ik mag niet naar buiten ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Re: ik mag niet naar buiten ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:59

Nou dan heb je al mazzel bij mij hadden jullie op die leeftijd het niet voor elkaar gekregen. En net als eerder genoemd. Je hebt een verzorg paardje er zijn genoeg meiden die dit ook stik graag zouden willen dus misschien is iets meer dankbaarheid wel op zijn plaats.

en over de eigenaar zulke dingen plaatsen lijkt me helemaal belachelijk

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:01

Er word mij het e.e.a duidelijk.
Je gaf aan ik mag niet naar buiten maar je mag het dus wel.
In dat geval gewoon afspreken wanneer kim kan, dan is het probleem toch opgelost ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:02

pdn123 schreef:
Ik snap wel dat je graag naar buiten wil. Heel soms rijdt iemand op mijn paard buiten. Dat vind ik fijn voor hem. Maar wel met afspraken, want wat gebeurd er als er iets gebeurd. WIe is verantwoordelijk.

PEtra

De eigenaar van het paard is verantwoordelijk... Daar kun je zelf geen afspraken over maken, dat is wettelijk geregeld.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:05

Vergeten jullie niet een heel belangrijk aspect van dit verhaal? Ik denk dat je ook moet beseffen dat de eigenaar van het paard juridisch verantwoordelijk is voor minderjarigen die met zijn/haar paard buten eigen terrein komen. Of dat nu erop, erachter of ernaast is.......dus mócht er iets gebeuren is hij zowel verantwoordelijk voor de schade die het paard veroorzaakt; eventueel letsel aan het paard én letsel aan de minderjarigen die erbij betrokken zijn! Dat kan dus hééééél duur uitpakken. Denk alleen maar even aan eventeel blijvend letsel zoals invaliditeit. In mijn ogen zou geen enkel minderjarig iemand buiten eigen terrein mogen komen met andermans paard.......dus ook je vriendinnetjes niet. Maar dat is mijn mening......

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:07

Hmmmm 13 en 14. Dat zou ik ook niet doen eerlijk gezegd. Spreek idd met kim af en laat het voorlopig rusten.
en pas een klein beetje op wat je op bokt zet. Dat kan best wel eens naar uitpakken. Er lezen veel mensen hier op bokt. Zou jammer zijn als je je bijrijdpaardje kwijtraakt omdat je iemand onbedoeld voor het hoofd stoot.

Het is heel jammer dat je niet samen met je vriendin kan. Maar helaas het is niet anders. Ik zou het zelf ook niet goed vinden ik vind je grwoon te jong

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:13

Ehm, wat is het probleem? Je mag toch met Kim naar buiten? Dan spreek je met haar af. En kan ze een keertje niet, dan ga je toch lekker in de bak rijden?

Edit: zulke dingen op bokt kunnen idd vervelend uitpakken. Er lezen lezen meer mensen mee dan je denkt

alwayshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:18

meis, ik mag van de eigenares niet naar buiten met mijn verzorgpaard, en ik verzorg mijn paard nou al 2,5 jaar en ik leef nog steeds haha dus zo erg is het niet. ik rij altijd in de bak en daar heb ik genoeg plezier in.
Ja tuurlijk verlang ik eens naar een buitenrit, maar ik vindt het belangrijker om paard te mogen rijden dan een buitenrit te maken.
En lees dat jij nog met kim wel naar buiten mag, dus je hebt nog geluk!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:52

Ik neem aan dat je ouders betalen voor het paard dat je least? Je hebt geen idee hoeveel meisjes van jou leeftijd daar van dromen! En dat krijg je nu al een jaar lang. Een beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn.
Je hebt al zo veel voordelen met het feit dat je het paard least. Als ik een eigen paard zou hebben zou ik niet alle "spelletjes" even leuk vinden. Dat kan jij wel allemaal. Wees blij met het paard wat je van je ouders als verzorgpaard gekregen hebt. Misschien kun je met Kim en je vriendin een buitenrit maken? Gewoon met zijn 3e?

Ik vind dat je het probleem groter maakt dan het is.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:00

ik vind het ook heel leuk dat ik haar leas! maar toen ze op mijn advertentie reageerde (kim) zei ze dat ik ook buitenritjes mocht maken.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:01

het is niet jou paard, dus zou je der genoeg mee moeten nemen ;)

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:01

Logisch toch? De verzorger die mijn paardje gaat doen voor een tijdje mag ook niet naar buiten. Ik heb geen zin in ongelukken. Kunnen ook in de bak gebeuren, maar buiten vind ik het toch gevaarlijker!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:07

Liesjeex schreef:
ik vind het ook heel leuk dat ik haar leas! maar toen ze op mijn advertentie reageerde (kim) zei ze dat ik ook buitenritjes mocht maken.

En dat mag je ook, met Kim erbij. En wanneer je echt zwart op wit hebt dat er dingen niet helemaal kloppen kun je misschien geld terug vragen en opzoek gaan naar een andere pony. Of naar een verzorgpony, die kosten minder en daar kun je meer mee opbouwen omdat je hier vaak langer van kan genieten. (je weet namelijk nooit hoelang je ouder nog zullen leasen, en misschien wordt de pony wel verkocht.)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:18

ik ben ook opzoek naar een ander verzorgpaard, omdat het paard wat ik nu leas eigenlijk mijn vriendin's leasepaard is. maar omdat ik paarden niet kan misschien doen we het (tijdelijk) samen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:18

Liesjeex schreef:

Dat mag je toch ook? Als Kim er maar bij is :) dus dat klopt toch?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:19

jaaa hahah maar dat kan nog ff duren

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:36

wees blij dat je der mag rijden ipv zo te zeuren! snap niet wat je probleem is, je maakt een afspraak met kim en klaar!

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:40

wel rot voor je hoor..
anders moet je eens met kim afspreken om samen te gaan rijden

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:45

boerderij14 schreef:
wel rot voor je hoor..
anders moet je eens met kim afspreken om samen te gaan rijden

jaaa ga ik doen !

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:45

miszblueeyes schreef:
wees blij dat je der mag rijden ipv zo te zeuren! snap niet wat je probleem is, je maakt een afspraak met kim en klaar!

bedankt voor je agressieve reactie.

not

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:52

Liesjeex schreef:
miszblueeyes schreef:

bedankt voor je agressieve reactie.

not

Het is gewoon een normale reactie hoor...

Jij zit in al je berichtjes gewoon jaloers te zijn terwijl iedereen al gezegd heeft waarom het gewoon niet kan en wat je kan doen...

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:55

Ik vind inderdaad dat de eigenaar dit mag beslissen.
Ik denk dat je het voor jezelf niet makkelijk maakt om een verzorgpaard te vinden.
Als ze dit lezen denken ze misschien wat een zeur.
Ik denk dat je blij mag zijn dat je mag rijden.