Mestboy TO GO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:10

[/quote]

dan zou je daar ook nog 100 euro voor moeten betalen, want het kost 10 euro per zak :+ (zie de link in een van de reacties hier boven)[/quote]

10 euro per 4 stuks..[/quote]

sorry had er overheen gelezen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:11

Ik vind het slim bedacht.

En as je paard veel poept hergebruik je de zak toch? Even leeg kieperen in de berm en weer volschuiven. Ik zal hem niet zo snel vol aan mijn paard hangen.

Nessa

Re: Mestboy TO GO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:12

dan kun je de mest toch beter de berm inschoppen?

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:13

de bergen poep die mijn verzorg trekpaard neer legt passen toch echt niet in dat zakje.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:14

Nessa schreef:

Ja, maar dan moet het wel kunnen. Als je op het fietspad rijd en er ligt een stoep dan kun je moeilijk de mest omhoog schoppen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:15

Ik zie het nut hier niet echt van in.
OP de stoep mag je sowieso niet komen met je paard. Op alle andere weggedeelten waar je wel mag komen kan je het gewoon het plantsoen inschuiven. Is nog goed voor de plantjes ook :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:15

Het kartonnetje lijkt me wat slap maar ik vind het best een goed idee om gewoon een paar stevige plastic zakken of vuilniszakken mee te pakken en opdoen a la hondendrollen, wel zou ik het denk ik dan ter plaatse aan de kant zetten want ik vind het best een gewicht, maar dan kan er niemand in stappen of verplicht doorheen moeten, dat scheelt ook al in ergernis lijkt me.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:16

Zie die van mij al gaan met zo'n groene zak aan zn schouder... Dan ben ik zeker snel thuis :D
Ook denk ik dat je een flinke drol echt niet je zakje in krijgt met zo'n flutterig dun kartonnetje. Daarbij ook nog in overweging nemende dat die van mij tot wel 8 keer een drol draait op buitenrit... Met 1 zo'n zak ga ik al hard vrees ik, laat staan met 8 van die dingen. Plaatsvervangende vuilniswagen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:18

HorseTopShop schreef:
Ik zie het nut hier niet echt van in.
OP de stoep mag je sowieso niet komen met je paard. Op alle andere weggedeelten waar je wel mag komen kan je het gewoon het plantsoen inschuiven. Is nog goed voor de plantjes ook :')

Er zijn anders ook echt wegen zonder berm of platsoentjes (waar ik rijd althans :+ )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:19

belle_boef schreef:
Nessa schreef:

Ja, maar dan moet het wel kunnen. Als je op het fietspad rijd en er ligt een stoep dan kun je moeilijk de mest omhoog schoppen.

:')

Zie het even voor me,...terwijl er een moeder met kinderwagen langskomt....oeps,...midden in de kinderwagen.... :')

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:20

Ik vind het opsich wel een goed idee,
maar het past denk ik niet bij elk paard qua ras en karakter.
met ras bedoel ik dus een paard die een beste hoop heeft, en dan maar hopen dat het zakje niet scheurt,
en karakter, niet elk paard blijft staan ! ;)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:21

[/quote]

Ja, maar dan moet het wel kunnen. Als je op het fietspad rijd en er ligt een stoep dan kun je moeilijk de mest omhoog schoppen.[/quote]

:')

Zie het even voor me,...terwijl er een moeder met kinderwagen langskomt....oeps,...midden in de kinderwagen.... :')[/quote]

*licht dubbel * :') :')

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:28

En wat nou als je paard niet zo braaf blijft stil staan dan word het nog een hele klus! Tevens vind ik het maar stom dat je een boete krijgt als je paard poept. Het is niet zo vies als hondenstront en hondeneigenaren laten hun hond ook overal maar poepen en daar worden volgens mij maar weinig boetes voor geschreven dus waarom zo streng op paarden poep. Mensen moeten zich niet zo aanstellen vind ik tja dan ligt er maar een paardendrol op de weg je zit hem in ieder geval op tijd liggen je zal er niet zomaar opeens in staan.

Gelukkig worden er in onze gemeenten geen boetes gegeven dus kan me verzorgpaardje lekker overal zijn poepjes doen en lekker door rijden

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:28

Vind het nogal duur voor een zak. Dan neem ik zelf wel een vuilniszak mee.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:38

xHoefijzer schreef:
En wat nou als je paard niet zo braaf blijft stil staan dan word het nog een hele klus! Tevens vind ik het maar stom dat je een boete krijgt als je paard poept. Het is niet zo vies als hondenstront en hondeneigenaren laten hun hond ook overal maar poepen en daar worden volgens mij maar weinig boetes voor geschreven dus waarom zo streng op paarden poep. Mensen moeten zich niet zo aanstellen vind ik tja dan ligt er maar een paardendrol op de weg je zit hem in ieder geval op tijd liggen je zal er niet zomaar opeens in staan.

Gelukkig worden er in onze gemeenten geen boetes gegeven dus kan me verzorgpaardje lekker overal zijn poepjes doen en lekker door rijden

Voor poepende honden worden ook boetes gegeven :) , evenals loslopende honden. Hier wordt op veel plekken ook streng op gecontroleerd.

Ik vind de prijs ook een behoorlijke issue, hierdoor zou ik het niet proberen.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:40

leun schreef:
zeker met de huidige geruchten dat we idd mest moeten gaan opruimen vind ik dit best een goed initiatief (en een betere oplossing dan een mestzak achter het paard).
Maar wat ik me afvraag is of dit wel bij iedereen en in elke situatie verantwoord is.
Mijn paard bijvoorbeeld is over het algemeen rustig en braaf, maar als hij iets spannend vind in het dorp waar ik door moet rijden, gaat hij vaak mesten. bijvoorbeeld bij een rioolwagen die de rioolputten schoonspuit. Ik heb dan vaak al veel moeite omdaar normaal langs te gaan. Gaat mijn paard daar poepen (uit angst) is het niet verantwoord of doenbaar om dan af te stappen en even de mest in een zakje te scheppen.
Aangezien er meer paarden zullen zijn met dit euvel vraag ik me af of het dan verstandig is om ruiters van hun paard te laten afstappen met alle gevolgen vandien.
Ik vind het wel een slim idee, maar denk dat we met zn alle beter gebaat zijn bij een bepaald bedrag dat je per jaar per paard moet betalen aan bv de gemeente die dan dat geld moet gebruiken om de mest in de steden/dorpen op te ruimen, in plaats van de ruiter dat elke keer zelf op te laten ruimen tijdens een buitenrit.
Maar dat is mijn mening ;)

hier ben ik het dus helemaal mee eens :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:45

leun schreef:
zeker met de huidige geruchten dat we idd mest moeten gaan opruimen vind ik dit best een goed initiatief (en een betere oplossing dan een mestzak achter het paard).
Maar wat ik me afvraag is of dit wel bij iedereen en in elke situatie verantwoord is.
Mijn paard bijvoorbeeld is over het algemeen rustig en braaf, maar als hij iets spannend vind in het dorp waar ik door moet rijden, gaat hij vaak mesten. bijvoorbeeld bij een rioolwagen die de rioolputten schoonspuit. Ik heb dan vaak al veel moeite omdaar normaal langs te gaan. Gaat mijn paard daar poepen (uit angst) is het niet verantwoord of doenbaar om dan af te stappen en even de mest in een zakje te scheppen.
Aangezien er meer paarden zullen zijn met dit euvel vraag ik me af of het dan verstandig is om ruiters van hun paard te laten afstappen met alle gevolgen vandien.
Ik vind het wel een slim idee, maar denk dat we met zn alle beter gebaat zijn bij een bepaald bedrag dat je per jaar per paard moet betalen aan bv de gemeente die dan dat geld moet gebruiken om de mest in de steden/dorpen op te ruimen, in plaats van de ruiter dat elke keer zelf op te laten ruimen tijdens een buitenrit.
Maar dat is mijn mening ;)

Wij doen het dus wel. Afstappen op plaatsen waar het misschien niet verantwoord is.
Tegelijkertijd blokkeren we expres de hele boel om juist die gevaarlijke situaties te voorkomen zoals vlak langs inhalen etc.

Gevolg: Boze mede-weggebruikers die gaan schelden en toeteren.
Maar ze kunnen iig niet zeggen dat we de mest niet opruimen.

En wij ruimen de mest op buitenritten al jaaaaaaren op zonder deze uitvinding. Dus ik zie het nut er echt niet van in. :o

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:49

Leuk bedacht, het lijkt mij alleen niet werken. Ook moet je maar een braaf paard hebben die gewoon blijft staan terwijl met die poep bezig bent. Ik vind het maar overdreven allemaal. Sowieso mag je niet op de stoep met je paard en ach dan ligt er maar een hoopje poep, er licht zoveel poep van andere dieren overal.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:56

marion82 schreef:
Dat was juist de bedoeling van het filmpje. Ernaast ligt het ruiterpad en daar hoef je niet op te ruimen.
Het moest dus op deze manier gefilmd worden, om de kijker te laten zien wat de bedoeling is.

Dit paard is natuurlijk bijzonder braaf en kan me voorstellen dat er genoeg niet stil zullen staan. Zag ook de opmerking dat het paard niet los kan staan, omdat het dan weg is. Zal ik bij de mijne ook maar niet proberen ;) maar je kunt toch ook de teugel om je arm doen? Doe ik nu ook als ik mest opruim in de bak bijv.

Maar, in de bak ga je u toch niet bukken en op je hurken zitten voor de mest op te ruimen? Dan sta ik er ook gewoon naast, maar hier moet je toch echt wel gebukt naast je paard zitten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:57

Denk dat dat het paard niet veel uitmaakt. Of je ernaast staat, klein beetje bukt of op de grond gaat zitten.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:00

Nee, voor het paard zal het niet veel uitmaken. Maar ik zit niet graag gebukt naast mijn paard op de weg met veel verkeer en ik denk dat er nog wel mensen zijn die er zo over denken.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:05

Ik vind het op zich geen slecht idee, alleen mijn paard poept al 1,5 mest boy vol dus als ze buiten poept word het best proppen in zo'n zakje!

Maar ik ben benieuwd of het door word gezet! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:06

amyke schreef:
Nee, voor het paard zal het niet veel uitmaken. Maar ik zit niet graag gebukt naast mijn paard op de weg met veel verkeer en ik denk dat er nog wel mensen zijn die er zo over denken.

Dan fiets je gewoon even terug als paard weer op de stalling terug is toch?
Voor de mensen die niet af willen stappen of dit niet durven; dan gewoon iets later terug gaan en alsnog opruimen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:15

Hallo bokkers,

Gelukkig staat mijn paardje net over de grens en rij ik dan daar buiten Hihi.

Maar vind dit idee nog best lastig.
-vaak is het niet verantwoord om af te stappen.
- daarnaast, politie te paard? Zouden zij ook af moeten stappen, dat lijkt mij toch echt geen slim plan!
- daarnaast mest mij maar zo 4x per buiten rit, soms stress mest en gewoon.
Dan zou dat al een 10 per keer zijn.

Ik las al een veel slimmer idee.
Een kleine bijdrage aan de gemeente om het op te ruimen.
Uiteindelijk veel vordeliger! En veiliger.

Mischien rijd dan wel niet iedereen buiten, of niet even veel..
Maar dat doen auto's ook niet.

Mischien dit voorstel aankaarten bij de gemeentes?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:23

LuckyLuna schreef:
Ik las al een veel slimmer idee.
Een kleine bijdrage aan de gemeente om het op te ruimen.
Uiteindelijk veel vordeliger! En veiliger.

Mischien rijd dan wel niet iedereen buiten, of niet even veel..
Maar dat doen auto's ook niet.

Mischien dit voorstel aankaarten bij de gemeentes?

Hetzelfde als de hondenbelasting. Alleen jammer dat er met het geld van de hondenbelasting geen poep opgeruimd wordt en je dit alsnog zelf moet doen als honden-eigenaar.

:n Dat werkt dus niet.