Aansprakelijk of niet???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:42

yarrah schreef:
Ik ook :-)
De man heeft nog niets van zich laten horen. Ik kan wel gissen naar het hoe en waarom, maar dat heeft geen zin. Als hij vind dat ik aansprakelijk ben dan moet hij van me weten waar ik verzekerd ben.
Naja, we zien wel.

Dat kan heel simpel zijn als zijn auto volledig casco is verzekerd. In dat geval meldt hij de kwestie gewoon bij zijn eigen verzekeraar en laat die het verder regelen. Dan kan het gerust nog een tijdje duren voor je iets hoort.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen: lees de stukjes van LDRD goed door, ik denk dat er niemand op dit forum is die meer verstand van dit soort kwesties heeft dan zij. ;)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:31

UPDATE!!!!

De verzekering van de man heeft van zich laten horen en wou graag mijn verzekering weten e.d.
Ik heb mijn verzekering op de hoogte gesteld en een brief naar hun gestuurd met het verhaal en waarom ik denk dat ik niet aansprakelijk ben.

Vandaag pas een brief van mijn verzekering gekregen waarin staat dat zij vinden dat ik niet aansprakelijk ben en heeft het weer bij zijn verzekering neergelegd.

wordt vervolgd......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:11

TanteSabien schreef:
Tsja Ikke, ik weet het niet hoor....

De tijd zal het leren en dan maar hopen dat TS een update plaatst :D

Nah, daar istie dan....... :D (Was ik ook niet zo bang voor)
En zoals verwacht zal de aansprakelijkheid van TS niet zonder slag of stoot worden geaccepteerd.
We zullen ien waar dit schip strand.......

Bij-de-weg, TS, hoe is het ondertussen met je knappert?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:59

de eigenaar van het paard is ten alle tijden aansprakelijk / verantwoordelijk voor de schade die een paard aanricht.

helaas heeft mijn paard vorig jaar een ernstig ongeluk gehad, dit werd erger doordat mensen fietsen tegen dranghekken hadden geplaatst en daardoor was hij erger verwond dan als ze dit niet hadden gehad. hij heeft de fietsen ook beschadigd (ondanks dat deze hier NIET mochten staan) en ik was toch echt aansprakelijk en kon de schade betalen + de dierenarts kosten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:14

Karrimh schreef:
de eigenaar van het paard is ten alle tijden aansprakelijk / verantwoordelijk voor de schade die een paard aanricht.

Dat klopt, maar dat is niet hetzelfde als dat je/je verzekeraar ook daadwerkelijk moet gaan betalen!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:20

Ik schat zo in dat de autoverzekeraar daar geen genoegen mee gaat nemen :n .
Lijkt me van jouw verzekeraar even een probeerseltje, maar als ze het echt menen dat je niet aansprakelijk bent, dan nodig ik bij deze de betreffende medewerker uit voor wat bijlesjes :D .