wie is er fout?? zij of ik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: wie is er fout?? zij of ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:05

Vandaag de andere kant (wij dus NIET Op het ruiterpad), rondje stappen door de polder,
met 3 paarden.
Daar zijn geen ruiterpaden, dus rijden we per definitie op de weg, of het fietspad.
Bermen hadden ze samen met de weg voorzien van split, op de weg lag nog het minste,
dus toos ijzerloos liep daar en niet in het bermpje (wat toch minimaal is, want je rijdt
voornamelijk bovenop smalle dijkjes).

Bij het brugje ga ik altijd midden op lopen, vind het doodeng langs de railing (afwijking van mij).
Bovendien te vaak meegemaakt dat auto's je dan pletten tussen hen en de railing,
dus heel asociaal ik weet het claim ik het brugje door midden op te gaan lopen.
Komt er rood oldtimertje met open dak achter ons rijden, vooral steeds gas geven, vroem, vroem, vroem.
Viel me eigenlijk nog mee dat er niet gecalxoneerd werd.
Ik reed achteraan, dus keek eens om, wat er nu weer aan het duwen was.
Witte paardje voor me ging klein beetje sputteren (stilstaan) vanwege auto achter ons, mijne gelukkig niet.

Dacht nog.. wat een gedoe, is toch ook recreatief aan het autorijden, we zijn zo aan de overkant.
Maar nee, hij niet recreatief en geduldig, wij na het brugje aan de kant, komt ie met motor gas gevend
vroem vroem vroem ons voorbij, heel verstandig.. Als je 3 paarden bij je in je open dak oldtimer wil hebben zitten is dit wel de manier.

Verder zalig buiten gereden, hele hordes fietsers gedag gezegd, en nog wat oldtimer motoren langs zien komen.
Echter die hadden ook allemaal de recreatie stand, dus allemaal vrolijke en blije mensen,
die elkaar vriendelijk gedag zeggen, danwel zwaaien.
Leven en laten leven werkt nog het best en vriendelijk lachen en groeten doet het ook altijd goed.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:52

Sjolvir schreef:
En wat als dat niet zo was?. Die persoon komt uit een onoverzichtelijk sitautie hard aanrijden...in het verkeer ben je fout.

Waarom heeft iedereen altijd het idee, dat als je in het bos galoppeerd je er als een bezeten dwaas in rengalop door heen crosst??
Handgalopje bestaat ook nog.
En Sjol galoppeerd overigens langzamer dan ze kan draven.
En tijdens zo'n handgalopje is commando, hooooo, meer dan genoeg om haar in de ankers te zetten.
Voor de kenners van de L en D duinen het was het brede pad dat toen nog bebost was (nu gekapt) van de roestelberg naar het zand.

Als je uit een onoverzichtelijk sitautie komt is alleen de stap verstandig. Zelfs een draf is al te hard want je kan niet zien wat om de hoek komt en jezelf en ook andere in gevaar brengen.
Dit moet je gewoon voorkomen.

Sjolvir

Re: wie is er fout?? zij of ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:36

Vandaar dat ik aanhaalde welk pad het was, kenners zullen beamen dat je daar prima kan draven en galoperen, ondanks heuvels en bochten.
Het is niet zo dat je maar 1 m voor je kon kijken (na de kaalslag is het uitzicht eindeloos ver, maar ook foei lelijk).

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:51

Sjolvir schreef:
Vandaar dat ik aanhaalde welk pad het was, kenners zullen beamen dat je daar prima kan draven en galoperen, ondanks heuvels en bochten.
Het is niet zo dat je maar 1 m voor je kon kijken (na de kaalslag is het uitzicht eindeloos ver, maar ook foei lelijk).

Klopt helemaal! Ook toen galoppeerde ik daar erg graag. Maar dat is prima te doen hoor, de bocht is vrij flauw en de heuvel niet hoog. En als je paard ook nog eens een fatsoenlijke rem heeft, dan is er niets aan de hand. Ik ben een keer vlak na die flauwe bocht op een kudde schapen gestuit die over het hele pad stonden. Geen probleem, meneer stond netjes op tijd stil :+