Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:41

KittyDylan schreef:
Allemaal mensen die zeggen: 'Wat een leuke pony' en 'Ah wat een schatje' :+

ja! en mensen met kinderen. en dan zeggen de kinderen: kijk mama een paardje! of de ouders zeggen het zelf. :P

en de eerste buitenrit met mn ponytje. super spannend. papa en mama mee op de fiets aan een lijntje. ah het gaat zo goed. dat lijntje kan wel los. pony zo blij, begint te rennen. knalt bijna tegen een boom aan :roll: volgende keren het lijntje nog maar even eraan gelaten tot ik wat meer controle had :o

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:42

mzara schreef:
KittyDylan schreef:

ja! en mensen met kinderen. en dan zeggen de kinderen: kijk mama een paardje! of de ouders zeggen het zelf. :P

en de eerste buitenrit met mn ponytje. super spannend. papa en mama mee op de fiets aan een lijntje. ah het gaat zo goed. dat lijntje kan wel los. pony zo blij, begint te rennen. knalt bijna tegen een boom aan :roll: volgende keren het lijntje nog maar even eraan gelaten tot ik wat meer controle had :o

Bij mij zijn het dan vooral de mensen 60 +

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:45

KittyDylan schreef:

Jamiefris

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:46

Ook zovaak gehad dat ik dacht aan de linkerkant van de boom langs te gaan en de pony aan de rechterkant en dat je dan bij met je hoofd tegen de boom aanknalt :+

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:16

Snollygoster schreef:
maximepatser schreef:
Ik was vorig jaar zomer op buitenrit geweest met twee vriendinnen en hun paardjes. Alles ging goed, maar op de terugweg moest een van onze paarden poepen. We waren nog niet afgestapt ( om de poep in de berm te schoppen ) Of een oud vrouwtje op de fiets begint ineens loeihard te schreeuwen; OPRUIMEN DIE VIEZE HANDEL, DAT DURFEN JULLIE NIET TE LATEN LIGGEN WEL? WANT IK ZORG DAT HET DAAR NIET BLIJFT LIGGEN, DES NOODS LEEN JE MAAR EEN SCHEP VAN MIJ!!!!. Wij allemaal in shock, maar later wel hard om kunnen lachen :') :') :') :')

Serieus? Moet je paardenpoep opruimen in Nederland? :')

Ik vind het vrij normaal als het midden op de straat ligt je het even in de berm schopt, maar als het al vrij aan de zijkant ligt ga ik inderdaad niet speciaal van mn paard af :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:18

Ik vind het wel grappig hoe mensen verschillend reageren op paarden. Eerste auto die we tegenkwamen reed echt helemaal om en de volgende was een busje die keihard voorbij scheurde en niet een centimeter aan de kant ging.

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:22

Loveskary schreef:
Dan ga je ze vast tegen komen dat wordt lachen.
Leuk dat je een Arabier gaat kopen.
Fijn dat er nog liefhebbers zijn van dat ras. :)

Ja echt,ha ha!Wat doen ze als ik als ik per ongeluk in lachen uitbarst? _O-
Ik weet nog niet welke het word,moet nog gaan kijken.Maar een arabier word het zeker!
Hier dus zeker een liefhebber! *\o/*

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:29

maximepatser schreef:
Serieus? Moet je paardenpoep opruimen in Nederland? :')

Ik vind het vrij normaal als het midden op de straat ligt je het even in de berm schopt, maar als het al vrij aan de zijkant ligt ga ik inderdaad niet speciaal van mn paard af :')[/quote]

Achja, ik loop dat ook niet in het midden van de straat, altijd netjes aan de rechterkant :')

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:40

ik heb vandaag nog een rit gemaakt. een keer de andere kant op. ik kwam leuke dingen tegen. zandpaden, stukken bos, (kan het niet weerstaan die boomstammen te springen) langs een paar gekke koeien. ben ik de enige die altijd die hekken aan het begin van een bospad springt? en die juist altijd niet op de paden rijdt maar op safari gaat? ik ben ook wilde herten tegengekomen. eentje kwam redelijk dichtbij. kei leuk, helaas geen foto kunnen maken.
en als laatste. door het water. lekker rustig meertje waar in de zomer veel gezwommen wordt. zwanen tegengekomen. en lekker door het water gegaloppeerd.

voor de gene die geintreseerd zijn:
http://i59.tinypic.com/34ez575.jpg
http://i57.tinypic.com/35db5uf.jpg

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:57

ik heb zelf nog nooit iets raars mee gemaakt wel boze mensen die zeiden dat wij het bos vernielde enz niet erg leuk maar ik dacht: kijk naar je zelf met je auto :Y)

mzara je bent niet de enigste mijn vriendin doet dit heel vaak, andere paden nemen doe ik ook maar niet vaak want onze boswachter rijd nogal eens rond :( wel nemen we soms kleine dunne paden waar geen auto door kan want dan kan hij ook niet komen :D

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:02

Henrike5 schreef:
ik heb zelf nog nooit iets raars mee gemaakt wel boze mensen die zeiden dat wij het bos vernielde enz niet erg leuk maar ik dacht: kijk naar je zelf met je auto :Y)

mzara je bent niet de enigste mijn vriendin doet dit heel vaak, andere paden nemen doe ik ook maar niet vaak want onze boswachter rijd nogal eens rond :( wel nemen we soms kleine dunne paden waar geen auto door kan want dan kan hij ook niet komen :D

hahaha, er zijn wel bossen in de buurt. maar niet waar ik makkelijk heen kan rijden. dus dan moet ik met de trailer. dus al ik zin heb ga ik gwn over de weg en ik kom vaak wel stukken bos en mooie plekjes tegen. dus last van een boswachter heb ik niet. als ik ergens niet mag komen, of ik weet het niet zeker. dan denk ik altijd: ik ben toch t snelste weg. en die boswachter heeft wel een auto. maar zoals je al zegt. dat werkt niet op smalle paden (of moeilijke terreinen. en een auto kan niet springen) paarden zijn veel veelzijdiger :o

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:51

ja ze zouden bijna zelf te paard moeten om ergens te komen want met de auto kunnen ze lang niet overal komen

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:05

ik maak geregeld rare dingen tegen waar mijn leasepony van 21 zelfs raar van opkijkt,
terwijl hij aardig wat gewent is;

- midden op een galoppad een vuurkorf (bij ons in de buurt zijn er geregeld jongeren die 's avonds
in het bos zitten.)
- boswerkzaamheden :D die vrachtwagens zijn ZOOOO eng vooral als ze bomen laten omvallen en
geen rekening houden met pony's en paarden.
- stippen op bomen gespoten of op het afvalt dat ziet eer ook wel heel raar uit.
- op het strand in een midden galop en er staat een zand kasteel ipv dat pony en omheen gaat gaat
hij eerst vol in de remmen en springt er daarna over heen :+
- kom ook geregeld nudisten tegen op het strand,(paarden mogen alleen op het naaktstrand 's zomers)

Het zijn misschien niet de vreemste dingen maar ik vind het altijd heel grappig om dan zijn oortjes te
zien hij maakt daar altijd hele ''rare gebaren'' mee

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:11

Leuk topic!

Ik kwam een keer een paar wandelaars met honden tegen. De honden waren netjes aangeleint en ik passeerde ze netjes in stap. Een van de honden vond mijn paard zo eng dat die van schrik de sloot in kroop.

Auto's die me hard voorbij passeren zijn echt irritatie nummer één. Wij wonen langs een drukke weg, waar ik ook over moet als ik naar het clubterrein ga. Soms staan er wat reclameborden langs de weg waardoor mijn paard midden over de weg loopt. Dan zijn er nog auto's die in volle vaart langs sjeezen *zucht*. Ik ben zo bang dat paardlief zich op zo'n moment een keer omdraait en dat het boem tegen zo'n auto is.

Als mijn paard onderweg poept kom ik ook wel eens scheldende mensen tegen. Ik ruim mijn poep altijd op. Zodra ik thuis ben ga ik met een schep terug. Sommige mensen denken blijkbaar dat ik een schep met kruiwagen op mijn rug meeneem als ik ga paardrijden :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:24

Ik heb eens gehad dat alle koeien meerenden met Alex zijn galop voor de kar, geweldig was dat. En vaak staren mensen hem aan van 'Kan zo'n kleintje zo'n grote kar wel trekken?'

Ook een keer kwam er een auto naast ons rijden, die kon ook niet geloven dat kleine Alex zo'n grote kar kon trekken. Zelf had ie ook wel een leuke lading, de hele koffer vol met van die grote dozen met sinaasappels.

Ook reageert Alex zelf niet op grote honden, maar hij schrok zich helemaal lam van een jack russell en ook een keer van een eend.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:58

Ik heb een keer tijdens een buitenrit meegamaakt dat mensen bang waren voor mijn paard en zich verstopte achter bosjes.. Mijn paard natuurlijk helemaal over de rooie, en heb die mensen maar even uitgelegd dat het beter is gewoon op de weg te blijven staan, omdat de meeste paarden het toch wel eng vinden als je je verstopt.. :Y)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:18

haha ja ook zoiets. gister langs een huis met een grasveltje en een hek met een heg waar je zo half doorheen kan kijken. stond een speelhuisje en waren kinderen aan spelen. de pony durfde er niet langs. begint keihard te knorren. die kinderen lachen. ik zo: hij vind jullie eng omdat hij jullie maar half ziet. en toen zeiden ze wel iets van o dan gaan we wel even naar achter ofzo. nou ja niet echt dus. heb hem er uiteindelijk langs gekregen.

lissssan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:40

Hahaha, als je paard niet 100% verkeers mak is en schrikt van boskabouters maak je al snel vreemde dingen mee.
Zo heb ik al eens in de sloot gelegen door een tractor en paardlief in paniek.
Vandaag nog bijna een man getrapt, hij zat in zo'n bananenfietsachtiggeval en kwam van achteren aanrijden, mijn pony schrok zich helemaal kapot en gaf een flinke lel naar achteren waarna ze er heel hard van door ging.. Die meneer had niet dichterbij/hoger moeten zitten, dan was die zeker goed geraakt.. Toen ik haar eenmaal omgedraaid had zag ze het ding pas helemaal, rende bijna weer de sloot in..
Verder echt de gekste dingen meegemaakt, dat krijg je als veel buiten rijd haha :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:52

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:56

hahaha. ja mijn pony is ook zon scheiterd, maar een voordeel: hij bokt niet, hij steigert niet en hij rent niet zomaar weg. hij gaat stokstijf stilstaan. wil ooit wat gaan draaien. maar dat was het. of er moet opeens iets uit de bosjes springen dat springt ie en pasje opzij maar dan heb je het ook gehad.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:11

Hier een paar:

Met xander zonder zadel en met timmy met zadel op ik op xander jenita op timmy naar een springwedstrijd kijken in de buurt. Stappen wij op de terug weg komt er een paarden vrachtwagen aan, en gat achter mij en xander rijden en dan gas en dan remmen en zo door . Xander sloeg op hol en ik viel 400 meter later , gelukkig alleen mn enkel verstuikt :oo

Ze zouden toch beter moeten weten !

En een keer gingen we op buitenrit, reden we langs een koeien wei in galop al die koeien renne mee halen mij ook nog in !

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:05

haha!
gister ook 2 gekke koeien. alsof ze nog nooit een paard gezien hadden. komen ze aan rennen. paardje mooi laten kijken. stapt iets naar voren. koeien schrikken zich dood en rennen weer een stukje verder. komen daarna meteen weer terug. enzovoort..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:27

Wij hadden ook nog een keer een vervelende met ponykamp, laatste rit. Bijna thuis dus lekke ontspannen stappen, stond het een hert in de bosjes. Niks aan de hand, totdat dat hert schrikt, zich omdraait en tegen een boom knalt, waar vervolgens een tak uit valt. Pony's allemaal aan de kletter. Pony waar ik op stond sprong midden op het pad, staat stokstijf stil, en rent vervolgens heel hard weg. Dwars door een groepje kinderen die hun pony's daar al stil hadden gekregen of er af waren gevallen. 200 meter verderop maar ineens heel hard omgetrokken, ze wou echt niet stoppen. :n brr.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:43

Er zijn bij ons heel veel mensen die je aan kijken alsof ze water zien branden als je voorbij komt rijden. Als je dan gedag zegt komt er soms heel moeilijk nog een hallo uit.

Had wel een tijd terug dat mn moeder mee was op de fiets. Ze fietste achter me en keek een beetje rond. Paard schrok ergens van en ging rustig erbij stil staan. Moeders had dit niet door en fietste zo tegen paard dr benen aan. Ja, de rest kon ze lopen, paard had dr voorwiel krom geslagen. :o

Verder geen rare mensen die je tegenkomt hier gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:54

Ik had laats ook zo'n rotjongen.
Er is een smal fietspad waar ik langs kan, daarnaast is nof een best blubberig stuk rij liever op het pad. Maar als er een fietser aankomt zal het wel moeten.
Komt er dus zo'n jongen aan (in zijn eentje) ik netjes aan de kant....
Is ie dicht bij zet ie opeens zijn muziek knalhard aan.
En hoorde hem ook nog grinneken....
Omdat mijn pony dus eve gallopeerde omdat ze schrok.
Ben toen op het fietspad gaan rijden net zo lang tot hij zijn muziek uit zette ~~}>
Toen hij me voorbij fietste mompelde hij nogal wat scheldwoorden maar hij zal zijn les wel hebben geleerd :D