Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gohya schreef:Een verzorgster van mijn paarden maakte schade [flinke wond] aan mijn paard op mijn weiland.Haar verzekering heeft toen alle D.A. kosten betaald,dat was zo rond de 1200,- Oke het ging niet makkelijk,maar elke verzekering probeert er natuurlijk onderuit te komen.
lianne304 schreef:MarianneW schreef:Leuk en interessant topic!
Ik ben juist vanaf de andere kant; ik ben eigenaar en met mijn paard wordt buiten gereden door een ander.
Ik heb toen mijn verzekering gebeld (interpolis) om te vragen hoe het zou zitten met kosten als er iets zou gebeuren.
Dat antwoord was erg kort, mijn paard valt onder huisdieren en is dus automatisch mee verzekerd.
Ben eigenlijk wel benieuwd of dat klopt als ik de antwoorden hier lees
hij valt wel gewoon onder jou huisdieren verzekering maar als er iemand anders oprijden niet meer ofzoiets.

Joltsje schreef:gohya schreef:Een verzorgster van mijn paarden maakte schade [flinke wond] aan mijn paard op mijn weiland.Haar verzekering heeft toen alle D.A. kosten betaald,dat was zo rond de 1200,- Oke het ging niet makkelijk,maar elke verzekering probeert er natuurlijk onderuit te komen.
Ooh.. terwijl ze aan het rijden was? Want dat is wat ik graag wil. Mocht er wat gebeuren door mijn toedoen wil ik niet dat de eigenaar daar voor opdraait en zelf kan ik 1.000 oplappen maar daarna houdt het snel op.(heb o.a. daarom geen eigen paard).
MarianneW schreef:Leuk en interessant topic!
Ik ben juist vanaf de andere kant; ik ben eigenaar en met mijn paard wordt buiten gereden door een ander.
Ik heb toen mijn verzekering gebeld (interpolis) om te vragen hoe het zou zitten met kosten als er iets zou gebeuren.
Dat antwoord was erg kort, mijn paard valt onder huisdieren en is dus automatisch mee verzekerd.
Ben eigenlijk wel benieuwd of dat klopt als ik de antwoorden hier lees
ikke schreef:noaenkelly schreef:Oke, op de vraag welke mogelijkheden: ze wonnen haast midden in het bos. Je kunt 3 verschillende bossen zo inlopen. Ook is de weg niet druk. Ik wil inderdaad eerst mijn eigen onzekerheid weg hebben maar ik denk dat dat alleen lukt door te weten dat het goed zit met de verzekering, vervolgens dat de eigenares er vertrouwen in heeft en dan alleen maar proberen. Ik weet niet goed waar mijn onzekerheid vandaan komt. Ik heb 2 dingen die het eerst bij me te binnen schieten. 1 is dat het desbetreffende paard mij in de wei er 1 x heeft afgegooid. Hij wou niet in de wei lopen en begon te galopperen en bokken. De 2e is dat ik een x een buitenrit op het paard van iemand anders maakte, in een andere omgeving die ik niet kende. Het paard ging er met mij vandoor in keiharde galop. Ik was nog niet heel ervaren en was behoorlijk geschrokken. Later bleek dat de vrouw het paard nog maar 3 weken had. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Ik vind namelijk buitenritten juist super daarom snap ik mijn onzekerheid niet...
Ja, dat heeft daar alles mee te maken. Zorg dus op z'n minst dat je (weer) vertrouwen in het paard hebt.
Ga in overleg met de eigenaar om te kijken op welke wijze jouw onzekerheid kan worden weggenomen.eva1969 schreef:Dat is dus niet waar. Verzekering gaat er van uit dat wanneer jij op een paard kruipt je je bewust bent van de risico's die daarmee samen hangen en eventuele schade zal dan ook deels op jou verhaald worden. De enige die hier goed antwoord op kan geven is je verzekering, dus bel ze even
Nee, weer een gevalletje klokken en klepels.
Het gaat hier duidelijk om een particuliere situatie.
In de basis is de eigenaar aansprakelijk, punt uit.
Dat er situaties te bedenken zijn waarin de veroorzaker deels verantwoordelijk gehouden kan worden voor de ontstane schade, is van tweede belang!
Lees hier even: Aansprakelijkheid, paarden en verzekeren heb je meer aan dan aan veronderstellingen en verkeerde voorlichting.