerd' en toen ik daarop mailde 'prima dan wil ik per komende maand opzeggen' bleek het ineens toch wel meeverzekerd te zijn..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:07

Yessy schreef:
Huisdieren zijn niet altijd meeverzekerd, en paarden vallen weer niet altijd onder de huisdieren. Dus het is inderdaad belangrijk om de voorwaarden van je verzekering goed door te lezen en als het niet heel duidelijk is even te bellen of mailen. Al is mijn ervaring dat ze het niet altijd direct weten. Toen ik een aantal jaar geleden mailde kreeg ik als eerste antwoord 'nee niet meeverzekerd' en toen ik daarop mailde 'prima dan wil ik per komende maand opzeggen' bleek het ineens toch wel meeverzekerd te zijn..

Doe dan eens de namen van de maatschappijen die zich "schuldig" maken aan het zich onttrekken aan de wet?!?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:33

Thumbs up voor KNHS! Ik had er een mailtje aangewaagd dat ik heel dat ruiterbewijs niet meer nodig heb gezien ik al bijna een jaar geen paard meer heb, maar had er eigenlijk niks van verwacht. Heb nog geen antwoord terug op mijn mail, maar ze hebben wel het geld teruggestort +:)+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:46

Ik heb er ook een mailtje aan gewaagd. En ik kreeg als antwoord dat er geen restitutie mogelijk is. Heb zowel een koetsiersbewijs (net verlengd) en ruiterbewijs (vorig jaar verlengd). Geld nog niet terug gezien. Dus ik denk dat de klantvriendelijkheid afhankelijk is van de persoon die je mail beantwoord. De reactie naar mij toe was absoluut niet klantvriendelijk. Kortom, tot zover niet te spreken over de KNHS.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:59

Cassidy schreef:
Ik heb er ook een mailtje aan gewaagd. En ik kreeg als antwoord dat er geen restitutie mogelijk is. Heb zowel een koetsiersbewijs (net verlengd) en ruiterbewijs (vorig jaar verlengd). Geld nog niet terug gezien. Dus ik denk dat de klantvriendelijkheid afhankelijk is van de persoon die je mail beantwoord. De reactie naar mij toe was absoluut niet klantvriendelijk. Kortom, tot zover niet te spreken over de KNHS.

Dat wisselvallige karakter vn de KNHS is mij niet vreemd, het is echt maar hoe iemands humeur is en wie je toevallig treft...
wbt het ruiterbewijs, ook ik val onder de catagorie heeft hm al jaren en verlengt hem elke 2 jaar weer braaf...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:30

ikke schreef:
Chouchou schreef:
Hm was dat dan vroeger wel zo? Op mijn manege kon je paarden huren voor een buitenrit, maar dan moest er wel één iemand met ruiterbewijs mee omdat dat verplicht was in dat gebied, die persoon zou dan ook verantwoordelijk zijn over het groepje.

Als de manege die deal gemaakt heeft met de gebiedsbeheerder, dan kan het op die manier werken. Het is echter niet de standaard-methode.

deze Hoax komt waarschijnlijk voort uit het Belgische en Franse systeem waarbij je als begeleider van een groep aan een aantal voorwaarden (=cusussen) moet voldoen.

Die begeleiders in Frankrijk hebben een beroeps opleiding gedaan om groepen te begeleiden.
Die opleiding word ook in België gegevens en is wereldwijd erkend.
Ik doe zelf ook die opleiding in België.

Ook ik heb na jaren niet gebruiken geprobeerd om mijn ruiter bewijs weer te activeren en mocht alle premie van de niet betaalde jaren alsnog betalen en dan zou hij weer oké zijn.
Op mijn vraag dat ik dan dus verzekerings premie zou gaan betalen over al die jaren en die feitelijk nooit gehad heb hadden ze geen antwoord.