Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gaucho schreef:Damelza, op de website van het Amsterdamse bos kun je een plattegrond downloaden waar ook de ruiterroutes op staan.
zie alleen die google maps plattegrondNikass schreef:De doorwaadbare plaats in het Amsterdamse bos is niet zo veilig als het lijkt. Ik heb er in 2011 een ongeluk gehad met mijn paard en de boswachter liet me weten dat dit wel vaker voorkomt. Dus wees voorzichtig. Het is leuk, en het is bij mij ook heel vaak wel goed gegaan, maar ik ga er nu nooit meer doorheen. Het is mij het risico niet waard.
Is de bodem niet goed? 
Castricum is inderdaad leuk, normaal zag ik altijd maar kleine stukjes bos omdat we altijd bos/duin/strand deden dus dan was de tijd er niet om een groot stuk te doen. Maar laatst dus alleen bos gedaan en dat was leuker dan ik had verwacht
Damelza schreef:gaucho schreef:Damelza, op de website van het Amsterdamse bos kun je een plattegrond downloaden waar ook de ruiterroutes op staan.
aaah ik kan hem niet vindenzie alleen die google maps plattegrond
Nikass schreef:De doorwaadbare plaats in het Amsterdamse bos is niet zo veilig als het lijkt. Ik heb er in 2011 een ongeluk gehad met mijn paard en de boswachter liet me weten dat dit wel vaker voorkomt. Dus wees voorzichtig. Het is leuk, en het is bij mij ook heel vaak wel goed gegaan, maar ik ga er nu nooit meer doorheen. Het is mij het risico niet waard.
Ja, we zijn van plan om er gewoon rustig in stap door te gaan. Op wat voor manier is het niet veilig?Is de bodem niet goed?
Het is nogal diep: 
sanie22 schreef:Wat leuk dit!
Ik meld me ook aan als dat mag. Ben 40 (hopelijk niet te oud??) en heb een Arabier merrie van bijna 9. Ze staat in Limmen dus lekker dichtbij het duin, bos en strand. Helaas heeft ze op dit moment een blessure, dus voorlopig komen we even nergens. Maar hopelijk kunnen we over een paar maanden weer lekker op pad.
Meggie_x schreef:Ik zou nog steeds heel graag een keer door de waterleidingduinen willen rijden. Heb helaas geen eigenpaard. Maar weet dat dan bij de bokkendorens mogelijk is c:
gaucho schreef:Iets anders als stap is geen optieHet is nogal diep:
[ Afbeelding ]
Als je recht oversteekt is de ondergrond zand, naar links of rechts uitwijken zou ik niet doen.
Nikass schreef:sanie22 schreef:Wat leuk dit!
Ik meld me ook aan als dat mag. Ben 40 (hopelijk niet te oud??) en heb een Arabier merrie van bijna 9. Ze staat in Limmen dus lekker dichtbij het duin, bos en strand. Helaas heeft ze op dit moment een blessure, dus voorlopig komen we even nergens. Maar hopelijk kunnen we over een paar maanden weer lekker op pad.
Wat leuk Sanie, ik ben ook 40 en heb ook een arabier merrie. Ik zit helaas wel verder van bos en strand, maar misschien kan iki een keer jouw kant op komen
. Bedoel natuurlijk Arabische merrie....
Hilli schreef:Zo, daar ben je dan ook mooi klaar mee, Nikass. Hoe breed is het veilige stuk ongeveer?
heidiLOVER schreef:Ja volgende keer wil ik ook eens Castricum proberen. Mijn pony heeft er totaal geen moeite mee dat Hargen zwaar is, maar dat is idd wel waar