Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EJV

Re: Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:55

Ik wil hier ook aan gaan deelnemen! :)
De rit in Wassenaar wordt onze eerste, even kijken of ik wat stalgenootjes mee krijg, en of je daar eventueel een paard kan huren, voor me mams. :j

De rit in Maarn lijkt me ook erg leuk, maar tussen die in Wassenaar en deze zit maar een week.
En die in Den Haag lijkt me ook leuk maar daar zit ook maar een week tussen. :')
Dus ik moet nog even kijken, al lijkt het bos me iets leuker dan het strand.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:09

Hoopte dat ik dit jaar toch wel mee zou kunnen doen met een aantal...maar helaas gaat het nog niet lukken :o Misschien aan het einde van het seizoen en een heel rustig tempo maar dan moet ik wel een juist maatje vinden die dat ook wil!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:38

In hoeverre trainen jullie je paard voor zo'n rit? Ik zie dit als een leuke buitenrit of is het toch wat serieuzer? Lees ook: Maarn mul zand??

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:45

Jammer...of te ver weg of ik moet werken!
Misschien komen er nog ritten bij....

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:35

jolanda20 schreef:
In hoeverre trainen jullie je paard voor zo'n rit? Ik zie dit als een leuke buitenrit of is het toch wat serieuzer? Lees ook: Maarn mul zand??

Niet. Ik zie het gewoon als een leuke buitenrit. Tempo kan je natuurlijk zelf bepalen en je mag er zo lang over doen als je wilt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:39

Ik zou wel graag weer eens meerijden, maar het is nog de vraag of ik vervoer kan regelen.
Voorgaande jaren waren er wel eens vlakbij en daar heb ik dan aan meegedaan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:48

Voor mijn paarden is het wel wat serieuzer, ik train niet elke dag en ze hebben geen topconditie. Ik ga af en toe eens naar het bos maar ik moet helaas vaak gewoon in het dorp een rondje om omdat we geen bos in de buurt hebben. Sommige ritten zijn best zwaar voor paarden die dat niet gewend zijn.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:30

jaaa we gaan hard oefenen :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:52

Is er eentje in Drenthe, valt 'ie samen met zowel de Endurance in het Drents Friese Wold als de eendaagse TREC in Buinen... Doen ze weer erg slim. :')

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:54

De eigenaresse van mijn bijrijdpaard en ik hebben het ook al eens gehad over zo'n rit meerijden.
Helaas zijn er altijd weinig ritten bij ons in de buurt. (noorden vh land)
Daarnaast heeft ze inmiddels zelf een jong paard, die zo'n lange rit vermoedelijk nog niet aankan.
Ik denk dat wij nog maar een jaartje afwachten dan. Of er moet richting het einde vh jaar iets in de buurt zijn ;)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:55

Ow dat is weer een beetje jammer inderdaad Jorinda.. Dan ga ik toch echt naar de Endurance wedstrijd! (nog niet rijden, maar wel helpen, altijd super gezellig daar!)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:23

Ik wil die endurance mee rijden! :) Dus dan zie je me vast wel voorbij komen als dat feest doorgaat haha.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 20:45

Jammer, de cowboy & indianenrit (2e dag) is op m'n verjaardag.. Anders was ik zeker gegaan! Had me heel leuk geleken mee te kunnen doen met m'n (halve) "western" paard.
Maarja, genoeg andere ritten die leuk zijn en waar ik heen wil! :D

Over de zwaarte van zo'n rit.. Mijn paard was niet getraind op veel kilometers, maar heeft de rit in Ermelo van 28km prima uitgelopen. Wat denk ik belangrijk(er) is, is dat je paard wel gewend is aan buitenritten (niet snel schrikt) en andere paarden (die zie je héél veel die dag, en passeren soms ook ;) ). Maar bijvoorbeeld een rit in de duinen lijkt mij wel weer anders, daar moet je paard wel getraind(er) op zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:18

Basis conditie en niet te gek rijden moet een paard het zo kunnen volgens mij. Ik heb ook meegereden paar jaar terug, mijn paard heeft gewoon een basis conditie, maar reden thuis nooit 4 uren buiten of iets. En toch gingen we dat in leersum doen. 26 km. Moest niet langer zijn trouwens, maar ze was niet dood of iets. Veel stappen, en ook stukken ernaast gelopen. Ligt ook aan de zwaarte van het terrein.

wittepit schreef:
@Tancreda4, lijkt me leuk om een rit met jou en Wiet te rijden!

Oh lees dit nu pas! Dat lijkt mij wel leuk zeg!! Ben een klein beetje voorzichtig met 'zomaar' afspreken met mensen om te rijden omdat je van te voren niet helemaal weet hoe het tempo van de paarden bij elkaar past (moet niet zo zijn dat er eentje zich voorbij moet lopen om de andere bij te houden) maar splitsen kan altijd nog. En jou spikkel is ongeveer net zo groot, dus misschien past dat wel heel goed. Zou leuk zijn je weer eens te zien en te spreken!!!

Ik heb nog geen concrete plannen, maar de Wassenaars en Maarns zijn sowieso wel te doen qua trailer afstand. En ik hoop wel dat ik haar een beetje op conditie ga krijgen (momenteel even wat minder vanwege gezondheid enzo grmbl) - ga ik wel vanuit. Lekker kilometers maken :):)

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:01

we gaan eens kijken welke rit we meerijden. Arnhem altijd mooi over de Veluwe. Maar schaijk lijkt me ook lekker dicht bij
En trainen...nee niet echt wat al geschreven is. Heeft je paard een goede basis conditie dan moet het kunnen. Je bepaald je eigen tempo, en een rust moment tussen door. Mijn advies. Gewoon genieten van alles om je heen hiihii veel plezier allemaal

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:21

Ga waarschijnlijk die in Schaijk meerijden, lekker dichtbij :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:20

Ik ga samen met 2 stalgenootjes meedoen aan de rit van 19april in Wassenaar. Heb zoiets nog nooit gedaan. Echt met je paard ergens heen om een rit te rijden. Rij thuis wel veel buiten (bos). Ik ben ook nog nooit op pad geweest om wedstrijd te rijden aangezien dat 2x p maand op de stal waar ik toen stond georganiseerd werd. Dus dit is echt de 1e keer.

Heb zoiets van m'n paard is nu 19 en nog hartstikke goed en fit. Dat kan volgens jaar zomaar ineens anders zijn. Dus ik moet mn kans grijpen nu het nog kan. :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:05

Jaaaa, met mij!

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:54

Wat leuk! ik ga zeker vragen of ik mee mag doen. schaijk is mooi dichtbij :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:50

LizMD schreef:
Jaaaa, met mij!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:38

Ik doe 11 mei mee in markelo.. En misschien nog een keer in Ermelo maar dat moet ik even kijken tegen die tijd.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:32

Ik hoop ook met een aantal ritten mee te kunnen dit jaar :) Ik moet alleen even kijken met vervoer :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:42

Wat leuk Darkness dat je mee gaat doen. Wel spannend zo'n eerste keer op pad, maar gaat vast naar meer smaken :D

Wassenaar twijfel ik nog over. Ben benieuwd naar de route eigenlijk, want ik rij daar wel eens op het strand, en als we hetzelfde rondje precies doen, vind ik dat een beetje zonde. Maar nieuwe ruiterpaden verkennen is wel leuk!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:44

Ik rij 29 maart een 2-uurs rit in Eersel! Is met het thema cowboys en indianen :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:01

Ik wil er eigenlijk ook een paar rijden dit jaar..
Alleen mijn stalgenoten hebben allemaal geen trailer of willen
niet buiten rijden. Maar ik ga eigenlijk liever niet alleen..

Dus als iemand een maatje kan gebruiken..?