Rijden in het donker

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: Rijden in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:50

O.o waar woon(de) jij?

lotte663

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 11:27

Anne_GTI schreef:
Ik reed vroeger verkleed als kerstboom langs de weg op een ruiterpad naar een binnenbak 800 meter verderop. (lampjes aan de enkels, frontriem, staart en reflectiemateriaal om de benen, hals, uitrijdeken en brandweerjas) Toch heeft een automobilist het gepresteerd om onder mijn paard door te kijken en zo uit een overzichtlijke uitrit vlak voor me de weg op te draaien terwijl ik me op het ruiterpad naast het fietspad bevond. Fietspad was ook apart verlicht met lantaarnpalen dus echt donker was het niet. Paard sprong over auto; niet foutloos want er zat wel een ster bovenin de voorruit. Daar had nog een achterijzer de ruit geraakt. Ben me kapot geschrokken en na nog wat vervelende akkefietjes met als toppunt een mes langs mijn been pak ik de trailer. Ook voor 800 meter langs de weg in het donker.

Dat zijn inderdaad rot ervaringen
Helaas denk ik dat je je voor sommige mensen en dingen niet "kunt" beschermen.
Zo werd van de week mn zoon geschept door een auto terwijl ie groen had (met de fiets)
liep af met een paar dikke knieën.
En dat was op klaarlichte dag.
Voorrang hebben betekent helaas niet altijd dat je het krijgt...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:05

Voorrang is geen recht, het is een plicht. En inderdaad zijn er mensen die niet zo strak omgaan met hun plichten, helaas. Altijd zelf blijven uitkijken en er niet zomaar vanuit gaan dat je voorrang krijgt.
Neemt niet weg dat de ervaringen van Anne nou weer wat erg ver gaan -O-