Trektocht naar Luxemburg, alleen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 17:39

Hej iedereen!
Helaas zijn we de 2e dag gestopt. De eerste dag is heel vlot verlopen, dikke 50km gedaan, paardje gedouchet en verzorgd en op stal gezet, ik ondertussen gaan zwemmen, dan heeft ze nog een tijdje op de wei gestaan, 's nachts op de stal terug, 's ochtends weer eventjes op de wei om haar benen te strekken en dan vertrokken voor de 2e etappe die een 25 km zou duren...
Helaas zijn we maar 10km ver geraakt toen ze koliek kreeg :(:) . Direct DA erbij geroepen en nu is alles terug in orde met haar (na in het totaal 3 pijnstillers, 2x 5l parrafine en AB) .. Is het van de stress? Te koud water? Het kan vanalles zijn.. Ze heeft gewoon haar gewone voer doorgekregen (hadden we op voorhand naar daar gebracht) dus dat kunnen we toch al uitsluiten. Ze heeft nog maar 1x koliek gehad op de 7 jaar dat ik ze had.
We zijn dan met de camion naar onze volgende overnachtingsplaats gegaan (dat schudden zou goed zijn voor de koliek) en dan is 's avonds de DA nog langsgeweest om te kijken of we eventueel verder konden. Haar algemene conditie was goed, super zelfs maar haar darmen waren nog steeds verplaatst. Dan is mijn moeder ze de volgende dag maar komen halen met de trailer om ze naar huis te brengen...

Hier wat fotootjes:

Afbeelding
Dag 1 tijdens de pauze

Afbeelding
Bijna aan onze eerste stop :)

Afbeelding
Dag 2 's ochtends. Ze was vies aan het kijken naar alle kindjes die daar rond liepen en geweldig veel kabaal aan het maken waren (er was een ponykampje begonnen net)

Afbeelding
Ergens onderweg

Afbeelding
De Maas over

Afbeelding
Dag 2, 's avonds op de DA wachten... Zo ziek ziet ze er niet uit hé :p

Afbeelding
En hier staan we nog is te wachten, op mijn moeder deze keer :D

Ik denk trouwens dat ik er sowieso zou mee zijn gekapt want de temperaturen van afgelopen week waren echt niet aangenaam! Of ik zou altijd om 6uur 's ochtends vertrokken zijn zodat ik er voor de middag zou zijn :) Ach jah..

wreckh

Re: Trektocht naar Luxemburg, alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:09

Wat jammer dat het zo liep! Wel erg leuke foto's. Is je paard weer helemaal opgeknapt?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:38

Wat balen dat je zo moest stoppen. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 21:19

Jaja, ze is er weer helemaal bovenop! Helaas heb ik herexamens dus kan niet meer elke dag rijden :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:17

Fijn dat ze weer is opgeknapt. Misschien doe je het volgend jaar nog eens, dan heb ik een aantal tips voor je: niet teveel km's per dag, ga vroeger in de zomer, dan zijn de ochtenden nog koel, vroeg opstaan en een ruime pauze in de middag nemen, dan is het overdag ook niet zo bloedheet.
Veel succes met je examens.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:36

Nou hoop dat je het een andere keer nog kan proberen, ging echt super leuk geweest zijn meis! Jammer dat ze koliek kreeg maar natuurlijk niks aan te doen.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:09

Wat een teleurstelling zal dat voor je zijn geweest zeg.. Was je zo goed voorbereid, gooit zoiets roet in het eten. Heel jammer! Maar het belangrijkste is wel dat ze goed is hersteld, en dat is ze gelukkig :)
Misschien dit najaar nog een keer?

Succes met je tentamens!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 14:59

Als ik verder ging met dit weer was het sowieso om 6uur vertrekken en ind van half 12 tot 3 ofzo pauze :) .
Ik heb eind september nog een weekje vrij, misschien dat ik dan gewoon ga vertrekken met wat adressen van maneges of andere eventuele overnachtingsplaatsen en anders ga aanbellen bij wat boeren :D maar ga mezelf geen doel opleggen dan maar gewoon wat gezellig ronddabberen..
Teleurstelling viel wel mee, was eerder enorm bezorgd om haar!

Niekje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:46

Hey, balen zeg! dat je de 2e dag alweer moest stoppen!
Maar ik vind wel dat je erg leuke foto's hebt..
Alleen wel een beetje jammer dat je je zo goed had voorbereid en dat je er maar 1 dag van hebt genoten.