Maartje1990 schreef:Paardenmest is iets héél anders dan hondenstront of mensenstront. Een mensen of hondendrol zal als in het in de zee terechtkomt beetje blijven ronddobberen. Een paardendrol zal meteen helemaal oplossen want dat is niet meer dan gras en hooi. Dat is het verschil tussen een vleeseter/alleseten met een dier dat alleen gras/hooi eet.
Jeeej, ik mag ook in het water poepen!!!
Ik eet ruim 17 jaar niets anders dan granen, groente en fruit...

Wat ik mis is gewoon wat gebruik van gezond verstand bij mensen...
Tuurlijk ruim je je hondenpoep, paardenpoep of andere rommel op als je ziet dat iemand anders er direct last van heeft of zou kunnen hebben.
Anderzijds vind ik ook dat wanneer ik mijn paard of hond in een buitrngebied ( buiten gemeentegebied) zijn behoefte doet in het hoge gras, ver van het pad ik het niet hoef op te ruimen... mestkevers, vogels en planten maken maar wat graag gebruik van deze lekkernij. Ik heb daar geen omschreven kaders in de vorm van regels voor nodig. Ik denk dat gezond sociaal verstand een prima raadgever kan zijn....
Laten we dat gewoon met zn allen gebruiken...

want een jong paard kan je al vanaf t begin kennis laten maken met ritselende zakjes op en naast het paard.