Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij aangifte doen?

Ik zou wel aangifte doen.
385 (93%)
Ik zou geen aangifte doen.
26 (6%)

Totaal aantal stemmen: 411

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:42

nicky_rilana schreef:
dat mag wel, of tenminste: als er een inbreker in je huis is mag je die zo lang slaan tot hij uit je huis is, en als hij nog een laptop van jou heeft, mag je hem nog net zo lang slaan tot jij die laptop in bezit hebt. dit is allemaal pas veranderd.

Ja maar als hij die laptop dan nog niet terug geeft mag je hem niet met je auto achterna rijden en een duw geven.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:43

NatasjavE schreef:
Ik zou zeker aangifte doen. Natuurlijk waren jullie op een plek waar jullie niet mochten zijn maar dat kan ook een andere manier gebracht worden. Ze mag niet voor eigen rechter spelen en daarbij een ander in gevaar brengen.

Dat klopt inderdaad.
Het is verder goed afgelopen allemaal, dus daarom twijfelde ik over de aangifte.
Maar het had makkelijk anders kunnen aflopen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:44

NatasjavE schreef:
nicky_rilana schreef:
dat mag wel, of tenminste: als er een inbreker in je huis is mag je die zo lang slaan tot hij uit je huis is, en als hij nog een laptop van jou heeft, mag je hem nog net zo lang slaan tot jij die laptop in bezit hebt. dit is allemaal pas veranderd.

Ja maar als hij die laptop dan nog niet terug geeft mag je hem niet met je auto achterna rijden en een duw geven.

Dan moet jij eens opletten! ;)

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:45

Aangifte doen... Dit valt minstens onder poging zware mishandeling of je kan zelfs poging doodslag proberen...
Ze hoeft gewoon niet tegen je aan te rijden, stel dat er nu wel wat was gebeurd?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:45

En waarom moet ik opletten funnyhorses?...je mag je auto niet als wapen gebruiken...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:47

Annickkii schreef:
Bericht hierboven was een quote, laatste twee zinnen zelf erbij gezet.
Maar anyway, denk dat je met aangifte veel verder van huis bent omdat je ook nog op priveterrein van een ander reed dus zelf ook een overtreding hebt begaan. Niet dat ik absoluut mee eens ben wat die vrouw gedaan heeft, kan echt niet en zou haar daar zeker op aan spreken en uitleggen dat jullie daar reden omdat jullie dachten dat het mocht. En ja dan ook zeker zeggen dat ze dat echt niet kan maken om een paard aan te rijden. Mocht ze dan nog over de rooie gaan zou ik denk ik wel aangifte doen.

Dat heeft diegene gezegd, die 's avonds de politie belde.
Dat wij op verboden terrein reden, wat natuurlijk ook niet mag.
Als we dan alsnog een boete daarvoor moeten betalen, wil ik best.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:49

Wat wil je bereiken met aangifte doen..... mentaliteit van deze vrouw is een kort lontje , ik zou met haar in de anonimiteit blijven.....je weet niet wat je losmaakt, de volgende keer inderdaad goed overdenken of het slim is om daar weer te gaan paardrijden , it s all in the game.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:49

Zeker doen! Mede om je vriendin te ondersteunen, had jij ook gewaardeerd als het jouw paard was dat zo idioot was aangereden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:52

ceesje schreef:
Wat wil je bereiken met aangifte doen..... mentaliteit van deze vrouw is een kort lontje , ik zou met haar in de anonimiteit blijven.....je weet niet wat je losmaakt, de volgende keer inderdaad goed overdenken of het slim is om daar weer te gaan paardrijden , it s all in the game.

Ik ga daar echt nooooooit meer langs!
Dat was dus waarover ik zelf twijfelde, daar zeg je het precies.
En ook omdat mijn paard niet geraakt is.
Maar je kunt je natuurlijk wel bedreigd voelen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 06-11-11 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:52

ceesje schreef:

Wat wil je ermee bereiken? Dat ze het uit haar zotte kop laat om het in de toekomst nog een keer te doen met wie weet andere gevolgen.

Al ben je op haar terrein geweest wat niet mag, op deze manier mag ze dit niet zelf oplossen. Wat een achterlijke actie. Ik zou absoluut aangifte doen, ook al heeft mijn paard niks opgelopen. Hoe halen mensen het in hun hoofd zeg...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:54

NatasjavE schreef:
En waarom moet ik opletten funnyhorses?...je mag je auto niet als wapen gebruiken...

Tja je mag ook geen laptop jatten of inbreken. ;)
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. <<)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:00

funnyhorses schreef:
NatasjavE schreef:

Uiteraard mag dat niet. Alleen is het in Nederland zo dat je geen eigen rechter mag spelen. Je mag jezelf verdedigen maar je mag niet oneveredig veel geweld gebruiken. Dus nogmaals..je mag niet voor eigen rechter spelen. Die regelgeveing is er om dit soort dingen uit te bannen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:03

funnyhorses schreef:

Een laptop stelen veroorzaakt geen lichamelijk letsel.
Iemand met een wapen aanvallen wel...
En dan mag jij raden wat het zwaarste door weegt?

Ik blijf erbij.
Iemand die dreigt met een wapen en het ook nog gebruikt, behoort daar op z'n minst voor terecht gewezen te worden.
Ook al zijn jullie niet gewond.
En of dat wapen nu een mes, pistool of een auto is, maakt niet uit.
Het getuigt dat die vrouw bereid is om andere mensen te proberen verwonden. En als ze er mee weg komt, wie weet doet ze het nog eens opnieuw bij iemand anders?

Als iemand je met een mes of pistool bedreigt doe je toch ook gewoon aangifte?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:06

Wel als je je er een breuk voor moet werken. >;)
Kom nou je mag dus wél eigen rechter spelen als je ongevraagd bij iemand binnen stapt? _-:(
Nee aan die omgekeerde sh i t doe ik niet mee,kom je hier als inbreker binnen dan ga je in je blootje met een zere kont weer naar buiten hoor ~~}> (effe netjes in Boktterm gesproken O:) )

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:08

ook al reed je in haar tuin! dan nog hoeft ze niet de auto in te stappen en een paard aan te rijden,

kijk schelden en kwaad worden alla.. (kan ook op nettere manier maar goed als je ruiter nummer zoveel bent die daar rijd) maar erna nog in de auto stappen en moedwillig aanrijden gaat te ver..

ik ben benieuwd wat ze doet als iemand perongelijk haar aanstoot... gaat ze die ook aanrijden of neerslaan..
kinderen die er belletje trekken..

aangifte doen! leert ze misschien om na een curcus woede beheersing te gaan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 22:09

funnyhorses schreef:
Kom nou je mag dus wél eigen rechter spelen als je ongevraagd bij iemand binnen stapt? _-:(
Nee aan die omgekeerde sh i t doe ik niet mee,kom je hier als inbreker binnen dan ga je in je blootje met een zere kont weer naar buiten hoor ~~}> (effe netjes in Boktterm gesproken O:) )

Ik begrijp je punt heel goed.
Als ik hier in huis een inbreker zou snappen, en ik had de mogelijkheid en het lef om hem te stoppen, zou ik het ook doen.
Maar wij waren niet aan het stelen of zoiets.
We dachten zelfs, dat we daar wel mochten rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:10

mika11 schreef:
Annickkii schreef:
Bericht hierboven was een quote, laatste twee zinnen zelf erbij gezet.
Maar anyway, denk dat je met aangifte veel verder van huis bent omdat je ook nog op priveterrein van een ander reed dus zelf ook een overtreding hebt begaan. Niet dat ik absoluut mee eens ben wat die vrouw gedaan heeft, kan echt niet en zou haar daar zeker op aan spreken en uitleggen dat jullie daar reden omdat jullie dachten dat het mocht. En ja dan ook zeker zeggen dat ze dat echt niet kan maken om een paard aan te rijden. Mocht ze dan nog over de rooie gaan zou ik denk ik wel aangifte doen.

Dat heeft diegene gezegd, die 's avonds de politie belde.
Dat wij op verboden terrein reden, wat natuurlijk ook niet mag.
Als we dan alsnog een boete daarvoor moeten betalen, wil ik best.

Oké, dan zou ik denk ik ook wel aangifte doen, beseffen je wel dat sommige mensen echtziek ik hun hoofd zijn en dat aangifte doen soms rare gevolgen heeft. Heb zelf dat een keer gedaan aangifte (in een hele andere situatie als met een paard) maar die kerel draaide daarna helemaal door en ben echt best bang geweest. En uiteindelijk doet politie er bijna niks mee, tenminste bij mij niet...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:11

ceesje schreef:

dan nog akn die vrouw dat vriendelijk vragen.. of al scheldend maar je pakt toch niet zomaar de auto en gaat iemand aanrijden..

als je daar met je kinderwagen loopt.. mag ze dan met de auto daar ook tegen aan gaan rijden..

of met je hond.. of met je kind aan de hand...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:13

funnyhorses schreef:

Nee ook niet als je jezelf een breuk voor moet werken. Je mag iemand alleen te lijf gaan als deze persoon jouw te lijf gaat. (en dan mag er nog geen oneveredig geweld gebruikt worden)

De rechter zal in de prakrijk (misschien??)niet zo moeilijk doen als jij iemand een klap voor z'n canus geeft omddat hij ongevraagd om 2.35 uur in de nacht in je slaapkamer staat. Maar als jij iemand bedreigd met een wapen om je eigen laptop terug te krijgen dan ga jij ook voor een goede.

De rede die hieraan ten grondslag ligt is dat er wel bewezen dient te worden dat de verdachte echt wel in de fout is gegaan.

Anders kan ik wel beweren dat mijn schoonmoeder, die ik niet, moet mijn laptop aan het stelen was...

Dus...mag niet...eigen rechter spelen..

blingpiggy

Re: Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:33

Ik zou ook aangifte doen. Sowieso uit principe (is dat wijf helemaal gestoord?! :( ) maar ook om je vriendin te steunen in haar aangifte. Lijkt me dat 2 mensen in een aangifte sterker staan dan 1? (maar ik heb geen verstand van strafrecht)

Wie bedoel je met ''de eigenaar''? Eigenaar van het vakantiehuisje?
Neem aan dat die ook wel zou willen weten wat voor asiociaal tuig er in zijn huisje zit?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 22:43

blingpiggy schreef:
Ik zou ook aangifte doen. Sowieso uit principe (is dat wijf helemaal gestoord?! :( ) maar ook om je vriendin te steunen in haar aangifte. Lijkt me dat 2 mensen in een aangifte sterker staan dan 1? (maar ik heb geen verstand van strafrecht)

Wie bedoel je met ''de eigenaar''? Eigenaar van het vakantiehuisje?
Neem aan dat die ook wel zou willen weten wat voor asiociaal tuig er in zijn huisje zit?

We dachten zelf dat het de eigenaresse van het vakantie huisje was.
Dus geen vakantieganger.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:43

mika11 schreef:
Wij stapten maar door, want we waren al dichbij het ruiterpad.

Even later horen we over het bospad een auto met slippende banden achter ons aan komen.
Dat was dus diezelfde vrouw weer, in een jeep.
Zij reed zo tegen het achterste paard op.

Als ik dit goed lees.. werd je dus aangereden terwijl je al op het ruiterpad zat?
Toen je nml doorstapte was je er al bijna, dus tegen de tijd dat die vrouw in haar auto zat en jullie had ingehaald zat je dus op het ruiterpad . Klopt dit?
Want dan maakt het nml helemaal niet uit of jullie je even daarvoor op een verboden stukje terrein bevonden. Dan ben je nml aangereden op een pad waar jullie wel thuishoren, maar waar auto's waarschijnlijk NIET mogen komen.

Of het nu wel of niet om de eigenaresse van het huisje gaat is totaal niet relevant in deze situatie.

AdnerB

Re: Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:45

ik zou zeker aangifte doen,ookal zijn jullie fout deze mevrouw is nog meer fout door zomaar een dier+persoon aan te rijden!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 22:46

Ahkal Teke,
Dat weet ik niet zeker.
Tussen dat eigen pad, en het ruiterpad, zit nog een stukje bos.
Ik weet niet of dat ook bij haar hoort, of gewoon bij het bos.
Als het bij het bos hoorde, maar nog niet op het ruiterpad, mochten we er dus allemaal niet komen.
Wij niet te paard, en zij niet in de auto.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:48

mika11 schreef:
Ahkal Teke,
Dat weet ik niet zeker.
Tussen dat eigen pad, en het ruiterpad, zit nog een stukje bos.
Ik weet niet of dat ook bij haar hoort, of gewoon bij het bos.
Als het bij het bos hoorde, maar nog niet op het ruiterpad, mochten we er dus allemaal niet komen.
Wij niet te paard, en zij niet in de auto.

misschien is dat even vestandig om te vragen waar dat stuk je bos bij hoorde?