Hard galopperen op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: Hard galopperen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:15

oe, ook ik krijg spontaan weer zin in een renracepartij

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:18

Gypsy schreef:
Haha ik vind niets leuker dan rengalop zonder zadel, zit zo zalig vlak. :D
Dan voel je echt die power zeg!

ik de bak doe ik het wel eens en het is idd erg fijn (al is ie dan nog niet op volle snelheid) dan kan ik er nog veilig af vladderen
sil is een hengst en die heb ik liever niet los lopen :+

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:19

Zo af en toe een rengalopje vind ik heerlijk en ik zou niet weten waar ik dat anders zou moeten doen dan buiten. :P

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:20

frankiej schreef:

ik ook :') Morgen mag ik misschien weer :D Dus kijk maar uit in het bos, misschien zie je iets voorbij vliegen :')

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:22

Mijn paard vind dat echt heerlijk.. en ik geniet er ook wel van moet ik zeggen :o
Ik doe het alleen op een lang uitgestrekt strook gras waar het over het algemeen vrij rustig is..
meestal langs een rustig fietspad.. nooit langs een autoweg.. mocht er iets gebeuren..
ik kreeg hem altijd makkelijk terug.. maar op een gegeven moment eiste mijn paard het op om daar hard te gaan..
en dan soms al enkele meters voor dat we er daadwerkelijk waren.. soms reed ik nog in een dorpje..
heel moeilijk om dit er weer uit te krijgen.. dus ga voorlopig niet meer op buitenrit.. om ongelukken te voorkomen.. :n
alleen nog naar het bos en/of strand
dus daar zo ik wel mee oppassen.. gewoon echt duidelijk en streng zijn..

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:25

ik ga ook wel vaak eens hard :D
Vroeger nooit, nu heel veel omdat ik weet dat ik haar makkelijk kan terug nemen en niet veel verschiet :D
maar wat wil je als je een weg hebt dat heel de gemeente 'de galopdreef' noemt ;)
Als ik achter iemand ben steekt ze niet voor bij en vooraan hoef ik m'n benen wat te laten zakken en ze zit terug in een handgalopje :)
Wat kan er nu zaliger zijn dan eens crossen door de bossen! =D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:33

Mette schreef:
frankiej schreef:

ik ook :') Morgen mag ik misschien weer :D Dus kijk maar uit in het bos, misschien zie je iets voorbij vliegen :')

oef, das beter. ik moet morgen gewoon weer werken

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:36

phormicola schreef:
Zucht... Ik ben hard toe aan een keiharde rengalop

Ik heb daarvoor nog wel een paard in de aanbieding!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:43

Ik heb dit nog nooit gedaan... gewoon omdat ik helemaal niet zo van snelheid hou...
Ik heb wel een keertje gaan recht staan in men zadel en verzorgpony lief wat ruimte gegeven, maar ze bleef in een deftige galop...

Het bos heeft ook geen ruiterpaden en de enige lange galop padjes hebben bochten en "heuveltjes" dus ook niet echt verantwoordelijk om te gaan race... er moest maar iets achter die bocht/heuvel schuilen.
Paar meter van de bocht laat ik men verzorg pony altijd op een sukkel galopje lopen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:52

Ik ben van mening dat je het ergens wel aan je paard verplicht ben :j Waar en wanneer kan je paard anders helemaal los gaan? De bak is overduidelijk te klein voor een paard om zich volledig te geven... en de meeste weilanden zijn ook niet dusdanig lang dat ze echt helemaal kunnen knallen!

Dus, ook al heeft ie aan passagier mee ;) , kan het toch heel lekker voor her paard zijn :j

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:56

Ja hoor.. Heerlijk! Lekker een race galopje.. Zilver vind het volgens mij ook wel ff heerlijk als we een stukkie vol gas zijn geweest.. Meestal op graanland. Mooi vlak en overzichtelijk.. In het bos zelf doe ik vaak een handgalopje. Aangezien de bossen hier niet heel goed bijgehouden worden en er nogal veel laaghangende takken zijn..

ftwanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:58

ik ga zowel alleen als in groepen op buitenrit. Alleen waag ik het er niet aan hard te galloperen. Als er iets gebeurd en je ligt eraf dan is er niemand die je kan helpen (en als je bewusteloos bent of net wat ook is het laatste waar je op zit te wachten dat je nog hulp moet gaan regelen). In groepen ga ik wel hard, echt hard. Omdat het kuddedieren zijn is het paard voorop de leider, deze bepaald t tempo. Ik bleef in eerste instantie achteraan rijden zodat ik kon wennen aan "hard". Wel zou ik, hoe dan ook, de weg eerst goed in de gaten houden op kuilen en holen. Een konijn heeft in een mum van tijd een holletje gegraven en een kind schept in een uurtje ook een prachtig gat. Als je paard er met die snelheid inkomt valt ie geheid met alle gevolgen van dien

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:59

Meestal doen we gewoon een lekekr handgalopje en als ik met een vriendin met haar draver ga rijden galopperen we best veel terwijl zij draven......
Af en toe een stukje crossen is erg leuk maar ik wil het wel onder controle houden anders niet....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:59

Prutsmuts schreef:
phormicola schreef:
Zucht... Ik ben hard toe aan een keiharde rengalop

Ik heb daarvoor nog wel een paard in de aanbieding!

Waar woon je? :))

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:00

ftwanke schreef:
ik ga zowel alleen als in groepen op buitenrit. Alleen waag ik het er niet aan hard te galloperen. Als er iets gebeurd en je ligt eraf dan is er niemand die je kan helpen (en als je bewusteloos bent of net wat ook is het laatste waar je op zit te wachten dat je nog hulp moet gaan regelen). In groepen ga ik wel hard, echt hard. Omdat het kuddedieren zijn is het paard voorop de leider, deze bepaald t tempo. Ik bleef in eerste instantie achteraan rijden zodat ik kon wennen aan "hard". Wel zou ik, hoe dan ook, de weg eerst goed in de gaten houden op kuilen en holen. Een konijn heeft in een mum van tijd een holletje gegraven en een kind schept in een uurtje ook een prachtig gat. Als je paard er met die snelheid inkomt valt ie geheid met alle gevolgen van dien

Als jij in een rengalop in een konijnenhol stapt ben je echt de sjaak... helaas zie je die echt niet als je op een zandpad rijdt. laat staan dat je ze kunt ontwijken!! :n

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:01

Ik vraag me dan af he, ik hoor iedereen hier allemaal over: weilanden, bermen, graanvelden om doorheen te crossen... Maar zijn jullie dan niet bang voor iets van konijnen holen ofzo? dat je paard struikelt of valt doordat ie met z'n benen blijft haken in zo'n hol? Dat is de reden dat ik gewoon braafjes op de ruiterpaden blijf, gewoon omdat dat voor mij een veilig gevoel geeft, dat ik de grond nog kan zien. :j

edit: iemand was me voor :+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:03

Mijn pony vindt het heerlijk, echt waar en ik zelf ook echt. Ik heb dan ook het geluk dat ik het erf afrij en ik meteen in het kroondomein zit (enorm bos op de veluwe) dat is zo groot dat je niet zo heel vaak iemand tegenkomt (wat natuurlijk ook wel weer een nadeel is als je eraf stuukt :+ ) en dus kan je daar heerlijk los gaan!

Wie komt er een dagje scheuren? Haha

@suuzepuus/DiekeC: Als ik scheur, doe ik dat altijd op een goed overzichtelijk pad. Dat zijn gewoon goede zandpaden waar je meteen ziet als er iets ligt of een gat zit en dan stuur ik mn pony er ruim omheen of neem haar even wat terug.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:04

Ik laat mijn pony wel eens lekker rennen buiten, maar wel zo dat ik haar nog onder controle heb. Ze geniet er wel van om zo eens lekker te racen, ik vertrouw haar ook helemaal en doe het alleen op paden die ik ken.
Anders galoppeer ik vaak op bak-tempo.

Met mijn paard, als ik al galoppeerde, deed ik het in een normaal handgalopje. Was met hem veel te bang om te struikelen, dus vaak zat de galop er al niet bij :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:05

Inderdaad gewoon een zandpad o.i.d. nemen of een stuk dat je goed kent.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:06

Ik ga ook regelmatig echt VOL gas op buitenrit. Ringo doet niets liever, en gaat dan zo hard dat je ook echt boven het zadel moet gaan staan in verlichte zit.

We wonen aan het reichswald, en daar is meer als plek genoeg voor dit soort racepartijen. Hij weet ook waar hij terug moet komen, en doet dat ook braaf. Ik ken de paden exact, weet waar het kan. Het is echt genieten om zo hard te gaan dat anderen roepen "oehh.. ik moet echt een keer je paard lenen, zo hard wil ik ook eens!"

Het liefst ga ik zo hard mogelijk als we alleen zijn, want dan is er ook geen druk van het andere paard. Als ik wel met iemand anders erbij ga, dan nemen we andere paden voor die galop, die nog breder zijn, zodat er ook echt plek is voor een race-je (die we altijd winnen)
Laatst bijgewerkt door Angela op 01-05-11 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:09

Je moet denk ik ook gewoon eens lekker los kunnen gaan. Je kunt overal een ongeluk krijgen, al helemaal te paard :+ Het leven is niet veilig en kan dat ook niet worden. Het is beter om er gewoon van te genieten.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:11

Achja, en dan denk ik ook weer: mn pony kan ook een sprintje trekken op de wei en daar in een hol stappen. We beleven er samen gewoon zoveel plezier aan :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:11

Vind dat zo heerlijk, lekker gaan en meeliften met de pony vol gas :j

Pony van mij is er weer aan toe geloof ik, wilde vandaag met crosstraining al gaan toen ik de 50x80 bak in galop in kwam :+ Geeft leuke beeldjes :D

Hmm, misschien volgende week maar weer eens met de trailer op stap (helaas niets meer in de buurt, voorheen mooi pad ter beschikking, hier alleen maar strook gras naast een weg-sloot-fietspad-sloot, durf ik niet aan..)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:12

Ik ging op buitenrit altijd op hetzelfde stuk (een lange zandweg) lekker keihard :D Ze wist op een gegeven moment ook precies wanneer ze mocht. :))
Heeerlijk gevoel was dat altijd!! Kreeg haar altijd prima terug. :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:13

Volledig eens met phormicola. Het leven bestaat uit risico's en een paard vliegt heus niet meteen over de kop als er ergens een deukje zit. Die zitten er in het wild immers ook. :P