Adressen parkeergelegenheid auto+trailer nederland!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:26

Yolanda77 schreef:
Nu nog een vraagje van mijn kant; waar kan je parkeren (met trailer) als je bij de Ouderkerkerplas wilt rijden?

google maps? hihi ik zoek daar echt veel op en dan eerst maps en dan via punten en P plek zoeken

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:08

nikkielvis schreef:
Toch weer een schopje. Weet iemand een parkeerplek bij het amsterdamse bos

Hierbij de link naar de website van Ruiteren en Mennen.
Met Parkeerplaatsen, doorwaadbare plaats en alle ruiterpaden.
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =517#stap4

Op deze link staat het Amsterdamse bos, maar de routeplanner is er voor heel Nederland en gaat ook de
grens over bij de burenlanden.

En als iedereen nu de parkeerplaatsen voor trailer in hun eigen buurt aan Ruiteren en Mennen doorgeeft,
wordt op stap gaan met de trailer ineens voor iedereen weer 'n stuk relaxter.
Kwestie van even op de digitale kaart kijken en paardje opladen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:56

Met google maps e.d. kan je toch niet zien of je op een parkeerplaats met je trailer ook fatsoenlijk terecht kan? Dat vind ik vaak lastig. Heir langs de kust zijn een heel aantal parkeerplaatsen met een bovenbalk, om grotere campers en hogere aanhangers te weren. Daar kan je met je trailer dus ook niet terecht.

Die site van ruiteren en mennen is erg leuk, maar als je ergens niet bekend bent, vind ik het lastig om een goede route te vinden. Dat zal wel aan mij liggen hoor, maar ik vind bijvoorbeeld het knooppuntensysteem bij Epe wel heel fijn werken.

millie

Re: Adressen parkeergelegenheid auto+trailer nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:25

@jet Waarom vind je het lastig om een goede route op ruiterenenmennen te vinden?
Bij beide site klik je op de map de knooppunten aan om tot een route te komen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:27

Wij zoeken op de kaart een parkeerplaats in de buurt waar we willen rijden. Op de veluwe zijn de meeste parkeerplaatsen behoorlijk groot en is er best wel plek voor een auto + trailer. Zorg wel dat je er vroeg staat, de veluwe is natuurlijk behoorlijk toeristisch dus als je later komt heb je kans dat de auto's zo uit elkaar geparkeerd staan dat je dus niet meer een grote ruimte heb voor je trailer :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:41

Millie, de knooppuntenroutes bij Epe hebben bordjes in het bos waar dezelfde nummers op staan. Dat is met de site die jij noemt niet zo. Als je een lijntje op de kaart ziet dat alle kanten opkronkelt, is dat in het bos moeilijk te volgen, helemaal op bv. de Veluwe ofzo. Als ik bij Bergen aan Zee de route bekijk en de knooppunten aanklik, krijg ik een heel ander eindpunt, waar je nooit zou kunnen eindigen. Nou ja, ik vind het een heel leuk initiatief maar het is voor mij toch te onduidelijk zo.
Ik heb van heel wat bosgebieden kaarten, die scan ik dan gedeeltelijk in en neem een kopie mee. Fan blijft mijn kaart knap en heb ik toch de ruiterpaden mee.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:04

Bordjes bij alle ruiterpaden is nog het streven. Daar is wat meer geld voor nodig.
Het werkt trouwens wel heel goed als je de route download naar een app op je telefoon. Als je een betaalde app neemt dan kan je meestal van te voren de kaarten downloaden en kan je onderweg zonder internet rijden en de route volgen.
Als je een foutje ziet op de route van ruiterenenemennen.nl dan kan je dat doorgeven en wordt de route aangepast. Zo komen we uiteindelijk tot de beste gegevens. Wil je de fout bij Bergen aan zee door geven via de site?

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 04:36

Wat een super handige topic! Ik volg!!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:38

Handig! Ik volg ook!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:03

Iemand bekend met Rockanje?
Op internet lees ik het volgende:

Wil deze zomer lekker met je paard op het strand galopperen? Dat kan! In Rockanje mag je vanaf nu het hele jaar door op het strand rijden. Gisteren is een nieuw stuk ruiterpad geopend.

Het pad ligt in de gemeentelijke duinen tussen de Eerste en de Tweede Slag en is bedoeld om ruiters ook gedurende het badseizoen (van 1 april tot 1 oktober) toegang te geven tot het strand, zonder dat ze daarbij op het badstrand komen. Het badstrand tussen de twee slagen van Rockanje is in het badseizoen tussen 8 uur ’s ochtends en 6 uur ’s avonds namelijk verboden voor paarden.

Kan iemand mij vertellen waar wij het beste zouden kunnen parkeren om hier uit te komen?

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:05

Stroe, houtbeekweg!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 03:50

ja ik sta in Rockanje.
Er zijn duidelijke ruiterpaden aangelegd welke ook op he strand leiden.
Dit zijn 2 gebieden, vlgs mij een tussen 1e slag en richting hellevoet en de andere is parkeren bij de tweede slag en dan aan de zijkant het ruiterpad op welke ook weer op het strand uitkomt.

Dus buiten 1e en 2e slag want dat zijn badplaatsen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 06:06

In meyendel dat is ook bij wassenaar is grote parkeerplaats bij rotonde in weekend en door de week kun je vlak naast boerderij parkeren. Bij de boerderij kunnje tevens je paard in stand zetten en heerlijk lunchen.
Voor adres en menu kaart kijk.
http://www.meyendel.nl

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:20

Handig topic!
Iemand bekend met het Twiske, waar kan je daar het beste parkeren?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:38

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:39

Weet iemand in de buurt van Hoenderloo een fijne parkeerplaats? komend vanaf de A1?

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:40

Wdj schreef:
Stroe, houtbeekweg!

En dan steek je de N310 over te paard?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:02

sanowa schreef:
Weet iemand in de buurt van Hoenderloo een fijne parkeerplaats? komend vanaf de A1?

Ja borden richting kootwijk volgen en direct over wildrooster is een parkeerplaats

jemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 00:41

Ede, Hesseweg t.o. Steakhouse Amadeus rotonde bos in. Na 100m rechts.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:20

Den Treek in Leusden, http://www.dentreekhenschoten.nl/Paardrijden.html penning verplichting wel, parkeren bij Rijvereniging Nimmerdor zat ruimte om te parkeren en makkelijk te kunnen keren/draaien om ook je koets neer te zetten voor het inspannen zonder dat je aangevallen wordt door tig nieuwsgierigen en in de weg springende kinderen. Ook handig om de paardenmest uit de trailer te dumpen op de mesthoop.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:30

in westkapelle zeeland zo aan het strand een verharde weg en gratis parkeren!!! is daar zo ontzettend mooi *\o/*

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:32

Wij rijden meestal routes via de site paardenroute.nl. Superhandig en vooral gebruiksvriendelijk. Maar ja, je wil ook wel een iets anders, dus keek ik op ruiterenmennen.nl. Misschien ben ik niet handig genoeg op de comp, maar ik kan er geen wijs uit worden. Ik kan wel een route aanmaken, maar heb dan geen idee waar het start of langs gaat, want dat staat er niet bij. En ook niet waar ik handig mn trailer kan neerzetten. Iemand enig idee hoe je dat moet doen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:20

Ik word daar ook niet zo goed wijs uit. Je kan wel de kaart van het gebied dat je selecteert uitvergroten, maar hier en daar staan zoveel rondjes ( met 0 erin), dat ik er met die site ook geen touw aan vast kan knopen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:28

Wie weet er parkeerplaatsen in omgeving Almere, en het Gooi , nabij heide en bos ?