Paarden en ligfietsen: Hoe worden ongevallen voorkomen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ligfietser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:06

Er is een mooi verhaal geschreven over een velomobielrijder die pleit voor beter begrip voor paarden in het verkeer

http://brandweerquest.blogspot.nl/2013/ ... praat.html

PaardenPraat
Nu het weer beter fietsweer wordt trekt iedereen er weer op uit voor ontspanning.

Stalen ros/Paard langs de weg
Recreatiefietsers, ligfietsen, velomobielen en ook paarden.
Paarden benaderen blijft uitkijken met een VM. Gelukkig gaat het meestal wel goed.
Voor een beter begrip voor paarden in het verkeer wil ik graag wat paardenkennis kwijt en dingen toelichten.
Met de juiste kennis, enig inzicht en goede wil zijn vele van deze ontmoetingen tussen imposant warmbloed en ons stalen ros prima op te lossen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:28

Leuk stukje met een aantal waarheden. Ik zet mijn vraagtekens bij het op maat maken van je teugels bij een naderende ligfietser. Daarmee geef je juist het signaal af 'pas op paard, er gaat iets gebeuren!'. Terwijl er juist niks bijzonders aan de hand is (of je wil op zijn minst die boodschap overbrengen :+ ). Ik kies eerder voor:

Citaat:
Vaak zie ik 'slappe waslijntjes'. Teugels die in een boogje losjes doorhangen naar de mond van het paard..

Gewoon ontspannen blijven. We nemen ook niet voor elke fiets of auto de teugels op maat tenslotte, ik niet in de meeste gevallen tenminste. :) Ik maak wel even oogcontact met de ligfietser.

Maar verder dus een leuk stukje waar denk ik wel info in staat waar beide partijen uiteindelijk beter van worden.

Babootje

Re: Paarden en ligfietsen: Hoe worden ongevallen voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:59

Ik vind trouwens toch ligfietsen levensgevaarlijk in het verkeer. Je ziet ze als automobilist ook vrijwel niet. Mij niet gezien op zo'n ding.