Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:20

lalalaaa schreef:
lala is idd niet mijn eigen naam, dit verhaal hoeft ook niet per se de hele wereld in op het moment dat iemand aan het googlen slaat. Ik ben op het moment voor 3/4 aan het werk omdat mn hoofd nog teveel een chaos is en ik loop bij een psycholoog om alles te verwerken en vooral ook om te dealen met de vraag waarom ben ik niet weg gegaan?

ik ben idd de bokker die via een derde persoon de meiden heeft gewaarschuwd, wilde het niet meteen op bokt oid gooien omdat ik nog een soort van hoopte dat ik iets niet helemaal had begrepen en dat het daardoor eenmalig zou zijn of dat B de boel in de hand kon houden en het alsnog niet vaker ging gebeuren. Ik ben dus zonder enige waarschuwing in Douz aangekomen, ik kan heel wat hebben, werk in een mannen wereld waardoor ik A waarschijnlijk te dichtbij heb laten komen waardoor het zo mis ging. ik heb geen idee, maar al liep ik er rond in een minirok of bikini dan nog is een nee een nee en daar heb je je als kerel aan te houden.

De moeite die jij genomen hebt om die meiden te waarschuwen is bewonderenswaardig. Uit ervaring weet ik dat als je zo een waarschuwing uit, je alles her beleeft... Die pijn gun ik niemand. Het feit dat je het nu semi-openbaar op nieuw gedaan hebt vind ik ontzettend dapper. Er zijn niet veel mensen die dat kunnen.

A. zat gewoon fout en hij heeft je behoorlijk gemanipuleerd. Precies de reden dat soort mensen er altijd langer en meer mee weg komen. B. heeft ook fout gehandeld door jou niet te beschermen. Een taak die ze had toen ze bewust mensen in huis haalde. Ze heeft dat na gelaten, iedereen na jou niet meer beschermd dan voor jou.

De verhalen in het andere topic hebben allen gelijke strekkingen, niet zo ver doorgevoerd. Maar de kern is gelijk. Jij hebt geen fouten gemaakt en ik hoop dat het opschrijven hier (en het helpen van iedereen hier) jou helpt om het te verwerken en je dit te realiseren. Het mag niet zo zijn dat hij nu 1000km verderop nog jou leven beïnvloed.
;( :(:)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:21

Biancaa schreef:
Juist omdat ze dit wist HP en misschien zelf (dat kunnen wij dus niet oordelen) in deze situatie zit, laat je geen meisjes meer komen lijkt mij.

Dat begrijp ik, daarom had ik in het andere topic gezet dat B. waarschijnlijk alle hoeken van Tunesië gezien krijgt door haar man.
Maar dan werdt ik beticht van 'olie op vuur gooien..!'

Met andere woorden, of ze is verschrikkelijk bang van die man, of ze wil koste wat kost dit namaak nep sprookje hoe dan ook niet opgeven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:21

kippevel, weer... en vol afschuw

julia ook jullie wil ik heel veel sterkte wensen :(:)
er zijn gewoon geen woorden voor wat jullie hebben meegemaakt, het lijkt uit één of andere horror verhaal te komen maar jullie hebben het echt meegemaakt :( |(

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:22

Lala ik wens je veel sterkte!Ook voor Julia en Baukje!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:23

Pfff Sterkte voor allemaal. Tjeeeeezzzz wat n verhaal!!

chimello

Jee, ik heb het vorige topic doorgelezen. Heftig. Beterschap Lala, wat erg dat je dit overkomen is.

pniekepnak

lieveli schreef:
Maar angst verlamd en onder angst maak je hele rare keuzes.

Helemaal waar, daar kan ik helaas ook over meepraten. Leer er van Lala, maar verwijt jezelf niets. Het was niet jouw schuld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:33

Na eerst alle 40 pagina's van het vorige topic en nu dit gelezen te hebben geef ik toch maar een reactie.
Ik ben toen ik jonger was met een vriendin half Noord-Afrika afgereisd en ook de Sahara in. Nooit alleen, altijd samen.

De verhalen komen me niet onbekend voor jammer genoeg. Prachtige landen, veel lieve mensen, maar ook héél veel enge en nare kerels.

Persoonlijk zou ik nooit mijn dochter of mezelf alleen laten met een 'vreemde' Noordafrikaanse kerel in de woestijn. Ik wéét hoe groot en donker de woestijn is (heb er 's nachts paardgereden) en er gaat zodra ze een leuke blonde westerse vrouw zien bij die kerels een knoppie om ofzo %).

Ik wil niet alle Tunesische of Noordafrikaanse mannen over 1 kam scheren, maar vóóral in Tunesie heb ik ook (bijna extreem) kwade kerels achter me aangehad zodra ik ze tegensprak of iets dergelijks, heel raar vond ik dat, ik was al eerder in zulk soort landen geweest en ik heb zelfs een Marokkaanse vriend gehad met wie ik en een vriendin half Marokko zijn doorgereisd en bij zijn familie zijn gebleven.

Nergens (Egypte, Marokko, ook de binnenlanden) was er een probleem om bijv. op een terras wat te drinken als vrouw zijnde, maar zodra wij buiten de toeristische plaatsjes in Tunesië een drankje wilden doen, moesten wij achterin de zaak achter een gordijn zitten :? want vrouwen mochten niet gezien worden.
Voor een toeristisch land als Tunesië vond ik dat vrij apart.

Ik heb best wat gereisd in mijn leven en besef, en lees ook hier en in het vorige topic, dat wij (Nederlanders, ik ook) geneigd zijn onze eigen westerse normen en waarden mee te nemen naar zo'n land en dat kán gewoon niet.
Helaas.
Veel mannen blijven westerse vrouwen toch een attractie op zich vinden en hélemaal omdat wij nogal vrij zijn, en de mening hebben "al loop ik in bikini, je blijft van me af" die mening is daar helaas niet echt bekend.

Ik zou zelf ook denken dat als zo'n man met een Nederlandse getrouwd is, dat het dan nog betrouwbaar zou zijn, maar helaas blijkt dat dus niet zo.
B. komt op mij over als een pragmatische en aanpassende persoonlijkheid, dat komt daar erg van pas, maar ze kan niet verwachten dat alle Nederlandse meisjes uit Nederland met hetzelfde idee rondlopen, waarschijnlijk boeken zij júist die reis in verband met vertrouwen.

Hier gaat het dus gewoon echt helemaal mis mee.

Het is al niet zo makkelijk om met zo'n heethoofd samen te leven maar om ook telkens in discussie te moeten gaan is helemaal een drama.

(da's echt rot, ze gaan bijna altijd meteen frontaal in de aanval - om maar even te generaliseren- en ze manipuleren dusdanig dat je je bijna rot voelt dat je ze überhaupt hebt aangesproken op hun gedrag)

B. zit in een onmogelijke positie met haar bedrijf, haar eigen man zit stiekem achter de westerse vrouwen aan, en een andere man (vanuit een andere cultuur bijv.) aantrekken om het bedrijf te runnen zal niet gaan omdat de lokale bevolking en de kamelenbegeleiders enz. daar een lange neus naar zullen trekken als die wel even komt vertellen hoe het moet.

Ik wens de TS sterkte in het verwerken van dit alles.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:33

ik heb het gevoel dat iemand een pan op mn hoofd heeft geslagen... Kan na deze laatste verhalen gewoon niks meer uitbrengen! Ik vind het echt vreselijk voor alle bokkers die hier hun negatieve ervaring hebben gedeeld. Respect!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:34

Ik kan alleen maar hopen dat deze meiden toch nog een rustige nacht tegemoet gaan en er niet wakker van liggen.
Dat doe ik wel.
Super dat jullie andere willen behoeden voor zo'n afschuwelijke ervaring!!

Anoniem

Re: Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:43

Zo nu komt dd aap uit dr mouw... Flabergasted omg sprakeloos

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:46

Ik ben volkomen sprakeloos. Meiden, bij deze wil ook ik jullie veel sterkte toewensen. Ik hoop van harte dat er bij Bedouin ogen geopend worden.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:51

Ik zie dat op de website van trailfinders de tekst bij haar tocht weg is gehaald (alleen de foto's staan er nog). Ik vraag me af of dat door dit/deze topic(s) komt, of dat dat al zo was. In ieder geval ben ik blij dat ze de tekst daar weg hebben gehaald!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:54

kaniche schreef:
Ik zie dat op de website van trailfinders de tekst bij haar tocht weg is gehaald (alleen de foto's staan er nog). Ik vraag me af of dat door dit/deze topic(s) komt, of dat dat al zo was. In ieder geval ben ik blij dat ze de tekst daar weg hebben gehaald!

Hun hyves is in ieder geval ook weg, maar ik weet niet zeker of die nu pas weg is of al langer.
En hun facebook kan ik ook niet meer vinden :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 02:23

Ik heb het andere topic al met open mond gelezen, maar dit doet me achterover slaan van verbazing. Lala, wat moet jij door een HEL zijn gegaan. De angst die je hebt moeten voelen.. Kan me heel goed voorstellen dat je hier nog steeds last van hebt. En wat dapper dat je de andere meiden hebt gewaarschuwd.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen met het verwerken van deze ervaring.

Bij het eerste topic kreeg ik al het idee dat bedouin zwaar onder de plak zit bij haar man. In een situatie die ook voor haar helemaal niet goed. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben, en daar hoop ik voor haar dan maar op. Maar mocht het zo zijn, dan hoop ik dat dit hele gebeuren ook voor haar een eye opener is.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 03:44

Onvoorstelbaar meiden en vreselijk dat jullie dit hebben mee moeten maken! Sterkte met het verwerken ervan en bedankt dat jullie het gedeeld hebben en zo hopelijk geen anderen hetzelfde mee hoeven te maken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:06

Iemand zei in het andere topic.. dit zal het topje van de ijsberg zijn, en dan is zo.

Wat een verhalen... heel veel sterkte meiden met het verwerken van dit alles.

1 ding is zeker, als jij als westerse ergens komt dan verwacht je bescherming en veiligheid en helaas is dat daar niet hoe mooi het concept ook is.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:09

tringtring_ schreef:
kaniche schreef:

Hun hyves is in ieder geval ook weg, maar ik weet niet zeker of die nu pas weg is of al langer.
En hun facebook kan ik ook niet meer vinden :)

Logisch toch? Lang niet iedereen kan op Bokt reageren en bedouin zit echt niet te wachten op nog meer negatieve publiciteit.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:56

Bah.. Nu al 2 topics met verafschuwing zitten lezen (over vooral de man van B.)

TS afschuwelijk dat je zoiets hebt moeten meemaken. Heel veel sterkte gewenst.

Ik zal mijn persoonlijke mening over B en haar "bedrijf" maar niet uiten want dat word door de modjes niet op prijs gesteld. (daarom had ik in het andere topic ook niet gereageerd) Deze is in 4 woorden te omschrijven: Hakkie Takkie Weg Zakkie

Heel veel sterkte gewenst voor alle slachtoffers van B. haar man. En ik hoop dat velen die twijfelden om bij B. Te gaan werken deze topics vinden en niet meer gaan.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:34

Hemellief Lala, ik was een van de vier die van tevoren gewaarschuwd was om heen te gaan, maar als ik me nu achteraf bedenk hoe bedouin het goed heeft zitten praten en zelfs de schuld bij jou lag, gaat mijn verstand VOLLEDIG te boven!!! Ook degene die het ons verteld heeft wat jou is overkomen heeft de volle laag gehad. Vind het echt erg wat jou is overkomen, niet te beschrijven. Heel veel sterkte gewenst.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:45

Lala, wat ben jij sterk. Ik wens je alle kracht en hoop dat je het voor jezelf een plekje kan geven.
Petje af voor je waarschuwingen en het feit dat je je verhaal zo eerlijk hier op bokt durft te vertellen.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:53

Geen woorden voor wat jou overkomen is, ik wil je heel veel sterkte wensen met het geven van een plek.

En misschien weet je het wel maar toch: het is niet jouw schuld dat je dit je overkomen is, nee is nee, en dat had hij moeten respecteren.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:59

oef.. ook ik heb alle pagina's in het andere topic gelezen.

en nu dit..
Ik wil je heel veel sterkte wensen, om het te verwerken..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:04

Pfff, wat een verhalen, heel veel sterkte allemaal.

Ik zit dit echt met kippenvel te lezen evenals de het andere topic..BRR, dit moet toch gewoon stoppen..

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:05

Jeetje Lala, wat een verhaal. Wat moet jij je vreselijk bang hebben gevoelt! Heel veel sterkte allemaal.