Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geryon schreef:Nee, dan niet maar ik zou dan ook nooit op een 80km weg rijden en hield daar ook geen rekening mee in mijn post.
Brainless schreef:Geryon schreef:Nee, dan niet maar ik zou dan ook nooit op een 80km weg rijden en hield daar ook geen rekening mee in mijn post.
![]()
Als ze hier gaan maiskneuzen dan vermijd ik ook bepaalde wegen, omdat ik weet dat ze heel druk zijn en met hele grote combinaties over smalle weggetjes moeten rijden.
Mijn paardjes zijn gelukkig wel wat gewend hier en ik persoonlijk heb dan ook geen moeite ermee met drukte op de weg.
Hoe drukker het is op de weg, hoe minder kijkerig ze zijn.
Afgelopen zondag was de orientatie rit van Bemelen, we wilden dit jaar niet mee vanwege de asso acties van ruiters en menners van vorig jaar... Zelden zoveel slechte voorbeelden bij elkaar gezien!!jaime_andrea schreef:we hebben het nu wel over de gedragsregels van automobilisten tov ruiters maar wat denk je van gedragsregels van ruiters onderling die elkaar tegenkomen op een buiten rit.
Volgens mij ,maar correct me if im wrong,is de regel volgens het ruiterbewijs maar ook uit fatsoensnorm naar elkaar is dat men elkaar passeert in STAP!!
Hoevaak komen ze me niet voorbij in een bloedvaart al dan niet in draf of galop en dat terwijl ik ook vaak genoeg buitenrij met me dochter van 7..dan denk ik mensen moet dat nou...we hebben beide ponies die bomproof zijn en nergens op reageren maar tis het idee.
Ook komen er hordes paarden bij ons voorbij in de wei die draven en/of galoperen...ook daar ben ik het niet mee eens en leer mijn dochter ook als je mens/dier al dan niet op de weg of in de wei passeert doe je het in STAP!
En als iemand rekening met je houd is een klein gebaar van `bedankt´word ook erg op prijs gesteld..
Maar goed ik vind zo wie zo de fatsoensnorm anders ligt dan mij is aangeleerd lijkt het wel als ik om me heen kijkt...