Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar 40 cm moet zelfs met westernzadel nog wel lukken zonder ongelukken. Ik dacht dat je zelfs bij het ruiterbewijs als westernruiter een laag sprongetje moet maken? ikke schreef:Ik vraag me bij deze reacties ernstig af hoe jullie tegen maatvoering aankijken. Elk paard boven de maat D-pony, stapt probleemloos over 40cm. Wellicht dat je ze even moet leren erover te stappen; mogelijk moet je even afstappen de eerste paar keer maar claimen dat een paard fysiek niet over 40cm kan stappen, daar heb ik geen enkel beeld bij......
Ibbel schreef:Bij die extreme trails wordt wel degelijk gesprongen, opsprongen, afsprongen, en zelfs boomstammetjes. Met knop en al...Vergt een beetje handigheid van de ruiter, dat wel.
Ibbel schreef:Maar nog een keer: er naast is een fietspad met een klaphekje. Daar kan je dan toch met je paard doorheen als je niet over 40 cm kunt of wilt stappen?
Of durft je paard ook niet door een klaphekje te stappen? Die kom je wel vaker tegen in het bos...
Dispar_Vulgo schreef:Ibbel schreef:Maar nog een keer: er naast is een fietspad met een klaphekje. Daar kan je dan toch met je paard doorheen als je niet over 40 cm kunt of wilt stappen?
Of durft je paard ook niet door een klaphekje te stappen? Die kom je wel vaker tegen in het bos...
Nog een keer dan maar: door het fietshek is géén optie..
Tenzij jij je paard door dit linkerhek heen krijgt:
[ Afbeelding ]

Dispar_Vulgo schreef:Nog een keer dan maar: door het fietshek is géén optie..
http://www.scootmobielen.nl/wp-content/ ... lsluis.jpg
zap schreef:Dispar_Vulgo schreef:
[ Afbeelding ]
Je hebt het over een klaphek, daar heb ik toch hele andere associaties bij (dus zo'n hek die open en dicht klapt). Niet gek dat mensen dat vragen dan.
Voor de shetten zie ik in ieder gevaal geen probleem: die kunnen eronder door (wel even afstappen), maar dat is te regelen.
Kan je niet met een schop een paatje maken langs het hek? Geen idee hoe dat zit met de bosjes en wat er allemaal staaat, maar wellicht is het een poging waard om daar een paadje voor de paardjes langs te maken? (dat doen ze namelijk hier weleens)
Staatsbosbeheer maar eens contacten
Overigens weer je zo natuurlijk geen crossers, want die kunnen er gewoon doorheen. Klein quad past ook nog wel, dus dat argument kan je iig vast omver gooien.
Gini schreef:Ach, als TS een foto plaatst zal ze toch alleen maar berichten krijgen over hoe gemakkelijk de situatie is en dat ze echt niet mag klagen en dat ieder paard daarover moet kunnen.
Dispar_Vulgo schreef:Ibbel schreef:Maar nog een keer: er naast is een fietspad met een klaphekje. Daar kan je dan toch met je paard doorheen als je niet over 40 cm kunt of wilt stappen?
(voorbeeldplaatje van het fietshek. De echte situatie is dus anders)
[ Afbeelding ]
)