Ik hoop met mn jonge merrie wel met de honden op pad te kunnen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kuggur schreef:Milan_lover schreef:Ik ga het gewoon proberen denk ik! Lange riem mee, die ik aan mijn zadel kan clippen
Niet doen.
Je zegt dat je hond goed onder commando staat , dat is voldoende. En als je al een lijn wilt gebruiken, in je hand houden, niet ergens aan vast clippen.
Hij krijgt al kans om te ontglippen als iemand de riem wat te strak houdt

Wie weet in de toekomst, het lijkt me echt ontzettend leuk!
. Voordeeltje is misschien dat onze hond, niet direct in andere honden geinterresseerd is, dat geeft gelukkig nooit problemen dus.
) een tinkertank en een kruising chihuahua = geen goede combinatie
pipo schreef:Dat is zo lastig "inhalen"en laten vieren. Tenminste vind ik. Dat is dus de reden dat ik zo'n elastieke halsverlenger gebruik. Die klik ik vast aan het zadel en aan de hond . Mocht mijn paard wegspringen of iets (geeurd haast nooit hoor) dan kan mijn hond altijd weg doordat t uitrekt.
uggy schreef:wie doet dit allemaal ,
ik ga het vandaag voor het eerst doen .....
lijkt me geweldig
) dus heeft geen aandacht voor andere (klierende) honden, als die echt komen lastigvallen worden ze door haar weggeblaft, ideaal dus voor paard en mij want soms komen ze uit alle hoeken en gaten. Paard vindt het duidelijk ook gezellig en lijkt met frisse buien wat minder "schrikkerig". Voel me altijd heel rijk als ik zo rij