Wafel schreef:mick75 schreef:Neem voldoende water mee voor je paard en jezelf
Hoe zie je dat ?
Gewoon paard vrij knaag en water geven bij aankomst. De volgende morgen op pad met een bolle buik electrolieten en dat is ruim voldoende voor 25 kilometer draf/galop. Ik bedoel; daar doe je inclusief pauze 3 uur over. Daar krijgt een paard echt geen ´hongerklop´ van en jij ook niet
Die van mij willen zelfs bij 40 graden stevig berg op en -af onderweg helemaal niet drinken.
Appel delen onderweg klínkt leuk, maar dat levert sappige handen op en dat kost je water om ze af te spoelen.
Een handje gedroogd fruit is lichter en praktischer.
Ik pluk onderweg wat er rijp is van de bomen als snaaigoed. Van braam, vijg tot kweepeer. Geweldig lekker zijn cactusvijgen maar het is het gehannes met kleverige vingers en prikkels maar nét aan waard.
Paarden waarderen het ook maar een enkel keer dat ik wa neerleg voor hen. Ze willen eigenlijk het liefst dóór!!!!
Ik heb twee pistoolhouders gemaakt waar ik een waterfles in steek en ook heb ik een camel-dingus.
Hier is dat echter wel éven wat anders dan in NL.
Zo is zonder hoed op tocht gewoon een NoNo. In NL is dat wel verstandig met aanhoudend zonnig weer trouwens.
Maar goed, Waferl; minder = meer.
Met gezond verstand, een pakket basisvaardigheden en een fit, betrouwbaar paard gewoon gaan.
Complimenten Ikke, over dat stoppen. Dat ís normaal, maar triest genoeg niet de norm. Goed dat jíj dat perfect op je netvlies hebt