Buitenrit omgeving Bree (België)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ewona

Re: Buitenrit omgeving Bree (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:16

Neen, nog niets van gehoord.
Is dat hier ergens in de buurt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:21

http://www.duinengordel.be/agenda/st-hu ... inengordel

Staat alleen niet bij hoeveel km de route is, maar even geschat waar je overal langs komt qua plaatsen zal het wel zo'n 35 km zijn ...

Zelf weet ik het nog niet, kan eigenlijk niet maar misschien valt er toch wat te regelen. Hangt vooral van het weer af en weet niet of ponylief zoiets al wel kan ...

Trouwens, voor beeldmateriaal voor een stukje van de route, zie onderschrift :P

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:30

Zal waarschijnlijk redelijk druk gaan zijn ginder op de rit.
Dat durf ik jammer genoeg nog niet aan met mijn stressy tinker, hij heeft bv nog erg veel moeite met zulke "sociale ruiters" als in het Cobe-Oortjestopic.
Voorlopig nog maar even rustige ritten tot hij wat verder gevorderd is.
Misschien iets voor volgend jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:34

Weet inderdaad ook niet in hoeverre je "last" gaat hebben van andere ruiters. Je vertrekt wel ieder op eigen uur op verschillende locaties. Als je dan zoals op een doorsnee zondag hier en daar wat ruiters passeert gaat dat nog .. maar kan dat zelf ook niet goed inschatten ..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 04:08

Voor mij is dat ook niks. Die van mij doet het leuk alleen en met z'n tweeën maar in een groep wordt ze veel te hevig en sterk en heb ik geen rem meer. Niet echt bijzonder aangenaam rijden voor mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:15

Bij zo'n ritten rij je niet in groep, iedereen vertrekt wanneer die wil op welke vertrekplaats die wil. Je kan alleen rijden of met 2 of ... maakt allemaal niet uit. Je rijdt ook gewoon op je eigen tempo. Enige wat je kan hebben is dat je natuurlijk veel andere paarden tegenkomt of kan passeren enzo, en dat kan ik niet zo goed inschatten in hoeverre je daar op zo'n dag last van hebt..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:36

Ik heb al eens eerder meegedaan aan zo'n rit en vroeg me werkelijk af of wij soms de enige waren tot we op een pleisterplaats meer menners en ruiters tegen kwamen.
Heel druk heb ik het dus toen niet meegemaakt.

Ik ga hem waarschijnlijk rijden met mijn dochter.
De vorige keer was de rit iets meer als 20km, wij vonden hem aan de korte kant. :o

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 14:48

Niets van gehoord.. Wat is er op 26 oktober?

Ik heb het een tijdje druk gehad met school (elke keer maar een paar uur les, maar wel alle dagen moeten gaan). Maar ik hoop dat het weer minder druk wordt!
Ik kan ook soms door de week dus misschien kunnen we volgende week eens afspreken om te gaan rijden?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:11

Wat een heerlijk weertje met dit verlengde weekend.
Gisteren en vandaag al flink gereden en morgenochtend trekken we er weer op uit.
Hopelijk dinsdag ook nog goed weer, dan kunnen we nog een route afwerken.
Ik hoop echt dat het weertje hetzelfde zal zijn als vorige winter, konden we zo goed als dagelijks buiten rijden.
Hier en daar ook ruiters tegen gekomen, iedereen was zowat aan het profiteren van het mooie weer.
Morgen gaan we richting Goolderheide, nog eens wat springen als afwisseling.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:32

Wij hebben ook een ritje gemaakt, was lang geleden! En idd het weer was zo goed, moeten we gebruik van maken! Maar hier was één of andere wandeltocht die ook over alle paden ging waar ik rij dus dat was niet zo handig helaas!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:07

Idd vandaag een heerlijk weertje !
Reuze blij ermee, want nu heb ik net 4 dagen vrij, dus moet ik even profiteren.
Morgen weer erop uit, weer de andere kant uit.
We verkennen gewoon verder ;-)
Zou morgen ook 15-16 gr worden hier :-)

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:43

Hallo,

Ik zou me ook graag melden in dit topic.
Ik woon nog maar een paar maanden in Gruitrode en heb mijn paard aan huis staan. Ik zou het leuk vinden om eens een bosrit te maken met ruiters/amazones uit de buurt (of die tot hier komen).
Ik ben een 27jarige amazone en rijd een BWP merrie van 20 jaar. Ze kan in groep goed met andere paarden om, is braaf en verkeersmak. Ze is nog lekker fit en voorwaarts maar gezien haar leeftijd let ik natuurlijk wel een beetje op dat we ook voldoende wandelen.

Dus als er mensen zijn die graag eens een tochtje doen... laat maar horen!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 13:23

Hallo!

Ik wil wel een keer met je mee! Waar ergens in gruitrode woon je/kun je komen? Misschien aan de kanten van het orshof? Of bij de aveve?

Ik ben sinds kort ook voor onbepaalde tijd thuis (school weet niet wat ze met mij moeten aanvangen).. Dus ik kan ook door de week!

Mijn merrie is sinds de komst van haar maatje een stuk rustiger geworden dus de combinatie moet zeker lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:33

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 13:53

Haha Sabine! Ik zag het andere topic ook net! Dus ik dacht, even inloggen dan kan ik zeggen dat ik het nu ongeveer weet zijn :)

De longhorn is voor mij best bereikbaar dus ik kan die kant wel eens opkomen (alsof ik zo vaak de andere kant op ga :) ). Jammer dat ik het nu pas zie eigenlijk, van het weekend gaat het weer regenen. Ik krijg spontaan zin om weer langere tochten te maken ipv in de bak te oefenen!

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:13

Hey Jojoni, tof dat je mee wil! Lijkt me ook heel leuk!
Ik woon inderdaad heel kort bij de Longhorn. Ik sta in het onderwijs en heb dus vaker vrije momenten (ook door de week). Kijk maar wanneer jou past... dan zijn we weg ;-)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 10:29

Ik moet even uitzoeken of ik binnendoor ook naar de longhorn kan komen.. Ik weet de lange route wel maar korter is natuurlijk fijner want dan kan de pony nog beter met die van jou mee :)

Ik ben eigenlijk helemaal vrij.. ik denk dat jij vaker op woensdag vrij bent? Woensdag de 4e? Ik kan ook eerder maar liever niet deze woensdag.

En wil je dan afspreken bij de longhorn of op een knooppunt ofzo? Ik denk dat ik de longhorn wel kan vinden ondertussen :D

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:50

jojoni schreef:
Ik moet even uitzoeken of ik binnendoor ook naar de longhorn kan komen.. Ik weet de lange route wel maar korter is natuurlijk fijner want dan kan de pony nog beter met die van jou mee :)

Ik ben eigenlijk helemaal vrij.. ik denk dat jij vaker op woensdag vrij bent? Woensdag de 4e? Ik kan ook eerder maar liever niet deze woensdag.

En wil je dan afspreken bij de longhorn of op een knooppunt ofzo? Ik denk dat ik de longhorn wel kan vinden ondertussen :D

You got mail ;-)