Hoever ga je met je paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:20

haffylover schreef:
Betreft dat je niks te zoeken heb in speel tuintjes en dergelijk ben ik het niet helemaal eens. Als je niks kapot mjaakt of dergelijk en niemand heeft er last van.

Denk trouwens dat de klachten eerder over het feit paarden mest gaan dan over het gene dar jij door dat parkje rijd altans dat is mijn ervaring.

Maar dat is dus het punt, je kunt niet garanderen dat je paard/pony daar wat laat vallen of zelfs even de sluizen openzet. Het is gewoon niet correct om dieren in een kinderspeeltuin te laten juist vanwege het risico dat ze er hun behoefte doen. Je krijgt het niet schoon, of heb jij altijd een mestvork en een watertank bij je om de boel op te ruimen en na te spoelen?
Daarnaast kunnen hoeven toch ook wel wat kapottrappen, het zijn meestal al niet de strakste grasmatten, dus je trapt er met een hoef gemakkelijker gaten in.

haffylover schreef:
um trouwens telt achtervolgd worde door everzwijne ook mee als uitdaging?

Achtervolgd? Hier gaan ze meestal voor ons op de loop of passeren dwars voor je langs ;)

haffylover

Re: Hoever ga je met je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:33

hahah nou bij mij niet hahahaha hij vond me paard leuk dnek ik ofzo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:36

haffylover schreef:
hahah nou bij mij niet hahahaha hij vond me paard leuk dnek ik ofzo

Of zag er een buitenkansje van een lekker hapje in........

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:42

hahaha ja eikeltjes met zuurvlees:P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:45

Heb nu geen vast paard meer om te rijden, maar met 1 van mijn verzorgpaarden reed ik wel eens onder waslijntjes door die in de tuin hingen, tussen paaltjes door zigzaggen, tussen hekjes door dat soort dingen. Vond ik altijd erg leuk, paard ook wel maar het moest niet te spannend worden :D
Trapjes ed lijkt me ook leuk om te proberen! Maar natuurlijk niet zomaar, alleen als het paard een goede balans heeft, het er niet druk is, ik het paard vertrouw en het trapje geschikt is.. :j

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:05

Wat dacht je van (als je een niet al te zware/grote paard/pony hebt) in de lift van een flat en dan over de gallerij lopen ( deed me vader vroeger regelmatig , zo'n 40 jaar geleden) . Ik ben er zelf niet zo van , houd me pony's/ paarden liever heel

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:06

Tanken en dan een ijsje halen...
Naar de supermarkt...
Euh de stort over!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:50

Ik heb het zelf al niet zo op liften, dus laat staan met een paard brr. Zo zie ik er ook heel erg tegenop om met paard met het pontje de rivier over te steken :o Maar ooit wil ik dat nog wel eens doen.

Ik ben ook erg creatief met wat ik tegenkom onderweg, zoek situaties dan ook wel bewust op maar moet wel veilig en verantwoord blijven :j

Apple schreef:
Te paard de jaarlijkse enting halen bij de Dierenarts (scheelt weer voorrijkosten)

Hmmz hier scheelt dat dus niets helaas, ook wel eens geprobeerd dus :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:47

Met paard over de pont
Met paard over kermis, en onder de luifel een suikerspin halen
Mee in carnavalsoptocht
Jongens met vuurwerk onder echoende brug, en daar onderdoor moeten....
langs en over het spoor. (incl. treinen...)
Ambulances met toeters en bellen
Jonge honden kennis laten maken (Op hondenclub....)
Onder plastic tunneltjes door... (Horse -agility)
motorcross baan op en over incl. zelf ff crossen (Geen motors daar toen)
Over de dijk: bijna dagelijks
Dijkje op en af
hekjes door
tussen koeien (Paard denkt geloof ik dat ik een cowgirl ben, vond het geweldig, de mafketel)
In het stadsverkeer rijden, incl. lijnbussen etc....
Pony thuis in de gang.....
natuurlijke hindernisjes buiten
het water in (zelf nat tot over mn cap, meneer vond het liek en maaide nogal met zijn voorbenen...)
Galopperen door grote plassen (uiteraard met veilige bodem)
Marathon waterbak te paard
ff bij de dierenwinkel een koekje halen.... (Gratis, mensen vonden het erg leuk...)
Te paard jaarlijkse enting halen
Op groot evenement door promodorp
Naast speakers staan om wedstrijd te kunnen volgen

En vast nog wel van dat soort fratsen....

Nu denkt natuurlijk iedereen dat ik een jaar of 16 ben, met veel lef en weinig oog voor gevaar...

Nope, 32, en nog altijd heel veel lol met mn knol....

Overigens gaat de veiligheid van mijn paard en mezelf wel boven alles, ik schat eerst in of iets te doen is....

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:20

Boodschappen doen bij de lokale groenteboer?

Heb 1 keer met een vriendin en onze 2 verzorgpaarden naar de Jumbo gereden, voor wat lekkers te halen, we zouden namelijk gaan picknicken, maar halverwege de rit erachter gekomen dat we onze picknick spullen nog bij stal hadden liggen:D oeps!