we hebben trouwens een leuke planning de komende weken!
Aanstaande zondag is er een paardenzegening in kanne. Hier gaan we naartoe met mijn eigen haflinger Angel en haflinger Muppet. De paardenzegening houd in dat de paarden een soort van gezegend worden door een of andere pastoor. Het start om 9 en eindigt om 1. Dat betekend vroeg eruit!! De Zondag erna is de paardenweiding (waar precies weet ik even niet) waarschijnlijk staan de haflingers dan weer in de span en rijden wij op de friesjes. En daarna zullen nog vele zaterdagen en zondagen volgen met allemaal andere leuke tochten
We kijken natuurlijk ook heel eventjes hoe het zit met het weer. Als het bewolkt is knallen we gewoon, als we gaan rijden en het regent gaan we ook, maar regent het echt de hele dag door blijven we lekker thuis !
als het goed is krijg ik vanavond de foto's en komt er een leuk verslag dus eventjes doorbijten
Maureen_M
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-12 22:46
Zondag 21 oktober 2012
Ook zondag was weer een heerlijke dag! De plannen werden helemaal gewijzigd! Eerst zouden wij weer met de friesjes gaan, en de haflingers zouden weer in de span lopen. Maar omdat een van de friessen zich niet helemaal lekker voelde hebben we die lekker rust gegeven en hebben wij de haflingers onder het zadel gepakt. Eventjes op de zaterdagavond uitgeprobeerd buiten en de stoute schoenen aangetrokken en de westernzadels gepakt! van dressuurmutsen hadden we ons helemaal omgetoverd tot echte cowgirls. Westernzadels en hoofdstellen en voor ons een cowboyhoed! Dit plaatje is eruit gerold afgelopen zaterdag maar die was ook al in het topic geplaatst:
in de avond gezellig gaan slapen na een avondje facebook en bokt We werden de dag erna vroeg wakker en zelfs nog VOOR de wekker! Dat gebeurt niet vaak. Rustig opgestaan, omgekleed en naar beneden gegaan voor de paardjes. Gelukkig was de fries (tammy) weer helemaal lekker en voor ons alle een grote opluchting! Toch het zekere voor het onzekere genomen en haar thuis gelaten. Alle spullen in de trailers geladen en ook de ontzettend zware westernzadels! Daarna heel eventjes een hapje gaan eten, paardjes opgeladen en wegwezen! Eenmaal daar aangekomen was het vrij rustig, vele waren al vertrokken maar er waren ook nog trailers die nog aankwamen zoals ons. De paardjes op het gemak geborsteld gezadeld en vertrokken!
Eventjes poseren voor vertrek ! kijk eens wat een stoere paarden
Muppet en ik, wat een heerlijke dag heb ik weer met hem gehad. Ik ga het nog eens doen, maar ik wil de lieve vader van Elyze en Elyze zelf ontzettend bedanken dat ik iedere x zo lekker mag rijden op hem
We zijn heel fijn aan de tocht begonnen. Muppet en Darco waren wat vrolijk, maar dat kwam doordat er redelijk veel paardjes in het bos waren. We konden ons gelukkig makkelijk redden en naar een paar fijne galopjes ging die energie er langzaam uit. Maar ondanks alles bleven tot aan het eind ontzettend doorknallen! Wat een energie hebben die zeg geweldig gewoon! Tijdens de tocht waren er meerdere stopplekken met cake, fris, een borrel en soep. Een vrouw heeft van ons bij de eerste stopplek een foto gemaakt!
Mupje en ik ! braaf paard
Het prachtige uitzicht in het bos vanuit Muppet zijn oren. We hadden een prachtige dag, op dat moment een beetje bewolkt maar aan het einde brak de zon heeeeerlijk door en was het super weer En dan met die herfstkleuren daar werd ik helemaal vrolijk van
Aan het einde van de rit zijn er nog wat leuke foto's gemaakt !
Bedankt voor alle geweldige ritten tot nu toe lieve Elyze ! Hoop dat er nog HEEL VEEL meer komen we weten het altijd gezellig te maken !
En uiteraard.... wat is een lange rit nou zonder eten ?
Wat een leuk topic en zo ontzettend fijn om jullie met z'n allen te zien genieten; ook van de hapjes achteraf! Die stoere cowgirl-outfits staan jullie echt wel. Het aller enige wat ik even wil aanhalen is dat ik de haf van je vriendin op de 2e foto van 21 oktober een beetje scherp vind staan, al kan dat natuurlijk ook gewoon aan de momentopname liggen. Ik ga jullie in ieder geval een beetje mee volgen en misschien kunnen wij zelf dan ook wel eens naar die leuke plekjes die jullie uittesten! Veel plezier!
Ohja en ik had nog 1 vraagje: ga je met je eigen haf niet mee?
Wat staan westernoutfits toch stoer! Staat je goed! Wat lijken die paardjes op elkaar; familie? Gaan julli nu elke zaterdag een rit maken? Zo ja wat een heerlijk vooruitzicht. Heb je voor de paarden tijdens de apuze ook wat te eten?
@sabrina: het was een kleine 20 km dus ongeveer 4 uurtjes met heerlijke galopstukken erbij ! @Klarinda: dankje ! @Shanelle: Bedankt voor je reactie ! nee kneem mijn eigen hafje liever niet mee, gewoon omdat ik nog niet echt het vertrouwen heb maar dat zal ooit wel komen! En buiten dat zijn muppet en darco een echt team ! @Sandrina: Het zijn toevallig wel allebei haflingers maar geen familie hihi! Nou we zouden graag ieder weekend ritten maken maar dan moet het nederlandse/belgische weer toch een beetje mee zitten ! In de pauzes is er geen eten voor de paarden, we laten ze liever niet op onbekende plekken eten want je weet nooit of er miss gifplanten of dergelijke groeien
Supergaaf! En wat een heerlijke haflingers zeg, zo ontzettend veelzijdig! Uiteraard ben ik ontzettend jaloers op jullie , ik volg, alvast goede inspiratie voor tochtjes die ik ooit nog wil maken
Wauw wat gaaf dat jullie zo vaak rijden! Ik ben ook echt jaloers hoor! Haha. Dat cowgirl staat jullie ook echt heel goed! Ik blijf dit topic voorlopig volgen
LiNdA1986
Geplaatst: 26-10-12 12:43
Maar die hafjes zijn echt leuk, die zijn van je vriendin? En van wie zijn die Friezen dan? Gewoon nieuwsgierig voor het totaalplaatje
Hee, zie dit topic voor het eerst en heb heerlijk genoten van jullie ritten. Wat heb je een mazzel dat dit kan en dat vaderlief elke keer wil rijden! Echt heel gaaf. Hopelijk komen er nog veel mooie weekenden aan. Leuk dat je het bijschrijven ook echt volhoudt...valt niet mee soms denk ik. Veel plezier samen nog hoor!
haha dankje ! We proberen het iedere week heel leuk te maken en veel foto's te maken maar dan moet het nederlandse weer ons een beetje mee zitten! Tot nu toe hebben we erg veel geluk gehad en hoop ook dat dat de komende weken zo blijft!
Ja maar die kosten me aardig wat geld hoor, moet heel wat kilometers rijden om in het bos terecht te komen haha. Dat zijn gewoon echt vakanties met paard, geen luxe van ieder weekend haha. Hoop binnenkort wel weer een topicje te kunnen maken van een ritje bij mij in de omgeving
Ik zal erop wachten ! snap het natuurlijk wel ja, gelukkig is hier in belgie om 15 minuten rijden met de trailer erg veel moois voor te zien
Sandrina
Geplaatst: 26-10-12 20:11
Ik bedoel niet het gras onderweg, dat hoef je niet te vertrouwen, maar echt iets dat je mee kunt nemen om te eten voor je paard als je pauze neemt . Zo maak ik Fralla helemaal blij met roggebrood, dat zwarte, zoete in plakken gesneden. Door het bit kan ze moeilijk een appel eten als ze voor de koets blijfft staan tijdens de pauze. Ik span haar nooit uit en doe DUS NOOIT HET HOOFDSTEL AF. Roggebrood verkruimelt in de mond; daar heeft ze geen moeite mee. Fralla is helemaal weg van roggebrood. Hebben jullie dat wel in België?