Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faily

Re: Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 23:00

Pluizebolpum, helemaal mee eens! Dat is nou precies wat ik bedoelde met het toppic!
Dank

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:03

Ik ga ook wel eens geregeld alleen naar buiten. Nog geen ongewenste persoon tegengekomen. Alleen mensen (wandelen of fietsen) die vriendelijk hallo zeggen :)

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:09

een paard is groter en snellrr. je hebt altijd een zweep bij je en je mobieltje. wat kan er nu gebeuren?

ach ja, er hoeft er maar 1 zo gek te zojn..
brrr.. ik wil er gewoon niet aan denken
vorig jaar in de winter was er ook al eeb meisje van dr fiets af gesleurd, ontvoerd en verkracht.. op dezelfde weg waar ik altijd naar school toe ga is ze gepakt. twas een oid klasgenootje van me.. moet er niet aan denken wat voor angst zij jeeft gevoeld. maar gelukkig gaat het nu goed met haar :)

maar met et paard ben je wel sneller als op de fiets..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:14

Ilse_123 schreef:
je bent toch wel sneller op een paard :+

Sneller dan een Engerd met een crossmotor? :Y)

Het enige lijk dat ik ooit in het bos heb gevonden was niet veroorzaakt door een Enge Man maar door een hartstilstand, en toen ik het vond zat ik naast mijn stalgenoot in de auto. Dus het risico dat je een lijk tegenkomt is vele malen groter wanneer je met de trailer op pad bent dan wanneer je een ritje aan het maken bent :P Overigens neem ik wanneer ik buiten rijd een niet te lange zweep mee, kun je beter mee meppen wanneer dat moet dan met een lang zwiepding.
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-09-11 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:16

ik rij voor zoon 98% alleen buiten, soms ontmoet ik onderweg wel mn beste vriendin met dr arabiertje (maar das eerst een behoorlijk stuk richting haar lopen) en een heel enkele keer ga ik met iemand van stal of de gene waar ik voorheen verzorgt heb
Verder gaat er soms een vriend/in mee die er gewoon naast loopt/fietst

maar zo int algemeen ga ik eigenlijk meestal alleen omdat ik niet graag met andere rijd om bepaalde redenen.
Met de hond t bos in heb ik ook geen probleem mee, ben miss wel wat alerter op vreemde mannen. En in het donker vermijd ik het in mn uppie, als er een man mee gaat dan ist geen probleem en hier in de hei is overgins ook wel eens wat gebeurt maar tja t kan je ook int donker op straat gebeuren. En zelfs tussen de akkers overdag

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:22

Ik heb 1x gehad dat er een groep buitenlandse jongeren aankwam lopen en ik moest langs ze rijden op een smal pad.
Zeggen ze mooi paardjuh mooi paardjuh met dat accent om vervolgens een mep te geven op haar kont.
Ge;ukkig kon ze het wel hebben maar ben hard weggereden toen. Vriendin was er wel bij op de fiets maar dat was wel minder vond ik... Was met oud verzorgpaard.

Overigens heb je bij ons woodbrookers, een inrichting voor 'probleemjongeren' die misdaden begaan zijn en dat zit dus in het bos :\ meestal neem ik dan het andere stuk van het bos waar veel mensen wandelen, geeft een veiliger gevoel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:26

Faily schreef:
Het gaat niet om het lijk! :) Het gaat om de mensen die het lijk veroorzaakt hebben, en daar dus rond lopen!
Niet om iemand bang te maken, maaaaaaar om de tips, ideeen aan elkaar door te geven.

Liquidaties en het opruimen van de rommel ervan gebeurt diep in de nacht. Dan mag je al niet in het bos zijn en liggen de meeste mensen lekker in hun warme bed. De schietpartijen midden op de dag zijn in een stad en niet midden in het bos.

Als je mensen tegenkomt die je aanspreken, afstand houden en laat je paard maar een beetje draaikonten. Dan houden de meeste mensen automatisch al afstand.

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:34

De meeste van ons rijden buiten als het goed weer is. Vaak zijn er dan wel meer mensen in het bos dus het flink op een gillen zetten zou al veel moeten doen. Zweep mee, mapje aan zadel met noodnummers voor het geval je paard er vandoor gaat, mobiel mee en zelf een lijstje met noodnummers bij je houden. En wat te denken van een kopstoot uitdelen met je cap (inclusief het klepje) of (als je ze buiten om hebt) je sporen gebruiken mocht je van je paard getrokken worden...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:36

Een lijk zul je niet zo gauw aantreffen, denk ik.
Maar rare dingen kan altijd wel gebeuren.
Toen ik een jaar of 15 was, reed ik een stukje langs de weg met de pony.
Toen stopte er een man op een fiets die de weg wilde vragen.
Terwijl ik dat aan het uitleggen weg, deed hij zijn broek los, haalde zijn ... eruit en vroeg of ik wel eens zoiets had gezien :')
Toen ben ik in galop naar huis gegaan, dat was echt een griezel dus.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:38

mika11 schreef:
Terwijl ik dat aan het uitleggen weg, deed hij zijn broek los, haalde zijn ... eruit en vroeg of ik wel eens zoiets had gezien :')

Oe bah!! Ik kom wel eens rare snuiters tegen maar hoop niet dat ik dit soort volk nog eens tegenkom....

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:40

Nee, dat is ook niks aan. Maar toch voel je je te paard wel iets veiliger, omdat je snel wegkunt en de meeste mensen niet te dichtbij durven komen.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:42

Ik heb weleens meegemaakt toen ik alleen in de polder aan het rijden was een man naar me toekwam. En vroeg of ik met hem meeging.. Nou ik was bang heb hem een kets gegeven met mijn zweep en ben als de wiede weer naar huis gegaan.. ik rijd best vaak alleen buiten vind het heerlijk zit te genieten maar ik ga me niet druk maken om vanalles want dan kan niemand meer naar buiten!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:45

mika11 schreef:

en wat heb je gezegd???

Nee meneer alleen bij mij ouders op de slaapkamer maar daar mocht ik eigenlijk niet komen :')

en...ja.....zo iets als dit heb ik ook wel eens meegemaakt.
Maar ik zou ik niet zijn als ik me niet bescheurde van het lachen op dat moment

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:49

Nee, maar ik had eerst geen idee waar die man het over had :')
En ik was nog zo beleefd om hem te antwoorden: nee, nooit gezien.
Pas daarna ging ik in galop weg :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:54

mika11 schreef:

_O- _O- _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:58

Tja, als je overal om thuis blijft kom je nergens meer, niet in het bos, niet in de stad.
Dus ik trek er nog gewoon op uit.
Zou toch te gek worden, wij onszelf huis arrest opleggen omdat er gekken rondlopen, wat voor een macht hebben ze dan?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:05

ik ga wel es alleen maar ik heb dan altijd een telefoon bij me, en vertel een stal genootje welk rondje ik ga doen en hoe laat ik terug denk te zijn. voor "enge" mannen ben ik niet zo zeer bang... maar heb wel altijd een zweep bij me! voor het geval dat :Y)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:23

ik vind het ook eng maar neem altijd mijn elektrische vliegenmepper mee en mijn zweep

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:25

princesmax schreef:
ik vind het ook eng maar neem altijd mijn elektrische vliegenmepper mee en mijn zweep

:')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:29

Raar, maar hoe paranoide ik normaal gesproken ook ben, als ik met mijn paard in het bos ben, ben ik voor dit soort dingen nou nooit bang (tot nu toe dan) :')
Ik ga ook regelmatig met mijn paard in het bos wandelen, ernaast dus. Nog nooit bij nagedacht dat iemand me daar iets aan zou kunnen doen. Terwijl als ik zonder paard zou zijn daar wel bang voor zou zijn.

Mijn paard is onwijs bang voor zwepen, dus dat is voor mij geen optie. Ik denk dat ik maar moet schoppen met mijn sporen dan, hopelijk helpt dat :P

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 02:02

Ik stond een keer nog wat na te kletsen met een vriendin bij mijn bushalte.
Toen stopte daar dus opeens een auto, kerel opent het raampje:
"Hallo, waar is hier het ziekenhuis.."
Dus ik nog denken 'Nou kerel, dan zit je hier mooi verkeerd, dan moet je echt 30 km naar Meppel ofzo...'
Ik: "Bedoelt u niet gewoon de huisartsenpost?" En hij knikken met zijn hoofd, heel gehaast. Ik de tijd nemen en keek dus even in de auto terwijl ik hem vertelde dat hij er echt 50 m vanaf stond. Maar hij begreep het niet... Dus ik kijk weer naar die kerel, heeft ie zijn weener uit zijn broek...
Dus ik eerst nogmaals vertellen "gewoon doorrijden meneer, daar is het!" -hij leek wel echt een beetje paniekerig namelijk-
En hij begreep het nog steeds niet, uiteindelijk zei ik "Bij dat blauwe torentje, hier. Dag meneer."
Hij gauw wegrijden en ik draai me om (vriendin had niks door), en ik echt "wtf, die kerel had zn jongeheer eruit..."
Naderhand kan ik er wel om lachen, wat een mongool.. :')

Maar in het bos ga ik echt niet alleen rijden, misschien wandelen met een grote hond nog wel.
Anders ga ik echt niet zonder bewapening (lees, uitklapbaar mesje :'))
Dan steek ik die in zijn been en blaas ik gauw de aftocht :P

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:44

mika11 schreef:

Haha wat een idioot!

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:45

princesmax schreef:

Hahaha zie het helemaal voor me!

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 07:46

Niobe schreef:
Raar, maar hoe paranoide ik normaal gesproken ook ben, als ik met mijn paard in het bos ben, ben ik voor dit soort dingen nou nooit bang (tot nu toe dan) :')
Ik ga ook regelmatig met mijn paard in het bos wandelen, ernaast dus. Nog nooit bij nagedacht dat iemand me daar iets aan zou kunnen doen. Terwijl als ik zonder paard zou zijn daar wel bang voor zou zijn.

Mijn paard is onwijs bang voor zwepen, dus dat is voor mij geen optie. Ik denk dat ik maar moet schoppen met mijn sporen dan, hopelijk helpt dat :P

De mijne ook,ik heb op internet zitte kijken kijken of er geen zweephouders zijn die je aan je zadel of chaps vast kunt maken, maar helaas nog niet gevonden!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:51

Ik vind het juist heeerlijk om alleen het bos in te gaan & niemand tegen te komen.
Over enge mensen denk ik nooit na eigenlijk. Dan nog ben je met een paard over het algemeen sneller, en een zweep heb ik altijd bij me.