Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jasmijn159 schreef:Soms willen mensen wel eens meer afstand houden als je een lange dressuurzweep aan de wegkant houdt.
Yvank_ schreef:Zo'n bordje interesseert de asociale boeren op tractors echt helemaal niets hoor
Die denken maar één ding het werk moet af!
Phen schreef:Ik rij hier al jaren lang langs de weg. Ik rij ook op landwegen en er is hier maar een smalle berm. De enigste echte uitwijkmomenten zijn op ingangen van weilanden ect. Ook hier rijden trekkers, vrachtwagens, auto's, nouja gewoon van alles wat. En ook hier zijn ze geneigd om te hard langs te rijden of te dicht langs rijden.
Gelukkig heb ik een fantastisch verkeersmak paard, dus dat is allemaal geen probleem, toch geeft het mij geen veilig gevoel. Het geen wat ik er altijd doe is sowieso beginnen met hand opsteken, wuiven dan ze gas moeten terug nemen. Doen ze dat niet? Zet ik mijn paard gewoon dwars over de weg tot ze snelheid geminderd hebben. Tijdens het passeren steek ik dan ook altijd netjes m'n hand op.
We willen nu eenmaal allemaal gebruik maken van de weg, en iedereen wil zich veilig voelen. En wij als ruiters hebben recht op evenveel ruimte op de weg als een auto.