Alleen buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:46

tamary schreef:
Wat een pessimisten hier?
Ja je moet sommige dingen niet met elk paard uithalen, maar om nu standaard het ergste te verwachten? Juist als je dat doet krijg je ongelukken, voor sommige mogelijkheden moet je geen deur open zetten. En dat is precies wat je doet als je er zo mee bezig bent. Dan ga je nl juist schrikreacties, etc. van je paard verwachten en krijg je ze juist.

We zijn geen pessimisten, maar realisten. Dat je niet zo naief bent om te denken dan je niks kan overkomen, is niet meteen hetzelfde als gespannen op je paard gaan zitten wachten tot er wat gaat gebeuren. (Hoewel er idd ook ruiters zijn die dat precies doen).

We hebben ook nog te maken met andere weggebruikers die steeds minder met paarden rekening houden, dus WAAR je kunt rijden, makat ook veel uit.

Daarbij zijn het dus de moeders die dus wel de rampscenarios zitten te bedenken en die moeten we kunnen geruststellen met onze plannen als zeggen waar je heen gaat en hoelang je weg zult blijven, cap op en mobieltje mee.
Want het topic ging over iemand die niet mocht van haar moeder.

Goed te horen dat er nog wel mogelijkheden zijn voor TS.

Een tweede ruiter is in elk geval getuige en kan info geven aan bv ambulance personeel of mensen die zoeken. Een tweede ruiter kan vaak schrikreacties voorkomen en eventueel het andere paard vastpakken.
Tweede ruiter kan ook een gespannen ruiter meer tot ontspanning brengen.
En in het geval dat er gewoon niks gebeurt is het toch ook gewoon gezellig!

butengeweun

Re: Alleen buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:10

Meid, goed dat je met je moeder naar een oplossing ben gaan zoeken. en dat je nu een compromie hebt kunnen sluiten. Ik rij al jaren alleen buiten vindt het maar lastig met andere moet je je zo aanpassen en op elkander letten. Tuurlijk kan je vallen maar meld altijd waar je heen gaat
9naja zo ongeveer, ik kom ook wel eens heel ergens anders uit dan de bedoeling is) meld het als je opeens wat langer onderweg ben omdat je hebt lopen beppen (of je paard niet meer in zijn vooruit wil en je uitstap rondje opeens 2 uur duurt inplaats van 10 a 20 minutjes :+ )

Maar veel plezier op je ritjes en doe lekker rustig aan dan moet het goedkomen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:33

ik ben net terug van een buitenritje alleen alleen is de route die ik rijd vanaf stal geheel zichtbaar. Af en toe ga ik dan nog een stukje door het bos, maar er is zo goed als geen verkeer en veel mensen met honden. En ook ik heb altijd mn telefoon bij me.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:01

Ik ga ook bijna altijd alleen op buitenrit, deze zomer wel een paar keer samen geweest en dat was ook heel gezellig, maar alleen ja waarom niet ?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:33

Ik ga vaak met een vriendin, maar ook weleens alleen.. het is ook nog eens fijn, je hebt het lekker rustig, en kan je bij je pony consentreren!