Ik ga op buitenrit en neem mee...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Ik ga op buitenrit en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:41

ik neem buiten paard etc. alleen mn telefoon mee, een strotouwtje en mn ruitermes (soort zakmes, zit een hoevenkrabber in, mes etc):)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:04

Ik heb een klein tasje voor mijn zadel (ja duh, ik maak ze zelf he) en daar zit een hoevenkrabber, touwtje, zakdoekjes, paar snoepjes, en standaard zit er ook zo'n cheapo poncho in.
Ohja en een flesje water! :)
Hier hangt ook een labeltje aan met mijn naam, tel.nr en de naam van stal, en hun tel.nr. :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:12

hier gaat alleen mn telefoontje mee

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:17

Dabo schreef:
Ik heb een klein tasje voor mijn zadel (ja duh, ik maak ze zelf he) en daar zit een hoevenkrabber, touwtje, zakdoekjes, paar snoepjes, en standaard zit er ook zo'n cheapo poncho in.
Ohja en een flesje water! :)
Hier hangt ook een labeltje aan met mijn naam, tel.nr en de naam van stal, en hun tel.nr. :)

Dat laatste vind ik ook wel handig... miss eentje in mn zak stoppen ofzo.. stel telefoon gaat kapot en ik lig daar!! zo ook idd aan t zadel voor als ze het paard ergens vinden. Nu ga ik er natuurlijk van uit dat dit niet gebeurt maar je weet t nooit

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:20

Tijdens doordeweekse ritten heb ik alleen mijn telefoon mee. Verder hangt de vergunning standaard aan het zadel. Mocht ik langer weggaan, dan neem ik wat geld mee voor de pauze onderweg.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:45

Ik heb standaard mijn kenteken en gegevens aan het zadel hangen. Ook als we in NL gaan rijden.
Verder alleen een ruiterzakmes en wat geld voor de lunch ofzo. En natuurlijk telefoon.
Eigenlijk zoals hierboven :)

Mijn teugels zijn losknipbaar als lang touw.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:48

Kleine ritten; wat geld en telefoon.

Langere ritten; kaart, telefoon, oud ID bewijs, geld, water, wcpapier of zakdoekje (ik moet altijd...)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:52

Standaard ritten: telefoon, als ik het niet vergeet hoevenkrabber en zakmes en that's it.
Bij langere ritten gaan er afhankelijk van wat voor soort rit, ook nog een routekaart, drinken, snoepjes, etc mee. Oja en de fotocamera gaat op veel ritten ook mee.
ID heb ik eigenlijk nooit bij me, ik heb mijn portemonnee nl bijna nooit bij me op mijn paard en dat ding los in een broekzak stoppen is vragen om kapot gaan, mi.

Ik neem telefoon en hoevenkrabber in de zakken van mijn rijbroek mee, of als ik ook een jas bij me heb, dan gebruik ik die zakken ook.
Gaat er meer mee, dan gebruik ik een zadeltasje.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:00

telefoonen ID kaart... ja en mn cap/zweepje natuurlijk... en mn pony niet te vergeten!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:11

Telefoon, id kaart, mapje van Duitsland, kentekenplaatje, zadeltassen, lange regenjas, drinken, lekkers voor paarden, strotouwen, pakje zakdoekjes en dat was het. Van mijn teugels kan ik mijn paard ergens vastbinden onderweg en ik hoef geen bit uit te doen omdat ik zonder bit rij.

Voor de mensen die het kentekenplaatje nog nooit gezien hebben:
Afbeelding

Onze lange ritten outfit:
Afbeelding

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:13

Owja, als ik een eige paard had, zou ik zo'n klein lebeltjje aan het hoofdstel maken, met mijn telefoon nummer, stel voor je bent op buitenrit, je valt eraf, pony rent door. Ja daagg pony. En mij valt op dat mensen toch echt eert naar het hoofd en hoofdstel kijken,. Owja en een hoevenkrabber

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:27

Ik kom niet verder dan een telefoon en een id kaart.
Wil eigenlijk nog een hangertje hebben voor het paard. Mocht die ooit weglopen zonder mij.

Zon'n zadeldek met vakje is heel mooi, maar als je daar alles in doet en je paard peert er tussenuit heb je niks meer.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:30

Telefoon en sigaretten.
Bij warm weer ook nog een waterflesje.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:36

Ik heb op kleine ritjes alleen telefoon, hoevenkrabber en gps horloge bij (ik registreer iedere rit)
Bij de langere ritten daarbij nog een camera, , halstertouw, indien nodig kaart van de omgeving, een tussendoortje voor allebei en wat geld voor als we pauze houden. Indien het heel warm is een bidon met water en een klein flesje vliegenspul.

nikkialex schreef:
Owja, als ik een eige paard had, zou ik zo'n klein lebeltjje aan het hoofdstel maken, met mijn telefoon nummer, stel voor je bent op buitenrit, je valt eraf, pony rent door. Ja daagg pony. En mij valt op dat mensen toch echt eert naar het hoofd en hoofdstel kijken,. Owja en een hoevenkrabber

Dit kun je beter aan je zadel hangen.
Als je paard er vandoor gaat in het bos en hij blijft achter takken hangen waardoor hij het hoofdstel aftrekt heb je daar nog niks aan ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:50

In principe moet je gewoon niet gescheiden raken van je paard. :P
Maarre, label aan het zadel is ook niet ideaal, ook een zadel kan wel eens eraf komen door omstandigheden. Als je zeker wil weten dat de label altijd bij je paard blijft kun je hem in een vlechtje in de manen hangen. Wel zorgen dat het een opvallend labeltje is, zodat mensen het zien.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:01

moet je in nederland ook een kenteken hebben?
en voor een doordeweekserit neem ik alleen maar mijn mobiel mee. en meestal zit er in mijn jaszak een een strotouwtje. ik ben altijd te lui om de strotouwtjes van het hooi weg te gooien :o

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:02

Hier gaat ook alleen mn mobiel mee..

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:17

oke ik neem mee:

halstertouw
halster
geld
telefoon
drinken
zakje zemelen (anders drinkt hij niet bij onze pitstop haha := )
Vervoeren in zadeltas

al mijn buitenritten zijn minimaal 20 km dus dit is mijn standaard bepakking ;)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:59

Rumpleteaser schreef:
Zelf doe ik ook nog wel eens een sleutelring met zo'n ID-plaatje aan mijn zadel als ik op pad ga.
Daar staat mijn telefoonnummer op, het nummer van stal en het nummer van mijn vriend.
Mocht er iets ernstigs gebeuren en mocht mijn paard daardoor wegrennen, dan kan er in ieder geval contact met ons worden gelegd.
Mijn paard is super buiten, maar je weet immers maar nooit.

Dat vind ik wel een slimme! Dat ga ik ook doen, simpel naamkaartje met telefoonnr. en naam. hoe beter voorbereid des te kleiner de kans dat je wat overkomt! (net als met paraplu's, net als ik m vergeet gaat het regenen!)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:15

Dat hangt voor hoe lang ik weg ga.
Als ik van op de wei vertrek neem ik enkel mijn gsm mee. Als we ergens heen gaan om een hele dag te wandelen gaan de zadeltassen mee met daarin water, eten, portefeuille, hoevenkrabber, eventueel vliegenroller, zo nodig een kaart en een jas.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:24

Ik heb niks bijzonder ofzo:
zadel
borstuig
hoofdstel
peesbeschermers
cap
laarzen
springzweepje voor het geval dat...
gsm
en crossen maar!!!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:42

dieuwertje_ schreef:
moet je in nederland ook een kenteken hebben?
en voor een doordeweekserit neem ik alleen maar mijn mobiel mee. en meestal zit er in mijn jaszak een een strotouwtje. ik ben altijd te lui om de strotouwtjes van het hooi weg te gooien :o

Alleen Duitsland :)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:39

Meestal neem ik gewoon mijn gsm en soms fotocamera mee. Voor de rest eigenlijk niets := (buiten paard natuurlijk én cape!)

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:02

Een telefoon en een camera!

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:05

Telefoon, touw en mes...
En bij lange ritten drinken, eventueel vliegenspul en kaart (niet dat dat helpt want ik verdwaal toch wel), portemonnee en dan het halster onder het hoofdstel.