Tunesië deel 2.2. Zandkastelen en sprookjesprinsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scubadoo

Re: Tunesië deel 2.2. Zandkastelen en sprookjesprinsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:17

Dat is jammer!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 09:39

Oh, dat is jammer.

Ik reis voor een groot gedeelte gratis met de trein. Ik slaap waarschijnlijk op de terugweg op een bankje in de aankomsthal. Tenzij bro mij op komt halen. Plannen daarvoor kan ik pas maken over een maand of twee. Bro zit nu in Jakarta.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:27

Ahw ik krijg enorme kriebels als ik jullie al zo hoor praten over de reis :):) ik moet nog 5 maandjes wachten, binnenkort ga ik wel alvast de vliegreis boeken :D

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:25

Wanneer ga jij Myour?

Mijn hondenoppas zei in eerste instantie ja, maar begint nu wat terug te krabbelen, dus ik durf nog niet definitief te boeken.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:35

@ Scubadoo: ik ga van 24 t/m 31 december, duurt nog wel ff maar eerst duurde het nog 8 maanden en nu nog maar 5 maanden, tijd gaat snel! :)

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:48

Voor je het weet is het zo ver! Leuk om met de feestdagen te gaan!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:01

Het lijkt mij gaaf!! Ik twijfel al een tijd om te gaan maar heb geen reisgenoot.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:51

Eydis, je kunt gewoon bij welke willekeurige groep aansluiten. Veel deelnemers boeken solo, er gaan vaak nederlandse ruiters mee en dat zijn zelfs heel vaak bokkers. Daarnaast ben ik ook je reisgezelschap. :o Het is de ultieme gelegenheid een bijzondere stap te nemen en je zult zien dat die het waard is. Bij twijfel dus gewoon doen. :D
Maaike komt zelfs al voor een 2de keer.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:49

Ik kom zeker een keer, maar wanneer. Ik ga eerst in aug naar Zuid Afrika, mijn dagen zijn denk ik op :P

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:54

hehe, eindelijk actie genomen!
ik heb de vlucht geboekt van 1 - 8 oktober.
*jippie*

maaike, we moeten maar eens een keertje treffen.
ik denk dat ik dezelfde heenvlucht heb :)

misschien volgende keer een langer verblijf (vrijwilliger), maar aangezien ik 22 oktober mijn allereerste endurance wesdtrijdje wil rijden in wanroij, hebben we de tijd rondom het Tunesië-avontuur hard nodig om te trainen. voordeel is wel dat mijn eigen conditie ook verbetert, wat hopelijk helpt tijdens de trektocht ;)

binnenkort maar eens gaan zoeken naar mijn paspoort... geen idee waar dat gebleven is... en de laatste x dat ik in Tunesië ben geweest ging er een spoedbezoekje aan maastricht airport aan vooraf, met het verzoek om een noodpaspoort *schaam* --> dat wil ik dit keer zien te voorkomen, hahaha.

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:59

Oeh lekker vooruitzicht Jazzit!

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:47

jep! ENORM fantastisch vooruitzicht :)
helemaal met dit troosteloze grauwe weer hierzo... :brr:

hoewel het ook zijn voordelen heeft. ik ben vanochtend tijdens onze buitenrit he-le-maal geen enkel steekbeest tegengekomen in het bos, dankzij het regenachtige herfstweer hier in nederland ;)

--------------

Paspoort inmiddels - na 3 kwartier zoeken - ook gevonden *veegt zweet van voorhoofd*
Waar zal ik het eens neer gaan leggen, zodat ik de volgende keer niet meer hoef te zoeken...
*aaaarghhhhh* Waarom ben ik zo slordig?! -O-
Laatst bijgewerkt door Jazzit op 24-07-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:50

@ Bedouin: zijn er eigenlijk al bokkers/Nederlanders die in de week van de kerstvakantie meegaan?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:52

Super Daphne, wat goed dat je zo druk bezig bent!
en
Jullie hebben ook een 3de reisgenoot. Wat t weer doet in Oktober,... ik denk: zon! :D

Myour tot nu toe ben jij de 1ste!
Er zijn aanvragen maar nog niet met de zekerheid zoals jij.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:55

Oké ik had gedacht dat er al wel meerdere waren aangezien de reis zeker door gaat, ben ik anders in m'n eentje? :P

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:03

De ervaring is inmiddels dat er altijd deelnemers bijkomen.
December ìs nog vroeg. :P

Je mag wat mij betreft best een topic openen voor reisgenoten. :o
Net zoals Maaike nu ook weer heeft gedaan.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 23:10

Zo, net terug van een weekend België! Ben op bezoek geweest bij de twee meiden die mijn reisgenoten waren tijdens mijn eerste reis door de Sahara. Zo zie je maar, je gaat alleen heen en je komt terug met ontzettend leuke vrienden :). Als we het kunnen regelen Jazzit moeten we zeker meeten van te voren! Je woont alleen zo ver weg! :(

Nu de reis definitief geboekt is kan ik gewoon niet meer wachten!

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:15

Komt goed, en anders meeten we wel vantevoren op luchthaven Brussel. Kan je deze ongelofelijke klungel helpen met inchecken... ik heb nu voor het eerst in mijn leven een electronisch ticket (denk ik, ik weet eigenlijk niet of ik een ticket heb...) tot nu toe heb ik het altijd via een reisbureau geboekt, dus ben benieuwd of ik ueberhaupt wordt toegelaten in het vliegtuig, hahaha

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:22

Ik zit er al heel lang over na te denken om ook naar Tunesie te gaan en nu ik een vaste baan heb. Wil ik toch gaan kijken of ik in de herfstvakantie (15-10 tot 23-10) of in de Kerstvakantie mee kan doen aan een rondreis.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:26

Daphne het is verbazingwekkend hoe makkelijk je tegenwoordig in het vliegtuig stapt met een nummer gekrabbeld op n velletje papier en soms enkel door het tonen van je paspoort!

Martina1 Leuk die ridderspektakels! Heb jij dat filmpje zelf gemaakt? Mooie spanning door de muziek en de varieteit van beelden!
Grote kans dat de bedouinencultuur je ook wel zal aanspreken.
PB me gerust wanneer je meer info nodig hebt om je beslissing te maken, of schrijf een email aan mij via ranchbedouin@hotmail.com

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:40

Dankjewel! Ik heb het niet zelf gefilmd, dat is Verography hier op bokt, ik reed mee als 1 van de ridders ( op de fjord).

Hoe snel zijn normaal gesproken de reizen volgeboekt? Want dan weet ik ongeveer hoe veel tijd ik heb voor ik de knoop echt door moet hakken.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:46

Aha ik heb niet verder de vermelde site onder het filmpje onderzocht. Ik ga het filmpje nog eens kijken op zoek naar de fjord. :D

Tot op het laatste moment kun je beslissen hoewel we graag 4 of 3 weken van te voren uiterlijk wel duidelijkheid willen.

Lysette07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:52

Het lijkt me erg gaaf! Had een soortgelijke reis ook al bij hippotrek gezien.
maar mijn vader vindt het volgens mij allemaal een beetje eng.
dus vandaar ook mijn vraag; hoe veilig is het daar? (en dan bedoel ik vooral de opstanden een aantal maanden geleden)
en gaan er wel vaker mensen van rond de 20 mee?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:55

Hoi Lysette. Ik ben afgelopen mei geweest en toen heb ik niets gemerkt. Alleen maar een hele toffe ervaring gehad en lieve mensen ontmoet. Wel was het heel rustig in het vliegtuig en in het hotel van de 1e en laatste nacht. De laatste nacht waren wij de enige gasten. Voor foto's zie onderschrift.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:39

Hey Lysette,

Het is er veilig, zo veilig dat ik voor de tweede keer heen ga. De opstanden zijn meestens in de grote steden geweest, Douz (het vertrekpunt) is relatief rustig geweest in die periode, het is dan ook een kleine stad. Daarnaast verblijf je gedurende deze week in de Sahara en daar kom je weinig mensen nog tegen. De groep wordt geleid door Abderrahim die de omgeving goed kent en Wenda, die de taal en de cultuur goed kent. Daarnaast gaat er een groep van Chameliers mee die de bagage, kamelen en het eten vervoeren. Deze Chameliers bestaan uit een vaste groep van mannen waar Abderrahim en Wenda vaak mee werken. De paarden zijn arabische of berber hengsten of een mix van deze twee rassen. Rassen die bekend staan om hun eerlijkheid, temperament en uithoudingsvermogen.