Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gypsy schreef:Haha ik vind niets leuker dan rengalop zonder zadel, zit zo zalig vlak.
Dan voel je echt die power zeg!

Waar en wanneer kan je paard anders helemaal los gaan? De bak is overduidelijk te klein voor een paard om zich volledig te geven... en de meeste weilanden zijn ook niet dusdanig lang dat ze echt helemaal kunnen knallen!
, kan het toch heel lekker voor her paard zijn
ftwanke schreef:ik ga zowel alleen als in groepen op buitenrit. Alleen waag ik het er niet aan hard te galloperen. Als er iets gebeurd en je ligt eraf dan is er niemand die je kan helpen (en als je bewusteloos bent of net wat ook is het laatste waar je op zit te wachten dat je nog hulp moet gaan regelen). In groepen ga ik wel hard, echt hard. Omdat het kuddedieren zijn is het paard voorop de leider, deze bepaald t tempo. Ik bleef in eerste instantie achteraan rijden zodat ik kon wennen aan "hard". Wel zou ik, hoe dan ook, de weg eerst goed in de gaten houden op kuilen en holen. Een konijn heeft in een mum van tijd een holletje gegraven en een kind schept in een uurtje ook een prachtig gat. Als je paard er met die snelheid inkomt valt ie geheid met alle gevolgen van dien

) en dus kan je daar heerlijk los gaan!
Het leven is niet veilig en kan dat ook niet worden. Het is beter om er gewoon van te genieten.
Geeft leuke beeldjes