zonder begleiding op trektocht! waaraan denken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:05

nienke_teun schreef:
weet iemand hoeveel weidegang kost op camping?

Regelt de organisatie dat niet allemaal?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:31

Het is mij nog steeds ietwat onduidelijk wat nou wel en niet door de organisatie wordt geregeld?
Is het zo dat de route is uitgestippeld en je een vast bedrag betaalt waarvoor je alleen maar van overnachting naar overnachting hoeft te rijden? Bagagevervoer etc geregeld, je moet alleen wel zelf voor je eigen eten zorgen? Of krijg je echt alleen maar twee paarden en een lijst overnachtingsadressen mee en zoek het verder financieel en organisatorisch zelf maar uit? Of iets daartussenin? Ik vind het lastig specifieke tips te geven als ik na drie pagina's nog altijd niet helemaal snap hoe het nou precies in elkaar zit ;)

De meeste tips zijn denk ik al gegeven, de opsomming van Adrian is volgens mij aardig compleet. Laat je vooral niet ontmoedigen. Ik was 14 toen ik voor het eerst zonder begeleiding samen met een vriendinnetje op pad ging voor 4 dagen, zonder voorkennis en op onze eigen pony's die toen ook nog jong waren. Weliswaar met bagagevervoer door onze ouders, en overnachting op ons al bekende adressen, maar toch, we GINGEN gewoon, en met wat gezond verstand leer je al doende. Veel plezier +:)+

By the way, Adrian, dat bruine spaanse zadel op de foto, is dat jouw trektochtzadel? Wat grappig, precies zo'n zelfde zadel, zelfde kleur ook, heeft op Joy gelegen op onze reis naar Zuid Frankrijk. Ideaal.

tamary

Re: zonder begleiding op trektocht! waaraan denken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:51

Idem hier. Al je vragen moet je stellen aan de organisatie van dit hele gebeuren. Is al eerder gezegd trouwens. Pak dus de telefoon en stel je vragen aan de mensen van mini camping de bult. Die weten precies wat ze afgesproken hebben. Wij kunnen hier alleen maar gissen en advies geven voor als je zelfstandig op pad gaat, maar dat ga je niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:52

tamary schreef:
Idem hier. Al je vragen moet je stellen aan de organisatie van dit hele gebeuren. Is al eerder gezegd trouwens. Pak dus de telefoon en stel je vragen aan de mensen van mini camping de bult. Die weten precies wat ze afgesproken hebben. Wij kunnen hier alleen maar gissen en advies geven voor als je zelfstandig op pad gaat, maar dat ga je niet.

Ik krijg eerlijk gezegd een beetje het gevoel dat ze zelf ook niet precies weet wat er wel en niet geregeld is.

Andreeaa

Re: zonder begleiding op trektocht! waaraan denken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:07

Heej nienke,
Heel veel plezier en laat je niet ontmoedigen door de rest.
Ik denk dat vele tips al zijn gegeven, je kan eventueel een bontje over je zadel heenleggen. ;)
Helpt toch wel tegen kontpijn. Xp
Suc 6
En oja camera is ook een aanrader al doe je een touwtje eraan en dieom je nek. En dan tijdens rijden onder je shirt/jads
Veel plezier gr andrea

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:52

Citaat:
By the way, Adrian, dat bruine spaanse zadel op de foto, is dat jouw trektochtzadel? Wat grappig, precies zo'n zelfde zadel, zelfde kleur ook, heeft op Joy gelegen op onze reis naar Zuid Frankrijk. Ideaal.

Ja, dat is mijn Spaans trektochtzadel. Ooit gekocht van Peter Bosman (Huertecilla op Bokt) Passend laten maken door Minon van http://www.zadelatelier.nl , die ook het overige harnachement er bij heeft gemaakt. Bevalt nog steeds uitstekend.

HG.A3