Buitenrit Loonse en Drunense duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xKimpjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:56

L_iek schreef:
xKimpjeee schreef:
Je kan ook zelf een buitenrit boeken met alleen mensen die je kent, zo kan het toch nog in je eigen niveau.

Dat is helemaal een goed idee.

Ja toch!

Zelf heb ik hele goed ervaringen met manege van loon, ze doen het nou eenmaal anders dan andere maneges.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:22

L_iek schreef:
xKimpjeee schreef:
Je kan ook zelf een buitenrit boeken met alleen mensen die je kent, zo kan het toch nog in je eigen niveau.

Dat is helemaal een goed idee.

Ik ga tijdens mijn vakantie, en heb niemand die ik ken dus geen goed idee nee hoor. Inprincipe een heel goed idee maarja dus dat ik niemand heb en dit in mn vakantie ga doen als ik 2 weken in t efteling hotel zit.

xKimpjeee

Re: Buitenrit Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:06

Je kan ook leuk rijden bij de Duitse hoef,
Ik zal dan wel een 2 uur rit doen omdat je al 10 tot 15 min doet om naar het bos te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:09

xKimpjeee schreef:
Je kan ook leuk rijden bij de Duitse hoef,
Ik zal dan wel een 2 uur rit doen omdat je al 10 tot 15 min doet om naar het bos te lopen.

Ik kan niet bij de duikse hoef een buitenrit rijden vanwege mijn niveau daarom ga ik Pullens bellen. Dan krijg ik een begeleider mee en kan ik het temp bepalen. Galop is dus dan niet verplicht.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:31

Ik heb lang bij duiksehoef gereden.. ze vragen wel altijd op buitenrit aan nieuwe mensen of je galop beheerst. Ik zou idd niet naar van Loon gaan, eerder naar pullens of duiksehoef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:32

Sababber schreef:
Ik heb lang bij duiksehoef gereden.. ze vragen wel altijd op buitenrit aan nieuwe mensen of je galop beheerst. Ik zou idd niet naar van Loon gaan, eerder naar pullens of duiksehoef!

Qua buitenrit is mijn keus voor Pullens gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:24

Zelf vond ik de galop vandaag niet lekker gaan. De vorige les ging het beter, maar vandaag is het dan ook warm. Ik heb besloten geen buitenrit te rijden maar bij de Duikse Hoef een privéles te rijden. Komende week dus even bellen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:28

Wanneer ga je naar de Duikse hoef?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:39

Dat weet ik nog niet, Ik moet even kijken wat de planning in de vakantie is. Uiteraard laat ik het weten als ik het weet en de afspraak gemaakt is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:49

Zonde dat je geen buitenrit doet! ook in stap/draf is het mooi daar :)

en over de 'goeie' verzorging van de paarden van van loon ben ik het niet mee eens, bijna allemaal hebben ze drukplekken van het zadel, meerdere paarden waarvan de schoft helemaal openlag/en korst was en die toch gewoon 2 (of meer) uur moesten lopen :n en dat was vorig jaar dus wel vrij recent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:01

Natuurlijk kan een buitenrit ook zonder galop, maar... met de privéles houd ik er nog leuke vakantiekiekjes aan over ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:04

Dat wel ja :D En fijne vakantie alvast, de efteling is ook erg leuk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:07

Dankjewel! Ja, we zitten 2 weken in het hotel ;) :D

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:08

Ach, je moet het maar zo zien. Nu neem je privelessen om volgend jaar wel een buitenrit te maken :).

Heb vandaag nog door de drunense duinen gereden, was ondanks de hitte goed te doen. Nouja, echt in de duinen zijn we dan ook niet geweest, maar in de schaduw van de bossen. Ook erg leuk!

Ben je nu al op vakantie? Veel plezier in ieder geval. Ik ben wel jaloers hoor, twee weken efteling :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:18

Precies, de buitenrit schuift op naar volgend jaar. Dat was dan ook mijn insteek. We gaan 28 juli t/m 11 augustus. Nu dus gewoon lekker privélessen rijden, rijden is rijden he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:26

Update!!

Ik heb vandaag een priveles bij manege de Duikse Hoef afgesproken *\o/*. 7 augustus om 13:30 tot 14:00. Ik moet er 13:15 zijn. Maar zal al wel eerder aanwezig zijn. Denk 12:45 om op de manege te kijken en dan kan ik ook zeggen dat ik t paard graag zelf poets en zou willen zadelen. *\o/*

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:18

Nice! Ik zou idd optijd aangeven dat je zelf wilt poetsen en zadelen. Want dat doet het personeel vaak van te voren. Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:19

Sababber schreef:
Nice! Ik zou idd optijd aangeven dat je zelf wilt poetsen en zadelen. Want dat doet het personeel vaak van te voren. Veel plezier!

Hoever van te voren moet ik dat dan aangeven? Ik zou het niet meer als normaal vinden het zelf te doen. Dan kan ik ook kennis maken met het paard.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:42

Ik denk omdat je er nog nooit geweest bent het paard inderdaad gezadeld klaar staat. Maar als je er 3 kwartier van te voren bent ben je denk ik wel optijd om het zelf te doen.

xKimpjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:34

Het zijn geen drukplekken, ze hebben ooit een schimmelinfectie gehad, daardoor de witte vlekken. En ooit gehoord van spelende paarden? Het zijn ook vooral wonden door het schuren enzo.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:18

Waarom kreeg iedereen daar met het ruiterbewijs in 2010 dan een matig voor harnachement die op een van hun paarden reed en de gene die een eigen paard hadden een voldoende? Het zadel dat op duco lag paste van geen kanten toen, ze legde het maar een eind op de schoft en schouder want dan bleef het wel liggen 8)7

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:34

Dat wat ik heb gezien waren ook écht geen achterblijfsels van een schimmelinfectie, ik heb namelijk ook gewoon open wonden gezien waarna er gewoon weer een zadel op ging, en het zou wel héél toevallig zijn als alle paarden precies op zo'n punt waar een zadel vaak drukt, echt precies daar schimmel hebben gehad, dat maak je mij niet wijs :n

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:46

De witte haren zijn wel degelijk van een enorme schimmeluitbraak. Die plekken zien er dan uit als drukplekken. Ik weet niet of jullie wel eens gezien hebben wat hevige schimmel voor schade aanricht? Dan vallen er dus letterlijk gaten in de rug van een paard. En als die genezen dan blijven er ronde plekken wit haar over. Net drukplekken. Schimmel broeit op een plek waar een zadel ligt (heeft gelegen) veel meer dan op bijvoorbeeld de hals of billen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:56

cinny1 schreef:
De witte haren zijn wel degelijk van een enorme schimmeluitbraak. Die plekken zien er dan uit als drukplekken. Ik weet niet of jullie wel eens gezien hebben wat hevige schimmel voor schade aanricht? Dan vallen er dus letterlijk gaten in de rug van een paard. En als die genezen dan blijven er ronde plekken wit haar over. Net drukplekken. Schimmel broeit op een plek waar een zadel ligt (heeft gelegen) veel meer dan op bijvoorbeeld de hals of billen.

Dat was toch ook de reden dat ze tijden (weet niet of dat nu nog zo is) enkel plastic borstels gebruikten die na afloop van het poetsen meteen in de desinfectant gingen?

Ik heb er persoonlijk eigenlijk wel goede ervaringen. Leuke paarden, fokken ook hun eigen ideale buitenrijpaarden (kruising fjord x kwpn). Tja, de begeleiding is een beetje wisselend, maar als iedereen gewoon een redelijk eindje kan sturen dan merk je daar vrij weinig van.

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:35

Ik ben 1 september een twee uurs rit wezen maken bij manege van loon. Het was echt super! leuke paarden vriendelijke mensen. Echt aanrader, wel staan de paarden overdag in stands en in avond in wei