Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ariebren schreef:Het lijkt wel of die loonwerkers, knechten en boeren zelf, totaal geen kennis hebben van de veiligheid op de weg.
Ariebren schreef:Pas op voor de boeren en loonwerkers met die grote machines, ze hebben weer oogkleppen op.
En ook nog een waas voor de ogen.
De oogst moet binnen gehaald worden.
Ariebren schreef:Pas op voor de boeren en loonwerkers met die grote machines
Zelf had ik pas nog bijna een auto op de zijkant van de wagen geplakt zitten omdat deze het nodig vond mij nog in te halen terwijl ik mijn knipperlicht netjes aanhad en wilde gaan afslaan..._MF_ schreef:mijn paard is vrij rustig.
maar als er een trekker langs komt denderen, met zwaai lichten, en met een heel werkding dat rammelt er achter,
dan zal elk paard wel even nerveus worden.
ik wil mijn paard laten doen wat zij het leukste vind, en dat is lekker buiten rijden door de natuur.
als ik speciaal voor die paar trekkers enz. in de bak moet gaan blijven? zou dat nog eens een mooi verhaal worden.
--------
ik probeer ook zoveel mogelijk rustige route's te rijden, maar er is altijd wel wat ;p
de ene keer is het een trekker, dan een vracht wagen, dan een brommer, of zelf's zo'n stofzuiger ding...
als ik naar stal fiets, is er geen trekker of iets te bekennen.
maar als ik buiten rijd, is het in een keer masale hooi dag...
als tractor bestuurder lijkt het me dat je ook op je omgeving let met zo'n bakbeest,
en als je dan ziet dat er een paard een beetje onrustig word, kun je toch wel voor die paar meter even gas minderen?
of is dat al teveel gevraagt?
Rianneke schreef:Ariebren schreef:Pas op voor de boeren en loonwerkers met die grote machines
En op onze beurt waarschuwen wij onze zaterdaghulp en neefje van mijn vriend voor bijv. automobilisten op de weg als hun met de trekker op pad gaanZelf had ik pas nog bijna een auto op de zijkant van de wagen geplakt zitten omdat deze het nodig vond mij nog in te halen terwijl ik mijn knipperlicht netjes aanhad en wilde gaan afslaan...
Maar even iets om over na te denken... De meeste trekkers rijden rond de 50 km per uur. Hoe snel zouden de auto's voorbij komen denken jullie? Ik denk dat die die 50 km namelijk ook wel halen en daar doet niemand moeilijk over?
ikke schreef:Het punt is niet de snelheid, HET punt is de remcapaciteit van zo'n combinatie!
ikke schreef:Daarnaast is zeker 70% van de combi's feitelijk in overtreding door niet werkende of op z'n minst niet kloppende verlichting.
Rianneke schreef:ikke schreef:Het punt is niet de snelheid, HET punt is de remcapaciteit van zo'n combinatie!
Nee dit topic gaat over te hard rijdende trekkers...![]()
Remcapaciteit is ook gewoon wettelijk vastgelegt net zoals bij auto's... Alleen snappen de meeste mensen niet dat je met een combinatie van zeg 20 ton minder snel stil staat als met een autootje van 1000 kg...ikke schreef:Daarnaast is zeker 70% van de combi's feitelijk in overtreding door niet werkende of op z'n minst niet kloppende verlichting.
Je hebt het met die 70 % neem ik aan over alle weggebruikers?
ikke schreef:aan hun burgerplicht voldoen
Rianneke schreef:Zulke wagens mogen ze van mij van de weg af halen want die zijn levensgevaarlijk! Ik wil niet weten wat er gebeurt als er pakken onderweg afvallen... Wij laden alle wagens met sluitlaag. Tsjah dan staan er wel wat minder pakken op, maar het is wel veilig!
En remmen en dergelijke moeten worden bijgehouden door de mensen zelf... Eigenlijk net zoals alle aanhangers! Want bij bijv. een paardentrailer hoef je ook niet jaarlijks een akptje te doen!ikke schreef:aan hun burgerplicht voldoen
Welke burgerplicht? Als 16 jarige haal je je trekkerrijbewijs door theorie en praktijk te doen. En daarmee mag je met allelei zware combinaties de weg op. En vwb trekkers; Je hebt genoeg eisen waar een trekker en aanhangers aan moet voldoen... Maar goed net zoals alle weggebruikers in NL; je bent er wel zelf verantwoordelijk voor!!!
Marije_jiplover schreef:En wij ruiters doen zeker nooit iets fout?
Het ligt altijd aan de grote boze trekkerchauffeur?