Falona schreef:Een strandrit staat ook hoog op mijn verlanglijstje, bij voorkeur met mijn eigen paard, maar vanwege al dat soort verhalen over onverantwoorde snelheden ben ik er nog maar niet aan begonnen. Ik doe dat liever met een gecontroleerde groep waar wij zelf het tempo kunnen bepalen. Zeker omdat hubbie dan graag mee wil en hij nog niet zo ervaren is.
Ik heb jaren terug in de Dominicaanse wel eens een strandrit gemaakt. Ook met de 'bij gebrek aan beter' gympen. Waren wel hoge tot zeker halverwege de kuit die ik tot boven toe had dichtgeknoopt en met een fatsoenlijke lange spijkerbroek. De opstapplek was naast ons resort, ik heb in die weken heel wat korte broeken, rokjes en (teen) slippers voorbij zien wandelen op weg naar de paarden
Men neme een trailer, rijden 180km west en klaar ben je.
Ik denk wanneer je mammaslamma even lief vraagt dat ze best een verantwoorde strandrit met je wil maken.

Bij de manege waar ik rijd zoeken we bij een strandrit eerst een geschikte plek uit en gaan dan pas over naar rengalop. Geschikte rijkleding is verplicht, wel zo veilig.

En dan is de lol er natuurlijk wel af. Ik vind de groepen en de niveauverschillen vaak ook véél te groot.
) deze niet echt meer kunnen houden... & Dat de leiding gevende geen moeite doet om ze in te houden omdat het teveel werk is & de paarden hun gang maar laat gaan...