Saars schreef:Ik word zo ontzettend boos van deze reacties!
TS kan duidelijk goed met haar paard om en rijdt graag buiten, prima toch?
Mijn verzorgpaard heeft al 3 keer precies hetzelfde gedaan. Bij hem weet ik wel de reden. Hij doet het als hij in paniek is en niet op mij kan rekenen. Dan is het inderdaad mijn schuld en moet ik het voorzien.
De andere reden kwam ik pas achter nadat het gebeurde. Ik was samen met een vriendin gaan wandelen en zij zou teruggaan naar de manege en ik naar mijn eigen stal. Eventjes ging dat goed tot mijn paard besloot in volle galop, schuin over een veld, daarna scheurend over de baan, de andere kant op te gaan. Ik heb letterlijk aan de teugels gehangen. Met twee handen proberen omstellen. Niets lukte.
En ik zou het niemand toewensen om zoiets mee te maken, want ik was nog nooit zo bang geweest. Ik scheurde rakelings langs een auto op een paard waar ik niets, helemaal niets, tegen kon beginnen, terwijl we normaal echt een team zijn (maar blijkbaar zijn we dat volgens de bokkers niet omdat dit is gebeurd.) Bij hem komt het door zijn verlatingsangst. Dat weet ik nu, achteraf. Dus ik let wel op. Maar ik stop toch niet met wandelen? Wat moet ik dan nog doen met mijn paard?
Ik word érg boos van de reacties dat je het als je meer ervaren bent, ziet aankomen want dat is echt NIET zo. Het komt volledig uit het niets! Ik was rustig aan het stappen en ineens draait hij zich om en spurt weg, daar kan je helemaal niets aan doen! Het ene moment stap je rustig en ontspannen, het andere moment lig je er bijna af!
De one-reinstop of iets anders heeft in die situatie ook géén nut!
Ik word nog het meeste boos van de mensen die zeggen dat TS haar paard niet zou hebben opgevoed? Hoe hebben jullie in godsnaam het recht om zoiets te zeggen!
Schamen jullie je dan niet?
Nu voelt TS haar alleen maar slecht en gelooft ze niet meer in wat ze doet met het paard, terwijl het alle andere keren perfect is gegaan en ze heel goede begeleiding moet hebben gehad, af te leiden uit haar kennis! TS: Ik leid uit jouw verhaal wél af dat jij je paard perfect hebt opgeleid! Het is heel normaal dat je nu wanhopig bent omdat je geen idee hebt wat de oorzaak van dit gedrag kan zijn. En is er iemand hier die het wel weet? Die wel de moeite heeft genomen om meer over de omstandigheden te weten te komen voor ze TS veroordelen? NEE! Jullie zitten allemaal achter je computer TS te kleineren in plaats van te helpen! Proficiat!
TS, het spijt me dat ik je niet met je probleem kan helpen. Ik weet de reden en ga dus of helemaal alleen, of met iemand erbij die niet van mijn zijde wijkt tot ik terug op stal ben. Zo gaat het prima. Hij probeert het af en toe nog omdat hij mijn onzekerheid voelt, want ik ben nog steeds bang. Maar ik heb het hele verhaal aan de vriendin die met mij buitenrijdt verteld, en zij helpt me om kalm te blijven. En zo bouw ik het weer op...
Ik weet niet wat de Belgische wet zegt, maar de Nederlandse wet EIST(!!!) dat je een geleid rij- of trekdier ten alle tijden onder controle hebt!!!!
Theoretisch zou de AVP-maatschappij zelfs kunnen besluiten dat de door TS aangerichte schade (deels) op haar ouders wordt verhaald omdat zij een kind alleen op pad sturen dat blijkbaar niet haar rijdier onder controle heeft!!!! TS pleegt gewoon een strafbaar feit!
En dan durft jij te beweren dat TS d'r paard in de hand heeft??? Waar baseer je dat op??
.......
)
)